Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1220
Hva vil det si det ikke dukker opp noe navn når du har slått inn et (Norsk)telefonnummer på vipps men det dukker ikke opp med et resultat, altså ikke noe tilhørende navn.

Har forsøkt å ringe nummeret, og i loggen min så er det oppført med to tall om gangen, for eksempel 34 45 31 87(fremfor alle andre nummere som skrives ned på en annen måte i loggen eksempel: 387 41 998)

Noen som har greie for hvorfor det er sånn?
AFAIK betyr det at de ikke har vipps tilknyttet det telefonnummeret.
Psykisk ustabil
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
AFAIK betyr det at de ikke har vipps tilknyttet det telefonnummeret.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig. Dersom man ikke dukker opp i søk på Vipps har man ikke Vipps-konto på det nummeret.
Alle mine innkomne samtaler med «hustelefon»-nummer vises som 74 12 34 56

Alle mobilnummer vises som 987 65 432
Sitat av Kierkegaard Vis innlegg
Alle mine innkomne samtaler med «hustelefon»-nummer vises som 74 12 34 56

Alle mobilnummer vises som 987 65 432
Vis hele sitatet...
Aldri tenkt over det før nå, men ser at det er tilfelle hos meg og (iOS)!
Det har alltid vært 2-2-2-2 på tlf-numre. Den nymotens 3-2-3 måten å vise nummer på liker jeg ikke. Det er så tungvint å si hundre 2 ganger.

Dette er kun min mening. Mods får bare slette hvis de mener innlegget var upassende.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Det har alltid vært 2-2-2-2 på tlf-numre. Den nymotens 3-2-3 måten å vise nummer på liker jeg ikke. Det er så tungvint å si hundre 2 ganger.
Vis hele sitatet...
Om ikke alltid, så har det lenge vært praksis at nummere med forhøyet takst skrives 3-2-3, det vil si nummer som begynner med 4, 9 eller 8.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Det har alltid vært 2-2-2-2 på tlf-numre. Den nymotens 3-2-3 måten å vise nummer på liker jeg ikke. Det er så tungvint å si hundre 2 ganger.

Dette er kun min mening. Mods får bare slette hvis de mener innlegget var upassende.
Vis hele sitatet...
907 65 123 =
ni-null-syv seks-fem en-to-tre

Jeg finner det best å uttale nummer slik, da blir det færrest misforståelser. I mitt arbeide mottar jeg ofte tall-informasjon fra motpart, og der er det mye rart ute å går.

Åtte hundre (kort pause) å nitti ni =
899
80099

Åtte ni ni =
899

åtte null null 9 9 =
80099
Mitt mobilnummer er lettest å uttale 2-2-2-2, det var derfor jeg valgte det. (Og det var eneste måten nummer ble skrevet på den gangen. Jeg tror 3-2-3 ble vanig ifm gratisnummeret 800xxxxx) Når de i butikken prøver å uttale det 3-2-3 så mister jeg tellinga.
Hvordan uttaler man feks 501 xx yyy best for å unngå misforståelse? femti (pause) ett, kan jo lett misforstås. (Det er sef ikke starten på mitt nummer, bare et tilfeldig tall).
5-0-1 2-2 2-9-6

Jeg foretrekker denne måten, men smaken er som baken