Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3516
Det har seg slik at jeg bor på en internatskole, hvor jeg ikke kan røyke weed, eller innta noe som kan påvises i urinen, ettersom de kan teste meg ved mistanke.

Det har seg nå slik at jeg testa flue i helga, og digga det! Jeg rett og slett elsket det på noen måter. Det ble inntatt via bong og effektene var svært behagelig. Hvorav en sterk følelse av eufori, svake visuals og en ekstremt energisk følelse var hoveddelen av rusen for meg.

Tilbake til trådens natur. Jeg oppdaget i dag usannsynlig store mengder med virkelig store amanita muscariaer. Og tenkte, jeg MÅ høste dette, tørke det deretter vil jeg ha min ukentlige røykings for resten av tiden min på skolen, som ikke bare er lovlig men også på mange måter bedre enn weed.



Jeg har 2 svært høye men tynne skap til min disposisjon. Jeg har også en romkamerat som aksepterer at jeg røyker litt mj og eksperimenterer litt. Men vet ikke hva han ville ha syntes om jeg tørka sopp i skapet mitt.

Det aktuelle er 10 svært store amanita caps, noe mer enn det gidder jeg ikke foreløpig.



Noen idéer hvordan jeg kan tørke dette? Er det mulig med minimal til ingen lukt? Evt, tørke det i en lukket forseglet sak? Kan jeg bruke salt til å tørke det? eller vil det ødelegge effektene, ettersom den trekker til seg safta som i starten består av en vesentlig del av giftig syre, som senere blir gjort om til muskimol?


EDIT:
Kan de bare ligge oppkuttet på et par aviser med aviser over? Eller vil de begynne å rotne og ikke tørke?
Sist endret av nidhogg; 8. september 2008 kl. 23:07.
jeg kom til å tenke på om du hadde tilgang til en olje ovn, altså en slik: http://gfx.dagbladet.no/pub/artikkel...ovnXart280.jpg
Da kunne du kanskje ha puttet den i skapet (om du har plass), og på en eller annen måte ha hengt soppen over (fisketråd)?

random forslag..
hmm i teorien en ganske god ide men tror faktisk det kan være brannfarlig å plassere en ovn i et skap
Hva med en liggende vifte, som blåser oppover (PC-vifte o.l) Der soppen blir plassert oppå?
Du kan jo prøve deg ut med silica gel eller lignende? erowid.org har en fin FAQ om sopp som også omhandler tørking: erowid.org
hårføner kunne vel brukes?
For guds skyld, bruk en tørker, det blir gjort skikkelig og det er ikke SÅ dyrt. da har du perfekt tørket sopp. Jeg plukket 20 store + medium size senest i går og tørket hele sulamitten på en dag, deretter la jeg dem i et forseglet norgesglass hvor dem nå står lagret i et mørkt og kjølig rom for best holdbarhet.


Ellers kan du alltids bruke avispapir og bare la dem ligge et sted til de tørker.. denne prosedyren dog tar evig lang tid. Menmen, prøv deg frem. =P Målet må uansett være å bøye cap og se at den knekker som mariekjeks, da er tørkingen ferdig og kan lagre soppen i et forseglet glass evt en større knipspose for å bevare et allerede svekket heilag potensiale.
Sitat av mahogn
For guds skyld, bruk en tørker, det blir gjort skikkelig og det er ikke SÅ dyrt. da har du perfekt tørket sopp. Jeg plukket 20 store + medium size senest i går og tørket hele sulamitten på en dag, deretter la jeg dem i et forseglet norgesglass hvor dem nå står lagret i et mørkt og kjølig rom for best holdbarhet.


Ellers kan du alltids bruke avispapir og bare la dem ligge et sted til de tørker.. denne prosedyren dog tar evig lang tid. Menmen, prøv deg frem. =P Målet må uansett være å bøye cap og se at den knekker som mariekjeks, da er tørkingen ferdig og kan lagre soppen i et forseglet glass evt en større knipspose for å bevare et allerede svekket heilag potensiale.
Vis hele sitatet...

Noen anbefalinger til tørker? Evt. prisklasse vi snakker om?
Eneste siden jeg vet om i Norge som selger slike tørkere, tragisk nok, er Smart Artikler:

http://www.smart-artikler.no/produkt...e.asp?nodeid=0

Den billigste til 700,- kr gjør at du må legge soppene i biter for at dem skal få plass (ikke at det er noe stress), og de tar mye mindre enn den dyreste til 1400,- som tar hele greia i ett uten at du trenger dele hattene opp.


Om andre her har kilder til norske sider som selger tørkere, del ut url plz kthx.
Jeg tørker soppen med viften fra projektoren min... det funker bra synes jeg! Soppen tørker nok raskere av varmluft, enn ved kun varme-tørking.
Plukket ca 20 stk for to dager siden - sendte dem i tørkeren kl 20, tok dem ut og hadde dem i norgesglass, knusstørre, kl 18 dagen etter.
Så kjekke ut de tørkerne, mahogn! Men kan du samle saften opp fra soppen?
Saften? Dette er ikke en steikeovn, nei.
Sitat av mahogn
Saften? Dette er ikke en steikeovn, nei.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg aldri verken spist eller tørket denne type sopp, jeg er på research stadiet enda... Er det kun i stekovn saften pipler ut altså?
Så genialt ut, mahogn. Har dessverre ikke 700 kroner å avse, akkurat nå. Får evt. skaffe det senere. Funker den like bra på andre urter? F.eks MJ eller andre urter?

Sitat av Miraculix
Nå har jeg aldri verken spist eller tørket denne type sopp, jeg er på research stadiet enda... Er det kun i stekovn saften pipler ut altså?
Vis hele sitatet...
Under 60-70 grader virket det ikke som om det ble noe saft som piplet ut, tok dog 6-7 timer i ovn å tørke (billig liten drittovn) Hadde en beholder under, og den var 100% tom for safter eller noe som helst flytende.
Sist endret av nidhogg; 9. september 2008 kl. 11:58.
tørking av sopp med dopapir over og under på ett bad med lysene av har fungert knallbra
Sitat av Kaptein Snus
tørking av sopp med dopapir over og under på ett bad med lysene av har fungert knallbra
Vis hele sitatet...
Har funnet et svært godt gjemt sted, blir spennende å se om dette funker. Hvor lang tid tok det for deg?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg stusset litt på dette med ibotensyren. Det er, om dere ikke visste det fra før, noe man ikke vil ha i seg, brukes i medisinske forsøk på å skape unormale vekster i hjernen (lesjoner, englesk: lesions ).

Når man har i seg ibotensyre dannes noe om til muscimol (engelsk:decarbolaxion), som er det man er ute etter, spørsmålet mitt er om dette er såkalt "Oxidative decarboxylation", altså at tørkingen alene er nok til å sette i gang reaksjonen, eller må varmen til også?
Sitat av Kaptein Snus
tørking av sopp med dopapir over og under på ett bad med lysene av har fungert knallbra
Vis hele sitatet...

Jeg lurer også på hvor lang tid dette vil ta?
Hvor ofte må man bytte papir?
Hvorfor må lyset være av?
Sist endret av The Novice; 9. september 2008 kl. 22:48.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Lyset må ikke være av, kan hende dette har forvekslet seg med hvordan man skal tørke psilocybinholdig sopp, der lys og varme er en faktor når det gjelder hvor fort det brytes ned.
Utdrag fra Donald E. Teeter's bok, Amanita Muscaria; Herb of Immortality

Drying the herb in the sun produces a trace of a
variant of Ibotenic Acid called Muscazone; this is far less potent than Muscimol
with different effects.
The herb’s effects are from a combination of these chemicals; the varying
proportions of these chemicals lead to variation between individual plants. In
actual practice, this variation is not of great concern; some individual plants may
be stronger or weaker, the practice of averaging a batch from many specimens
tends to produce an average.
Processing also has an effect on chemical makeup. Shaded cool drying
producing more Muscimol than sun drying. Heated drying’s effects varies with
temperature and above 130 deg. F the mushroom cooks and the heat actually
starts breaking down these chemicals. Room temperature to about 120 deg. F
seems to be the best in my experience. I do not sun dry but you may choose to. If
you have a regular food dehydrator with an adjustable temperature control, use it.
As long your drying practices are consistent from one mushroom to another, the
result seems fairly constant.

120 F tilsvarer ca 49 grader celsius
men når man tørker fluesopp i steikeovn, og den oljen som renner ned, er ikke dette bare ibotensyre eller? fordi at når man tørker soppen så konverteres jo ibotensyre til muskimul, og man må ikke være en matematiker for å skjønne at oljen ikke er tørket, men er den ''konvertert''?
har det noen betydning hvilken vei "capn" ligger? når den tørker?, med prikkene opp eller ned so to say ?
Prøv dere frem og kom tilbake med informasjon om hva som virker best, evt legg den på begge sider, begynn med undersiden først slik at oversiden + prikkene lufter mest, f.eks om den ligger på avispapir.

Jeg vet at om man koker den vil ibotensyren forvandles til muskimol over et visst punkt, men husker ikke hvor mye. Jeg husker hvertfall at jeg SMÅkokte EN sopp i 1l vann i 20 min, lot det kjøle ned, hadde på flaske og drakk over halve flasken med gode resultat dagen etter og resterende dagen etter der igjen.


Kort på godt, ikke vær dum og bruk rød fluesopp eller sopp generelt før du føler deg trygg på hva du driver med og føler du KAN dette og har lest mye av det som lesest kan på området. De av dere som hopper i det uten kunnskap overhodet bare for å komme tilbake hit å 'advare' andre, får ikke min sympati ei heller støtte da du bare fremstiller deg selv som en idiot som enten tok for mye, hørte på andre som latet som de hadde peiling uten å sjekke opp i relevante kilder først eller leste men skjønte ikke hva som stod og tilbredet feil.
Sist endret av mahogn; 10. september 2008 kl. 21:14.
Noen som hvet om det går an å steke Fluesoppen på stekepanna?
Vil den fortsatt beholde rusen? Hvor lenge må jeg steke den? Er det en bra måte å tørke den på? smaker det vondt?

Noen som har svar?