Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 13493
Jeg er glad i kvinner. Jeg liker høye kvinner, lave kvinner, intelligente kvinner, mindre intelligente kvinner, kvinner med store pupper, små pupper, stor rumpe, liten rumpe. Mmmm. Som relativt lav mann (176), har jeg ennå til gode å finne en kvinne som er så høy at hun ikke er attraktiv. Der høyden er den avgjørende faktoren, mener jeg da.

Det at kvinner ikke liker menn som er lavere enn dem er et veletablert faktum, blant annet utredet av Alan og Barbra Pease (Som forøvrig har funnet at den optimale høyderaten er at mannen er 1.09 høyden til kvinnen), men slettes ingen vegg det er umulig å klatre. Når jeg møter kvinner jeg blir tiltrukket av som er høyere enn meg, ser jeg på det som en utfordring. Noen er ganske bombastiske på dette punktet, men mange er også tilbøyelige til å tøye grensene litt, hvis du er sjarmerende nok. Press på riktige punkter, så får du i hvert fall en reaksjon, om ikke den du er ute etter.

Jeg har også et spørsmål til den kvinnelige delen av freak: Er du tilbøyelig til å ligge med noen som er lavere enn deg? Hvis ja, hva skal til? Trenger ikke være realistiske svar.
Hvis nei, hvorfor ikke?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Som 197cm så har vel jeg også misunnet de lavere litt, med tanke på plass i bil/fly/tog, og det at man kan klemme samtlige damer uten å måtte se ut som Quasimodo.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke hvert mer enig. Jeg er 200cm og sliter vanlige dører også. Ikke alltid jeg husker å bøye meg

Når en er så høy er det faktisk mange jenter som syns det blir for høyt.
Sitat av MemoryCard Vis innlegg
Hvor mye veier du?
Vis hele sitatet...
Jeg veier 90kg
Please ikke la Freak bli det nye Kvinneguiden.

Høyde er bare noe som er samtaleemne på nettet. Titter man ut vinduet ser man at det er bare tull, og at alle kan få seg kjæreste, selvom du ser ut som The Elephant Man.
Sist endret av ali88; 4. mai 2014 kl. 20:10.
Heisann!

Jeg har gjort litt research om dette i forbindelse med en oppgave jeg skrev. Mange i denne tråden sammenligner overvekt hos kvinner med lav høyde hos menn. Det er nok ikke helt gangbart; for det første kan menn også være overvektige, og jenter kan og være lave, og for det andre kan en av de tilstandene endres uten kosmetiske inngrep.

Den virkelige sammenligningen ser heller ut til å være kort høyde hos menn, og små bryster hos kvinner.

Disse vil begge kunne få høre noe som: "Du er kjempehyggelig, kul og attraktiv, jeg bare foretrekker menn som er høyere/kvinner med større pupper."

Nå snakker vi om en sammenligning som virker litt mer balansert, og hvis vi ser vekk i fra kosmetisk kirurgi er det ingen måte å fikse (i mangel av et bedre ord) dette.

Det betyr selvfølgelig ikke at man er dømt til å være alene, og de aller fleste vil kunne se bort i fra trivielle preferanser for utseende når personen ellers er bra for en.

Hva tenker dere om dette Freak?
Tja, det jeg har erfart er at menn i dagens samfunn beveger seg vekk fra idealet som tidligere har inkludert store pupper. Kanskje har det noe å gjøre med det velkjente treningshysteriet. Fitnessidealet omfatter jenter fra 30 og ned, og de skal stort sett være tynne og veltrente, selv etter fødsel. Uten kosmetiske inngrep, som du nevner, er det svært få veltrente jenter som har store bryster.

Jeg er heller ikke enig i at det er korrekt å trekke paralleller fra høyde til små pupper. Selv om man kun ser på miljøets påvirkning av idealer, mener jeg pupper og høyde ikke er korrekt sammenligning. Det at kvinner foretrekker høye menn har røtter i evolusjon, store pupper har ingen nytteverdi - sett bort ifra det estetiske.

Bryster er generelt ganske uinteressante. Hofter derimot..
Sitat av Crème Fraiche Vis innlegg
Virkelig? Vi mennesker er seksuelt tiltrukket til sunnhet hos andre mennesker, for hvis vi velger å reprodusere med disse individene har avkommet vårt større sjanse for å overleve. Å si at sykdommer påført gjennom overvekt ikke er relevant for hvem vi velger å reprodusere med er latterlig.
Hvordan vil du forklare at menn er mindre tiltrukket til overvektige kvinner?
Vis hele sitatet...
Tror du instinktene våre formes av kunnskaper om helse?

Instinktene er utviklet over hundretusenvis av år, og de gjenspeiler overlevelsesraten gjennom disse.

De siste hundre årene med livsstilssykdommer har enda ikke rukket å påvirke evolusjonen, i tillegg kan en også spørre seg om evolusjonen egentlig fungerer i dagens samfunn. Nå får tross alt alle reprodusere, og antallet avkom er vel for første gang også blitt omvendt proporsjonalt med suksess, sosial status etc.

Men selvfølgelig spiller andre faktorer også inn, f.eks sosiale holdninger. Derfor avskyr vi eksempelvis overvektige.

For å snu spørsmålet, hvordan forklarer du at vi tiltrekkes av undervektige kvinner? At "idealkroppen" for folk flest ikke er idealkroppen fra et sunnhets-perspektiv er da hevet over enhver tvil.
Sist endret av Tøffetom; 6. mai 2014 kl. 23:50.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
i tillegg kan en også spørre seg om evolusjonen egentlig fungerer i dagens samfunn. Nå får tross alt alle reprodusere, og antallet avkom er vel for første gang også blitt omvendt proporsjonalt med suksess, sosial status etc.
Vis hele sitatet...
Evolusjon kan aldri stoppe, og den kan aldri fungere eller slutte å fungere. Å påstå noe slikt er som å si at evolusjon har en mening og et mål - noe den ikke har. Evolusjon handler bare om en arts evne til å endre seg over tid, noe som fortsatt skjer - det er bare andre ting som påvirker evolusjonen i dag enn det var før. Men slik har det alltid vært, hva som påvirker oss i størst grad og hvilke egenskaper som blir trukket frem av evolusjonen vil endre seg over tid.
Sist endret av etse; 6. mai 2014 kl. 23:57.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Evolusjon kan aldri stoppe, og den kan aldri fungere eller slutte å fungere. Å påstå noe slikt er som å si at evolusjon har en mening og et mål - noe den ikke har. Evolusjon handler bare om en arts evne til å endre seg over tid, noe som fortsatt skjer - det er bare andre ting som påvirker evolusjonen i dag enn det var før. Men slik har det alltid vært, hva som påvirker oss i størst grad og hvilke egenskaper som blir trukket frem av evolusjonen vil endre seg over tid.
Vis hele sitatet...
Men "dårlig egnede gener" blir ikke utryddet, og de kommer seg videre, det blir som en kompis sa; "evolusjon har ikke stoppet, men den går sidelengs og ikke framover".
Nei, for da definerer du en "riktig retning" for evolusjonen, noe slikt finnes ikke. Evolusjon vil alltid fortsette og alltid gå fremover, det er bare andre faktorer som spiller inn.

Altså, dårlige gener vil alltid bli filtrert bort - og gode egeskaper tendensere til å bli ført videre. Men hva som er "gode" og "dårlige" genetiske egenskaper endrer seg over tid, slik det alltid har gjirt før og alltid vil gjøre.
Sist endret av etse; 7. mai 2014 kl. 09:24.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av qverk Vis innlegg
Heisann!

Jeg har gjort litt research om dette i forbindelse med en oppgave jeg skrev. Mange i denne tråden sammenligner overvekt hos kvinner med lav høyde hos menn. Det er nok ikke helt gangbart; for det første kan menn også være overvektige, og jenter kan og være lave, og for det andre kan en av de tilstandene endres uten kosmetiske inngrep.

Den virkelige sammenligningen ser heller ut til å være kort høyde hos menn, og små bryster hos kvinner.

Disse vil begge kunne få høre noe som: "Du er kjempehyggelig, kul og attraktiv, jeg bare foretrekker menn som er høyere/kvinner med større pupper."

Nå snakker vi om en sammenligning som virker litt mer balansert, og hvis vi ser vekk i fra kosmetisk kirurgi er det ingen måte å fikse (i mangel av et bedre ord) dette.

Det betyr selvfølgelig ikke at man er dømt til å være alene, og de aller fleste vil kunne se bort i fra trivielle preferanser for utseende når personen ellers er bra for en.

Hva tenker dere om dette Freak?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker det er mer naturlig å sammenligne en mann som er lavere enn gjennomsnittet med en kvinne som er høyere enn gjennomsnittet hos menn. Hvorfor dra inn pupper og fedme her, folkens? Mange menn liker veldig godt små pupper, det samme kan man nok ikke si om kvinner og lave menn.

Jeg er en lav mann som foretrekker lavere jenter på akkurat samme måte som jenter ofte foretrekker høyere menn.