Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1166
Det jeg lurer på her; er om noen vet om andre som har kjøpt mobiler til f. eks 1 kr / 1 øre osv, fra f. eks Lefdal, Elkjøp etc. Og deretter latt være å åpne konvolutten du får med mobilen med sim-kort, og kjøper deretter et kontantkort av samme abonnement og bruker det i stedet for? (Så lenge du ikke setter i simkortet så blir ikke abonnementet aktivert, og du får da ikke regninger iposten).

To bekjente av meg har gjort dette. Og har ikke fått purringer eller noe som helst i posten, og bruker telefonen med kontantkort uten problem.

Er det virkelig slik at du kan kjøpe en 1 kr's mobil til faktisk 1 kr, bare du lar være å aktivere sim-kortet?
Sitat av jx2 Vis innlegg
Det jeg lurer på her; er om noen vet om andre som har kjøpt mobiler til f. eks 1 kr / 1 øre osv, fra f. eks Lefdal, Elkjøp etc. Og deretter latt være å åpne konvolutten du får med mobilen med sim-kort, og kjøper deretter et kontantkort av samme abonnement og bruker det i stedet for? (Så lenge du ikke setter i simkortet så blir ikke abonnementet aktivert, og du får da ikke regninger iposten).

To bekjente av meg har gjort dette. Og har ikke fått purringer eller noe som helst i posten, og bruker telefonen med kontantkort uten problem.

Er det virkelig slik at du kan kjøpe en 1 kr's mobil til faktisk 1 kr, bare du lar være å aktivere sim-kortet?
Vis hele sitatet...
Hadde vært utrolig bra! Men hvorfor ikke bare binde seg til operatøren, og betale en fast månedspris, og gjøre det du vil?
Jeg har ubegrenset datatrafikk, 2000 SMS i mnd for bare 550 i mnd...

MEN: Nå som du har postet dette, ser vel operatørene dette, og gjør noe med det.
Sist endret av Hybelkanin1; 19. desember 2010 kl. 01:39.
"bare" 550 kr mnd. ?

jeg vet ikke om dette vel funkere, men det hørtes jo farlig enkelt ut.. typisk en av de tingene som er for godt til å være sant, og ender opp med å bli styggere enn hva som kan være virkelig..
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
"bare" 550 kr mnd. ?

jeg vet ikke om dette vel funkere, men det hørtes jo farlig enkelt ut.. typisk en av de tingene som er for godt til å være sant, og ender opp med å bli styggere enn hva som kan være virkelig..
Vis hele sitatet...
Det redder ihvertfall meg når jeg sitter på toget på vei til LANGT BORT, og dama trenger hjelp med å få startet SIMS 2.. Tja, bare å putte HTC Heroen i PC-en, dele Internett og koble til med TeamViewer (Det var OVERRASKENDE utrolig stabilt også! (EDGE / 3G)). På den måten reddet jeg dagen / natta for dama mi. Så ja, det er verdt å bruke 550,- per mnd på dette. Så gjør jo jeg mye annet rart, så om jeg ikke hadde hatt abonnemang, hadde nok prisen vært mye høyere.
Sist endret av Hybelkanin1; 19. desember 2010 kl. 01:47.
jx2
Trådstarter
23 4
De jeg kjenner som har gjort dette, har enda ikke fått noen purringer eller telefoner på et halvt års tid. Jeg synes det er rare greier. Tviler jo egentlig på at det kan være så enkelt, men er det noen som har gjort det samme?
Sitat av jx2 Vis innlegg
De jeg kjenner som har gjort dette, har enda ikke fått noen purringer eller telefoner på et halvt års tid. Jeg synes det er rare greier. Tviler jo egentlig på at det kan være så enkelt, men er det noen som har gjort det samme?
Vis hele sitatet...
Høres litt rart og jeg ville ikke ha tatt sjansen. Det er nok ikke verdt det hvis du ikke vil binde deg og betale. Kanskje de bare rett og slett tuller med deg? Eller kanskje de har Avtalegiro? Da legger man ikke så fort merke til det så lenge det er nok penger på konto.
If something sounds too good to be true, it probably is.
Hvorfor skal det ikke fungere..? De som gjorde det, må isåfall ha betalt kontant og sagt falsk navn e.l
Sist endret av eskil2k; 19. desember 2010 kl. 03:27.
Sitat av jx2 Vis innlegg
Det jeg lurer på her; er om noen vet om andre som har kjøpt mobiler til f. eks 1 kr / 1 øre osv, fra f. eks Lefdal, Elkjøp etc. Og deretter latt være å åpne konvolutten du får med mobilen med sim-kort, og kjøper deretter et kontantkort av samme abonnement og bruker det i stedet for? (Så lenge du ikke setter i simkortet så blir ikke abonnementet aktivert, og du får da ikke regninger iposten).

To bekjente av meg har gjort dette. Og har ikke fått purringer eller noe som helst i posten, og bruker telefonen med kontantkort uten problem.
Vis hele sitatet...
Abonnementet blir aktivt idet man undertegner kontrakten, i butikken. For å komme så langt må du fremvise gyldig legitimasjon og få godkjent kreditvurdering.

Angående flere måneder uten regning høres det først og fremst rart ut, men forklaringen kan ligge i at enkelte operatører ikke sender faktura før beløpet har kommet over en viss grense, eller kun sender faktura en gang i kvartalet. Mulig dine kompiser ikke bor på sine folkeregistrerte adresser og dermed ikke har fått sjekket posten så nøye?

Sitat av jx2 Vis innlegg
Er det virkelig slik at du kan kjøpe en 1 kr's mobil til faktisk 1 kr, bare du lar være å aktivere sim-kortet?
Vis hele sitatet...
Nei.

Det er derimot slik at operatørene i samarbeid med de store kjedene ofte kjører svært gode kampanjer. Da kan du fort få deg en telefon med totalpris under halvparten av hva mobilen ellers koster uten abonnement, helt lovlig.