Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1942
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Betaler Sverige nå prisen for en naiv innvandringspolitikk?
Jeg vil heller si at de betaler prisen for ikke å ha legalisert narkotika.
Det betaler vel egentlig i hovedsak prisen av en elendig integreringspolitikk over mange år.
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Betaler Sverige nå prisen for en naiv innvandringspolitikk?
Vis hele sitatet...
Haha hvor har du bodd? Ikke under en stein men heller ka skje 50 meter med konsentrert sement? Det ville vært for meg på enhver linje å prøve å forklare til et barn hvorfor dette har skjedd, takk og pris for at det er deres land som får brenne og ikke vårt. Mangfold er fint, gitt til rette at det er riktig mangfold
Det ser dessverre sånn ut
Sitat av noguhso Vis innlegg
Haha hvor har du bodd? Ikke under en stein men heller ka skje 50 meter med konsentrert sement? Det ville vært for meg på enhver linje å prøve å forklare til et barn hvorfor dette har skjedd, takk og pris for at det er deres land som får brenne og ikke vårt. Mangfold er fint, gitt til rette at det er riktig mangfold
Vis hele sitatet...
Hvorfor er mangfold på død og liv så fint? Om jeg ønsker å oppleve andre kulturer kan jeg da ta meg en ferietur.
Sist endret av venstrehook; 3. oktober 2023 kl. 16:07.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Det betaler vel egentlig i hovedsak prisen av en elendig integreringspolitikk over mange år.
Vis hele sitatet...
Dette er en utbredt myte som bør få dø ut. Det er ikke kvaliteten, men kvaniteten som er problemet. Selv Brochmannutvalget påpekte det samme, riktignok mer indirekte ved å snakke om "samfunnets absorberingskapasitet".
https://youtube.com/watch?v=l6tSqGCf...ltbWlncmF0aW9u

Taler for seg selv..

Ja, Sverige lider nå for en meget dårlig innvandringspolitikk over flere år.
Ikke minst fra spesielt den muslimske verden.

Mens nabolandene (Saudi landene) deres som nektet å ta inn noen som helst nå kritiserer Sverige for å ikke innføre bl.a Sharia og div.

Det har vært en invasjon, ikke med våpen - men med migrasjon og påfølgende 3x fødelsrate.

Svenskene er snart en minoritet i eget land.
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
[url]https://youtube.com/watc
Mens nabolandene (Saudi landene) deres som nektet å ta inn noen som helst nå kritiserer Sverige for å ikke innføre bl.a Sharia og div.
Vis hele sitatet...
Kilde? Jeg finner mange ting om islamske land som kommenterer Sverige men ikke akkurat denne uttalelsen.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Hvorfor er mangfold på død og liv så fint? Om jeg ønsker å oppleve andre kulturer kan jeg da ta meg en ferietur.
Vis hele sitatet...
Ironien nådde ikke frem som jeg hadde ønsket. Jeg var veldig ironisk i mitt utsagn, diversety er absolutt ikke et pluss når vår kultur og levemåte kræsjer på denne måten
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Kilde? Jeg finner mange ting om islamske land som kommenterer Sverige men ikke akkurat denne uttalelsen.
Vis hele sitatet...
Jeg tok vel litt i. Men jeg vil påstå at å kreve at et demokratisk land forbyr brenning av en eventyrbok er et steg i retning av å innføre sharia. Hold seg der de kom fra om de ikke klarer å respektere demokrati.
Helt enig at det er respektløst å gjøre sånn, men heller ytringsfrihet(med dumskap) enn sharia..

https://www.nrk.no/nyheter/khamenei_...mer-1.16492004

Hvorfor tar ikke disse nabolandene inn disse sårbare stakkars menneskene? De har samme språk, samme kultur etc.. Får feie for egen dør før man kritiserer levesettet i et land som har gitt folkene deres tak over hodet og mat på bordet.

Betimelig at de samme folkene som "flyktet" fra krig og elendighet reiser flere mnd på ferie i landet de flyktet fra spør du meg.
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Kilde? Jeg finner mange ting om islamske land som kommenterer Sverige men ikke akkurat denne uttalelsen.
Vis hele sitatet...
Kilde på.hva? Det er så lysende klart på hvorfor Sverige har såpass problemer som de har men ikke på en viss type innvandring. Hva har satt kjelene i kok her i Norden? Er det fordi innvandrere er mørke i huden og kommer fra diverse områder? Nei det er religion som står bak det hele. Hvordan enkelte kan nekte for dette bunner ut i to svært enkle psykologiske begreper. Faren og ødeleggelsen gjort kommer ikke fra dette, men heller den patetiske unnskyldningen religion.

Individer så tafatte og simple som dette gjør ikke annet enn å tro. For å gå den lengste ruten å ikke bli en hykler så hadde jeg i fornuftens tilstand heller steinet eller skutt meg selv fremfor å føre en lignende agenda. 2023 og folk tror fortsatt på Gud? Så la de som tror bli møtt med bly, og måtte evigheten av kull og flammer pine dem til evig tid
Det er jo ganske politisk ukorrekt å gi muslimer skylda for det som skjer i sverige.

På en annen side. Hva har gjengkriminalitet med islam å gjøre?

Ellers er jeg enig om at naive vestlige land har undervurdert det med å integrere innvandrere fra andre land og kulturer.
Sitat av Heimdall- Vis innlegg
Jeg tok vel litt i. Men jeg vil påstå at å kreve at et demokratisk land forbyr brenning av en eventyrbok er et steg i retning av å innføre sharia. Hold seg der de kom fra om de ikke klarer å respektere demokrati.
Helt enig at det er respektløst å gjøre sånn, men heller ytringsfrihet(med dumskap) enn sharia..

https://www.nrk.no/nyheter/khamenei_...mer-1.16492004

Hvorfor tar ikke disse nabolandene inn disse sårbare stakkars menneskene? De har samme språk, samme kultur etc.. Får feie for egen dør før man kritiserer levesettet i et land som har gitt folkene deres tak over hodet og mat på bordet.

Betimelig at de samme folkene som "flyktet" fra krig og elendighet reiser flere mnd på ferie i landet de flyktet fra spør du meg.
Vis hele sitatet...
Den er grei.

Forøvrig helt enig i at det er merkelig hvor lite de islamske landene tar i mot av flyktninger. Samt praksisen de har av å fange folk i slavelignende forhold.
Det virker som myndighetene jobber for å fikse dette Men det er ganske mange historier om folk som ble sittende fast der nede.

Sitat av noguhso Vis innlegg
Kilde på.hva? Det er så lysende klart på hvorfor Sverige har såpass problemer som de har men ikke på en viss type innvandring. Hva har satt kjelene i kok her i Norden? Er det fordi innvandrere er mørke i huden og kommer fra diverse områder? Nei det er religion som står bak det hele. Hvordan enkelte kan nekte for dette bunner ut i to svært enkle psykologiske begreper. Faren og ødeleggelsen gjort kommer ikke fra dette, men heller den patetiske unnskyldningen religion.

Individer så tafatte og simple som dette gjør ikke annet enn å tro. For å gå den lengste ruten å ikke bli en hykler så hadde jeg i fornuftens tilstand heller steinet eller skutt meg selv fremfor å føre en lignende agenda. 2023 og folk tror fortsatt på Gud? Så la de som tror bli møtt med bly, og måtte evigheten av kull og flammer pine dem til evig tid
Vis hele sitatet...
Ro ned no, francoise
Sist endret av Expialidocious; 3. oktober 2023 kl. 19:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja. Er vel bare venstreradikale og ganske så naive mennesker som mener noe annet
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Den er grei.

Forøvrig helt enig i at det er merkelig hvor lite de islamske landene tar i mot av flyktninger. Samt praksisen de har av å fange folk i slavelignende forhold.
Det virker som myndighetene jobber for å fikse dette Men det er ganske mange historier om folk som ble sittende fast der nede.



Ro ned no, francoise
Vis hele sitatet...
Er det måten å si du er uenig? Hadde Sverige lovet gull og grønne skoger til si Island, ville de da automatisk skutt rundt seg, voldtatt og drept? Hvis du mener ja, så hadde det vært en voyage å bli med nevnt gruppe til Indonesia eller hvilket som helst land i kidtøsten
Sitat av noguhso Vis innlegg
Er det måten å si du er uenig? Hadde Sverige lovet gull og grønne skoger til si Island, ville de da automatisk skutt rundt seg, voldtatt og drept? Hvis du mener ja, så hadde det vært en voyage å bli med nevnt gruppe til Indonesia eller hvilket som helst land i kidtøsten
Vis hele sitatet...
Jeg snakket ikke til deg men Heimdall. Fikk et ordentlig svar fra han og var fornøyd. I mens står du her å skiter i buksa di over en misforståelse. Så jeg sier til deg igjen: er ikke interessert i å høre på deg. Så ro ned.
Sist endret av Expialidocious; 3. oktober 2023 kl. 20:32.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Trådstarter
Sitat av noguhso Vis innlegg
Mangfold er fint, gitt til rette at det er riktig mangfold
Vis hele sitatet...
Tja, hva er riktig mangfold?

Innføring av fremmede arter er jo noe som har fått alvorlige konsekvenser for flora og fauna, så hvorfor skulle det være noe annerledes med innføring av fremmede kulturer?
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Den er grei.

Forøvrig helt enig i at det er merkelig hvor lite de islamske landene tar i mot av flyktninger. Samt praksisen de har av å fange folk i slavelignende forhold.
[url="https://saudigazette.com.sa/article/141188"]Det virker som myndighetene jobber for å fikse dette
Vis hele sitatet...
Men er det ikke nå litt sent å gjøre så mye med? Skaden har allerede skjedd, og fortsetter å skje her.

Skulle nesten tro dette var planlagt av islamsk høyere hold, at de skal nekte å ta i mot sitt broderfolk som flykninger og heller sende de til vesten for de vet det vil skape rabalder.

Ser jo ut som at Russland også bruker migranter/flykninger som våpen for å destabilisere..
Sist endret av Heimdall-; 3. oktober 2023 kl. 21:33.
Sitat av Barte-Sam Vis innlegg
Betaler Sverige nå prisen for en naiv innvandringspolitikk?
Vis hele sitatet...
eller for alt av våpen di selger til alle land? fant nylig også ut at norge har gjort en del av det....

Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Kilde? Jeg finner mange ting om islamske land som kommenterer Sverige men ikke akkurat denne uttalelsen.
Vis hele sitatet...
dette hørte jeg fra min morfar 20 år siden det er min kilde. men hvem vet en ikke voldelig "overtakelse er vel det beste. isåfall må vi selv produserre 10 unger selv

jeg har selv ikkje noen rasistiske utsagn, men om muslimisme er det beste er jeg usikker på. narko greiene er for seg selv mener jeg

jeg retta litt for mye, men om muslimisme er det beste, er jeg usikker på

men kjenner folk ifra hvert folkeslagt, vi er alle mennesker, likeverdige

trist er det vertfall alt sammen, men det kommer forhåpentlig vis ein løsning, men uenigheter vil det alltid være, og sånn skal det være
Sist endret av høystakken; 3. oktober 2023 kl. 22:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av høystakken Vis innlegg
eller for alt av våpen di selger til alle land? fant nylig også ut at norge har gjort en del av det....



dette hørte jeg fra min morfar 20 år siden det er min kilde. men hvem vet en ikke voldelig "overtakelse er vel det beste. isåfall må vi selv produserre 10 unger selv

jeg har selv ikkje noen rasistiske utsagn, men om muslimisme er det beste er jeg usikker på. narko greiene er for seg selv mener jeg

jeg retta litt for mye, men om muslimisme er det beste, er jeg usikker på

men kjenner folk ifra hvert folkeslagt, vi er alle mennesker, likeverdige

trist er det vertfall alt sammen, men det kommer forhåpentlig vis ein løsning, men uenigheter vil det alltid være, og sånn skal det være
Vis hele sitatet...
Kan du prøve å omformulere dette?
Har lest over mange ganger, sliter med å skjønne.
enten så vil det bli en vennlig splittlese av mennseker som jeg syneser sunt, men som mange kommenterer så vil muslimene uansett overta fordi de føder så mangen barn. når barna blir voksne så kommer de inn i politikken og erstatter det med isalm. så enkel tanke gang er det, men uten 1000år med vold som ved iseral og palestinerne så er det vel en fredeligere overgang selv om jeg selv ikke liker det selv. hvis du skjønner hva jeg mener. jeg vil ha mangfold ikke alle av samme type folkeslag.

håper det gir en oppglaring vindaloo

jeg har full forståelse av sisral og palesistinere som skyter hverendre, drepte min min mor, min datter, min sønn. men er allikvel ingen løsning av vold.... hadde vert bedre for begge parter om det var fred

jeg har dysleksi og er seint på kvelden beklager noen skriveleifer

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kan du prøve å omformulere dette?
Har lest over mange ganger, sliter med å skjønne.
Vis hele sitatet...
beklager det er litt seint på kvelden

jeg synes også det er i grenseland med befolkning på gjorden vi lever i, er lite fisk i havet....

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kan du prøve å omformulere dette?
Har lest over mange ganger, sliter med å skjønne.
Vis hele sitatet...
jeg retta litt for mye for msnge skrivefeil, seint på kvelden- så ble feil i første inlegget

jeg er mer for buddhisme for å si det sånt
Sist endret av høystakken; 4. oktober 2023 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synes det er ironisk, men samtidig utrolig sterkt og modig av Salwan Momika, som selv er Iraker, å brenne koranen. Om man flisespikker så eg nasjonalitet og religion to forskjellige ting, men jeg mener at dette er et perfekt eksempel på hvorfor det er viktig at koranbrenning beskyttes under ytringsfrihet.

Den ytringsfriheten er faktisk viktig for de som ikke etnisk norske eller svenske eller danske også. Det er ikke bare en beskyttelse for høyreekstremister som ikke har noe bedre å finne på.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Synes det er ironisk, men samtidig utrolig sterkt og modig av Salwan Momika, som selv er Iraker, å brenne koranen. Om man flisespikker så eg nasjonalitet og religion to forskjellige ting, men jeg mener at dette er et perfekt eksempel på hvorfor det er viktig at koranbrenning beskyttes under ytringsfrihet.

Den ytringsfriheten er faktisk viktig for de som ikke etnisk norske eller svenske eller danske også. Det er ikke bare en beskyttelse for høyreekstremister som ikke har noe bedre å finne på.
Vis hele sitatet...
ikke verst svar, bedre enn jeg har hørt i nyehetene noensinne.