Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1085
Leste om det for en stund siden på vg.no. (husker ikke adressen) men hva er egentlig Digital TV og spesielt hva er digitalt internet?
jeg har prøvd å finne ut noe, men uten suksess... er det noen som vet noe om dette? for det høres ganske bra ut da! men som sagt, jeg vet veldig lite om dette...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Noe av poenget med digitalt signal er jo at det tar mindre plass enn analogt. Derav feks kjappere internett.
Trådstarter
68 0
cable: er det det samme som digital internet?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Xdsl er digitalt. Kabel, så vidt jeg veit er vel kun analogt. (Enda?)
Trådstarter
68 0
hvordan er dekings mulighetene til digitalt da? er det ikke enda enklere enn adsl?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Altså Xdsl er en fellebetegnelse på dsl. Det inkluderer adsl, sdsl, vdsl, etc.
Trådstarter
68 0
ja... men nå tenkte vel jeg mer på digitalt internet, ikke som adsl da, men "internett gjennom TV-kabelen" men ikke Cable
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Cable er engelsk for kabel, altså akkurat det samme.
Men om det her kommet digital netttilgang over kabel i norge enda, det veit jeg ikke.
Trådstarter
68 0
joda, det har det, for det var det jeg leste om på vg.no for ikke så lenge siden...