Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3588
Heisann.

Jeg trenger en ny serie.

Serier jeg liker og gjerne vil ha noe lignende:

Breaking Bad
Boardwalk Empire

Jeg vil gjerne ha en serie som er som disse to ovenfor. Gjerne med mafia-virksomhet, organisert kriminalitet osv. Helst så seriøse serier som mulig (altså ikke noe komedie-greier), og helst med innsikt i personens liv. (Som Breaking Bad, du ser at han gjør sine dagligdagse ting osv også.


Hvis ikke;
___________________________
[COLOR="Red"][COLOR="Red"]Prison Break (Vil gjerne ha en serie med spenning i hver episode, med mange emosjonelle stunder.)

American Horror Story(Liker spøkelses-filmer (alà amityville horror, house on haunted hill osv, finnes det noen serier, så er dette også morsomt. Og ja, vet om Supernatural.)[/COLOR][/COLOR]



Takker for svar!
Sist endret av Bruskork1; 19. januar 2012 kl. 15:13.
Du finner ikke noe bedre serier enn Breaking Bad med samme sjanger/tema. Se den på nytt.
Har du tatt en titt på The Wire?
Dexter? [COLOR="White"]titegn[/COLOR]
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Har ikke tatt en titt på The Wire og Dexter, skal sjekke dem ut! Takk!

Skateward, skulle gjerne sett den en gang til, men jeg venter til den er helt ferdig. (Kommer en ny sesong mid-2012. )

Må bare si at sånn italiensk-mafia aktig serier også er aktuelle her
Sist endret av Bruskork1; 19. januar 2012 kl. 15:21.
Sopranos selvsagt, men den har du vel sannsynligvis allerede sett.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Det har jeg ikke, skal se hva dette er for noe!
Har du ikke sett The Wire så har du noe å glede deg til. Utrolig god serie. Mange sesonger ute, så du får poppe deg popcorn, handle inn mengder med brus og god mat. The Wire maraton er ikke det verste du kan utsette deg selv for.

Oz er en annen serie du bør se.
Hvordan i alle dager har du ikke sett Sopranos hvis du er fan av "mafia"-sjangeren? Kan slenge meg på anbefalingene av The Wire og Sopranos. I tillegg kan du sjekke ut Oz. Handler om en dude som kommer i et ganske spesielt fengsel, med mye gjengvirksomhet, vold og det som hører med. En fantastisk serie som er litt gammel, og derfor ikke blir husket av de fleste.

Den beste serien som går på tv nå om dagen er i mine øyne Sons of Anarchy, den burde du absolutt sjekke ut! Motorsykkelgjeng som dealer med våpen.

Edit: Ser stagg kom med samme anbefaling rett over her, jeg var nok litt for treg til å skrive

Edit2: Du kan forsåvidt sjekke ut Harper's Island som er en veldig bra miniserie innenfor kategorien Spenning/Krim/Mystikk.
Sist endret av Hoppestokk; 19. januar 2012 kl. 15:38. Grunn: La til en ny anbefaling
Anbefaler "Sons of Anarchy" på det sterkeste!
Sopranos i biker-versjon.
American Horror Story var jeg skeptisk til, men endte opp med å se hele sesongen 3 ganger på en uke.
Ellers er det nevnt mye bra her, som dexter, sopranos, OZ og breaking bad!
Homeland synes jeg også er ganske fett
Her følger et utvalg av de seriene jeg har kost meg mest med op igjennom/koser meg med. De fem siste på denne listen har jeg dog ikke sett enda, da jeg har 5 episoder igjen av Sons of Anarchy(sesong. 4) før jeg går videre.

Her kommer du garantert til å finne noe av interesse.

Kode

Enjoy!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Som nevnt over, sjekk ut Sopranos! Mye mafia-virksomhet, mye humor og mye "dagligliv"
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Det har jeg ikke, skal se hva dette er for noe!
Vis hele sitatet...
Oh...du har *ikke* sett Sopranos? Du heldige, heldige individ. Da har du 6 fyldige sesonger med god underholdning foran deg ihvertfall :-D

The Wire ja, det er kanskje den beste serien jeg har sett, men det skal sies at den kanskje ikke er for alle (les: kona mi). Forholdsvis lite action, men desto mer plot/handling, spenning, "under huden" på persongalleriet og noen fantastiske skuespillere.
Om du liker spøkelsesshit og sånt er Supernatural et must.
Kuleste serien jeg vet om for tiden. Masse humor i tilegg til action og en kul storyline.
Se OZ http://www.imdb.com/title/tt0118421/ Beste serien jeg har sedd, sykt bra serie man må se alle episoder av for å forstå syns jeg mye spennende der, anbefales jævli
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
Som nevnt over, sjekk ut Sopranos! Mye mafia-virksomhet, mye humor og mye "dagligliv"
Vis hele sitatet...
Vil helst ikke ha humor, hehe. Vil ha det så seriøst og realistisk som mulig. =)

Men takk for tipsene, skal sjekke dem
Må bare si Sopranos jeg og. Makan til persongalleri skal du lete lenge etter.
Som ikke Breaking Bad har sine humoristiske øyeblikk :P
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sopranos og The wire som nevnt over.
Det går ikke helt under samme sjanger, men for alle som spør etter serier vil jeg anbefale Entourage!
http://www.imdb.com/title/tt0387199/
Vil anbefale "Alcatraz"

Ny serie, andre episode kom ut i går. (Ja det betyr venting - Men alltid fint å ha noe å se fram til).

Sett de to første episodene, og vil si det er innenfor ditt beite.

http://www.imdb.com/title/tt1728102/
Som en annen skrev. Du er heldig om du har tilgode å se Sopranos. Da har du mange mange timer med topp underholdning. Jeg ble helt hekta etter noen episoder.
Firefly! Smuglere i verdensrommet. Er også en av de bedre seriene laget.
Weeds, Dexter, The Wire.
veronica mars spennende serie :P
Jeg foreslår Rescue me, som Sparco også har på listen sin. Man kommer ganske close innpå karakterene i serien, og det er mye dagligdagse problemer/intriger. Jeg syns Denis Leary har utviklet seg mye fra å være en 90-talls sinnakomiker til skuespiller/producer i hans egen serie. Får en liten følelese av at en del av det som skjer i serien er lett overdrevne eller manipulerte situasjoner fra livet til, og rundt, Leary.

Noen av scenene er ganske kontroversielle også, som f.eks. den man ikke er sikker på om er voldtekt eller ikke :O
Dexter er fra nå av din første prioritet. Nettopp sett alt som er kommet ut, og det føles ut som jeg har mistet en bestevenn.
En serie jeg har glemt, men som er utrolig spennende. FBI agent som infiltrerer en terrorcelle. 2 sesonger, der den første er den beste. Give it a try.

http://img21.imageshack.us/img21/1235/600fullsleepercellposte.jpg
Sons of Anarchy. Handler om en MC klubb. Har sett 3 sesonger på 5-6 dager nå, haha.
Vil anbefale suits, ikke helt under samme sjanger men det er ganske så spennende.
Som andre har nevnt; Sopranos. Serier som denne er en sjelden vare! Strålende story, skuespill, karakterer, manus og produksjon. Du har virkelig noe å glede deg til om du starter på denne serien.
http://www.imdb.com/title/tt0318997/

denne, hvis du ikke er opphengt i å se på småkriminalitet og junkies

organisert kriminalitet er vel det samme som politikk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Siden du ville ha seriøse tv serier så må jeg anbefale The West Wing på det sterkeste.

Handler om livet på innsiden av det hvite hus. Det er kanskje en liten forutsetning at du er litt intressert i politikk og da gjerne amerikansk politikk.

Fun fact: president Bartlet (spilt av Martin Sheen) som serien følger ble ofte omtalt som "den beste presidenten usa aldri har hatt"
Til alle Fallout-tilhengere. Fallout "Nuka Break" serie. Bare 6 episoder så langt. http://www.youtube.com/watch?v=_iq8s...ayer_embedded#!
Jeg vet ikke om det er helt din sjanger, men Burn Notice er en konge serie IMO!

http://en.wikipedia.org/wiki/Burn_Notice