Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  210 40048
Sitat av NotToSmart Vis innlegg
Trenger hjelp til admine på Dell Latitude d531
Vis hele sitatet...
på de fleste skole pc'ene er det 2 partisjoner, instaler enten en linux distro (lettest) på partisjon 2, så har du en admin bruker som it folka på skolen ikke kommer så lett inn på. eller, instaler et windows system til, det er litt mer stress, og kan gås inn på via skole o/s.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Så, da sitter jeg her med en skole pc med windows 7.
Tidligere gjennom årene har jeg fått tak i admin og domene passord ved å snoke rundt på serverne inntil jeg fant installdirs for windows, der passord var lagret i klartekst. Men nå ser det ut som om de har et slaks interface der de skriver inn admin og domene passord manuelt hver gang de formaterer.

Så til saken, noen som har tips til hvordan jeg kan få tak i admin password, evt bare fjerne det slik at jeg får lagt inn andre programmer jeg bruker på fritiden?

PCen er av versjon HP Compaq 6735b.
Den har:
- Bitlocker aktivert på systemdisk
- Bios passord
- Disabled USB og CD-rom boot
- Network boot enabled
- Windows 7 enterprise
▼ ... noen uker senere ... ▼
Heisann, jeg driver å mixer og produserer en god del musikk. Så tenkte jeg å legge inn Logic studio og Mixe programmer på skolepcen (videregående), jeg kommer da til å gjøre det på hjemmenettverket. Kan IKT-avdelingen på skolen finne det ut? Jeg tenker å slette alt før jeg leverer tilbake pcen til sommeren. Og med tanke på at dette vil være piratkopierte programvare, kan jeg bli straffet? Hva burde jeg gjøre for å lure meg unna IKT ?
De driter i piratkopierte programmer, og de går heller ikke gjennom programmene dine.

Enten ghoster de PC-en, eller så gjør de ingenting.
Sist endret av Ozma; 13. november 2010 kl. 01:27.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Halla Har et problem, altså internet explorer kobler seg ikke til internett og jeg kommer ikke inn i fronter via firefox.. Msn funker ikke det eller selv om alle andre får det til å funke.. Hadde vært fint med litt hjelp

Pcen er en HP 6735b

-Blazed Monkey
▼ ... noen måneder senere ... ▼
kjappt spørsmål, er det mulig å foreks koble seg på en annen skole?
i Akershus bruker alle skoler akershus nettet. og vi kan velge å printe ut på foreks en helt annen skole enn det vi befinner oss på.

vi har ogå mulighet til å legge til nettverkstasjoner, er det da mulig å adde en nettverkstasjon til en annen skole ? isåfall hvordan finne ip ?
Prøver å finne admin-passord med OPHCRACK, men får det ikke til! Virker som om det er et ganske langt og avansert passord! Noen som har noen gode råd, eventuelt link til hvor jeg kan laste ned tables gratis? Har bare prøvd gratistables'ene og vista special.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
kan du ikke gå inn i bios og endre boot prority? har bootet fra minnepenn flere ganger og skaffet lokal admin rettigheter, men ikke noe å gjøre der, fikk ikke det minste kjeft da det kom fram for "IT-folka" på skolen en gang
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som har noen ide om hvordan å få oppdatert driveren på PCen uten adminrettigheter? Skulle gjerne ha hatt strømsparing på, så jeg fikk skjermkortets vifte til å være stille.
Laptopen er en søt liten Intel Atom laptop fra Lenevo, og pcen er under Sør Trønderlag sitt domene.
Sitat av Bonnis Vis innlegg
hvor i "documents and settings" fant du det?

control userpasswords2 funker på min d531, men får opp at jeg må skrive adminpassord.


Men over til et annet problem jeG HAR:
IT-folka har sperra noen porter trur jeg. Nå funker verken Skype eller Opera, noe det gjorde før. Vi måtte også endre litt i Internetexplorer for å få denne til å funke. følgende ble gjort:

"Identifiser instillinger automatisk". også har vi også skrivd inn en proxy server og 8080 porter. dette i LAN-instilligner på "tilkoblinger" i instillingene i IE.

skal vel være mulig å få til det samme i Opera? hvor?
og skype? den vil ikke logge inn. mulig å logge inn gjennom en proxy e.l ?

takk så mye for svar!

om dere har noen alternative chatteprogrammer til skype, så er jeg evig takknemlig for dette også.
Vis hele sitatet...
I opera gjør du følgende trykk på operaikonet-innstillinger-avansert-nettverk-mellomtjener. Så skriver du inn adresse og port og du kan bruke opera på skolenettverket.
Og så et lite tips:
Windows UAC for installere reagerer på om en fil heter f.eks "Install", så sliter du med å f.eks installere cave story så fjern "install" fra filnavnet.