Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1273
Når mobiltelefonen idag ringte (fra et hustelefon nummer),
så hørte jeg en mann som pusta i bakgrunnen.

Fikk ingen respons når jeg sa hallo, eller spurte hvem det var.

Jeg gikk så inn på telefonkatalogen og gulesider for å søke etter nummeret for å finne ut hvem dette var.
Jeg fant ingen på det nummeret.

Og når jeg fant fram nummeret i anropsloggen på mobilen og prøvde å ringe tilbake så fikk jeg beskjeden: "Det nummeret du ringte eksisterer ikke".

Hvordan kan dette ha seg?
Og hvordan kan jeg finne ut hvem som ringte?
Scam. Når du ringte oppatt fekk du heilt sikkert eit telefonsvar han sjølv har lagt inn slik at du skal bli så forvirra som du er no. Du skal ikkje sjå vekk i frå at telefonsamtalen din kosta 29 kroner i tillegg.
Da hadde jeg blitt litt redd
Husker det samme skjedde når jeg og noen venner så på The Ring....
Helt på slutten så fikk ei en sikkelig rar og jævlig sms... Man søkte opp nr på nett, og det kom ikke opp noe.. Så prøvde man å ringe det og det kom opp en stemme som sa at nummeret ikke eksisterte :P
Det var sikkelig fun :P
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Nummeret som vises når du ringes trenger ikke være det nummeret som ringer deg. Operasjonen som skal til for å framvise et annet nummer er latterlig enkel, og jeg har selv eksperimentert med å ringe opp nummer, med samme nummer som jeg ringer, som oppringer.

Ta kontakt med leverandøren din og be de finne fram hvem som har ringt deg. Nevn i samme slengen at det er noen som leker seg litt med ISDN.
Sist endret av m0b; 26. august 2009 kl. 19:05.
jx2
Trådstarter
23 4
Hvis jeg ringer Tele2 og forklarer saken og spør om jeg kan få det opprinnelige nummeret til den som ringte?
Har de lov til å gi ut slik informasjon?

Personen ringte jo bare en gang, så er jo ikke noe telefon-terror akkurat.
Men hvis det er slik at jeg har blitt scamma, så hadde det vært greit å funnet ut hvem som hadde gjort dette og evt. anmelde det.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er ditt abonnement, du har fulle rettigheter til å vite hvem det er som har ringt til ditt nummer og til hvilke nummer det har blitt ringt til. Har ved flere anledninger ringt til operatøren for å få en logg over ut- og innsamtaler. Tror neppe du har blitt scammet.
jx2
Trådstarter
23 4
Var nettopp inne på Tele2 sin hjemmeside og fant frem til det her:

http://www.tele2.no/kundeservice/1647.html

Får kontakte Tele2 og finne ut av faenskapet.

Takker så mye for hjelpen!