Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 5552
har røykt i omtrent 2 år nå, så har litt peil, men...
etter egen erfaring ser jeg bort ifra spliff. pipe er om eg har dårlig tid og har en liggendes i nerheten. bong er noe eg bruker omtreng hver eneste gang jeg røyker brunt eller grønt. husker for en ukes tid siden, fikk jeg ca 0.1 med grønt av en venn, tok sånn 0,05 i en standard hjemmelaget flaskebong(tørrbong) og fikk faktisk ganske god funk til å vere så lite.
selv pleier eg å bruke rundt 0,2 hver gang eg røyker. både brunt å grønt.

har lest rundtom kring på nettet om hva som gir best funk, de fleste skriver smak å behag, men dette føler jeg er helt feil og att spliff bare er sløsing. hva synest dere?
og over til mekking av grønt, er det noen vits å mekke grønt med tobakk?
Jeg røyker for å kose meg og etter min mening er joints best, så da bruker jeg det. Pluss at jeg bare liker en liten buzz. Ettersom jeg har erfart, så er det ikke store forskjellen. Jointbuzzen varer lengre, men er ikke like sterk, og det omvendte for bong.
Trådstarter
35 2
men hvorfor legger folk sånn 0,7 eller mer i en joint? dette er jo mer enn sløsing, og har en følelse av att jo mindre doser, men flere små doser vil gi bedre funk :P
Sist endret av M4Lies; 23. februar 2013 kl. 18:22.
Endel ryker jo bokstavelig bort i en spliff da, men jeg synes det virker litt mindre ''narkis'' å ta en spliff på et vors el. istede for å begynne med en pepsi-max flaske og aluminiumfolie. Er jo litt mere kos og chill med en spliff - synes jeg
Trådstarter
35 2
Sitat av Nysgjerrigperen Vis innlegg
Endel ryker jo bokstavelig bort i en spliff da, men jeg synes det virker litt mindre ''narkis'' å ta en spliff på et vors el. istede for å begynne med en pepsi-max flaske og aluminiumfolie. Er jo litt mere kos og chill med en spliff - synes jeg
Vis hele sitatet...
ja det kommer jo litt an på settingen rundt deg, men sånn generelt når du er hjemme alene og med venner for å chille og sånt
Det varierer litt for min del, men de aller fleste gangene liker jeg en joint bedre enn bong eller pipe. Det er som sagt smak og behag.

Når det kommer til tobakk og grønt, så er det ingen nødvendighet, mange liker det best sånn hvis de ikke er vandt med å røyke rent grønt, for det river og klør ofte mer i halsen enn hvis du har i litt tobakk. Selv er jeg fan av å rulle meg joints med bare grønt i, men det blir sjeldent av siden venna mine liker det best med tobakk i. Når jeg røyker bong så blir det bare rent grønt uansett, er hasjen god så blander jeg heller ikke den med tobakk om jeg skal bonge.
Kjører kun glassbong, 45cm. Blander ikke med tobakk så joint blir ekstrem sløsing og pipe er kun for stealth.
Går for det meste i bong her i gården! Waste å røyke joint, men på fest blir det selvfølgelig å ta seg en Johan
Joint er tingen, men en fin bong skader ikke engang iblant.
Hjemmelaga tørr bong med sølvfolie smaker dritt, og det blir litt for narkis for min del.
Samma med bøtte .....
Det som gir mest effekt, garantert, er om du røyker bong eller bøtte med jævlig sterkt hasj mekk, men som flesteparten sier her så skal det ikke motsies at spliff er mer chill om du røyker sammen eller i nærheten av andre, pluss at du føler deg mindre "narkis"

Begynte å røyke spliff, men kompissene mine mekket sterkt når jeg var nybegynner, så var ikke noe særlig fan av det siden jeg alltid ble helt lost og øyene så ut som snurrende kompass etter èn.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
join her, liker bedre å patte på en pliff enn å trekke fra en dårlig bonge som gir meg vondt i halsen og hodeverk.. har ingenting imot skikkelig bonge tho, men plastikk-dritten er jeg lei :/ røyker endel pipe, men joint er det beste, føler jeg kan slappe litt mer av på det enn å måtte trekke som en GUD for å få i meg en brønn med tørrock/grønnt, blir bare dummt..
Trådstarter
35 2
kloke ord, har b0nge-lunger så merker ikke noe serlig til att det svir o.l :P
Sist endret av M4Lies; 24. februar 2013 kl. 01:07.
Jeg fåretrekker en skikkelig god hjemmelaga tørr bong med skikkelig halvliter colaflaske og digg lum og rist.
Det nest beste er en god glassbong, roor,ehle osv.

Noen sier at vannet opptar noe av thcen, men det er jeg meeget usiker på-
Du foretrekker en hjemmelaga tørrbong over en skikkelig glassbong? :S
Egyptisk Tempelkatt
Det er jo en vesentlig forskjell på røykeopplevelsen og selve rusen.
Ruller du en joner vil det gå mye opp i røyk (fordi den brenner hele tiden..) og du får ikke noe choke-effekt, altså ikke noe skikkelig kick. Men er det gode saker kommer det jo sigende på, eller smeller med en gang, det varierer. Men som en hovedregel er det mer classy å ta seg en joner, men rusen er mildere. (Den kan vare lenger faktisk, men i en midlere grad)

Flaskebong med alu-folie er definitivt den verste noob-driten man kommer over, men med ordentlig luhm og rist er det vel akseptabelt.
Pipe og avis er helt klart kongen på haugen om man vil bli skitfjærn fort, og være stealth.(På rommet ut av vinduet feks.)

Men det som absolutt gir sykest effekt, det er glassbonger, de høye jævlene. Men med vann kan det forårsakes sopp og/eller annet rusk i lungene ved høyt bruk over lengre tid. (ikke medisinsk bevist mener jeg, men sannsynelig siden man inhalerer vanndamp)

Som et utgangspunkt: Røyk jointer, rull jointer og kos deg med dem til du merker at effekten blir mindre (om du røyker ofte da), når du har kommet dit, da kan du gå til lvl 2, nemlig pipe&avis (feks), da vil du nesten bli som født på ny og må bygge opp en toleranse der og, når du når toppen kan du oppgradere til stor glassbong (LVL3!!)
Når du er ferdig med lvl 3 er det dessverre game over og lungene dine er mest sannsynlig ganske fuckd.
Sist endret av AdonInformation; 24. februar 2013 kl. 01:27.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Du foretrekker en hjemmelaga tørrbong over en skikkelig glassbong? :S
Vis hele sitatet...
Ja, halvliter cola flaske, skikkelig maskumlum(eller hvordan det skrivest) fra kristiania oeg et skikkelig heavy mekk, ja, da kicker det bedre en noen vannbonger jeg har testet.
Bøtter,roor,ehle osv.
Sitat av Laude Vis innlegg
Ja, halvliter cola flaske, skikkelig maskumlum(eller hvordan det skrivest) fra kristiania oeg et skikkelig heavy mekk, ja, da kicker det bedre en noen vannbonger jeg har testet.
Bøtter,roor,ehle osv.
Vis hele sitatet...
Du burde lage en sånn en og sende til meg så skal jeg sammenligne!
Joint<pipe<bong<vaporizer. Vaporizer kan ikke helt sammenlignes siden highen er litt annerledes, men det er aboslutt mest bang for the buck.
For min del griner jeg litt innvendig pga. sløsing ved joint, men effekten synes jeg er fin. Bøtte og cola-bong styrer jeg pent unna siden det blir litt vel knarker.

Bruker hovedsakelig vaporizer, men sier ikke nei-takk til et trekk eller fem fra en god glassbong i ny og ne.
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Desto eldre jeg har blitt, desto mer har jeg fått sansen for jays
Jeg foretrekker en fin blanding av det meste som er nevnt. Personlig røyker jeg ikke pipe, da det blir for hardt.
Jeg kjøpte en liten stem med en liten bowl festet på, på shangri og bruker den til å mekke flaskebong med vann i steden for tørrbong. Den er veldig grei å ha i skapet på soverommet for å ta stealth-trekk.

Når jeg og gutta røyker så går det i J, tørrbong, vannbong med is, en liten flaskebong og pipe om hverandre på samme kveld.

THC er ikke vannløslig, men det fester seg til oljen som igjen blir liggende igjen i vannet, men det er så ubetydelig lite at du vil ikke merke forskjell.

Det som er veldig gunstig med tørrbong er at under utslippet til bowlen eller lumet inni selve flaska bygger det seg opp mye olje etterhvert. Dette er meget konsentrert og du kan sprette opp flaska, legge litt tobakk på den aktuelle olja, varme opp plastikken og gni det inn i tobakken. Dette kan du bli griseødelgt på om det er røyka en del potente greier på den aktuelle bongen. Dette kalles "grell". Mest fordi det er grellt, ser grellt ut og er grellt å trekke.
Selv om denne metoden virker narkis så syns jeg det er mer enn verdt der når rusen kommer.

Dette fungerer også med vannbong, iom. at det fester seg mye olje på veggene av bongen. Men det er jo lettest å bruke en flaske fordi den lett kan sprettes opp, og de er bare verdt en krone.
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Du burde lage en sånn en og sende til meg så skal jeg sammenligne!
Vis hele sitatet...
Skaff meg lumet å rista and i'll hook u up mate!

Skrivest,marskum,masskum, eller noe s¨nt, det utales ihvertfall sånn, men stavingen har jeg ikke peiling på..

Kanskje marchlum? nei fan jeg gir opp-

Kom på en ting til. Ang. dere so mer redd for waste med tjall når dere røyker jays, bruk slow burning, trekk bitte så trekk til jointen blir litt mindre så røyker den ekstremt lite. Jo mer du varmrøyker den jo mer wsaste og _STRESS_
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
merskaum*

lumet trekker til seg oljer og lignende, og blir derfor mørkere etterhvert.
Foretrekker helt klart en god Jonas over alt annet... Driter i om folk mener det er "waste", det er bare Jonas som kan gi meg den skikkelig gode følelsen. Spesielt når den sniker seg innpå i løpet av 10-15 minutter.

Flaskebong for meg er antikrist, har aldri fått sansen for det og ender alltid opp med alvorlig hosting, selv om funken er grei får jeg ikke den gode på tur følelsen. (Selv etter 1 år med røyking).

Glassbong fungerer bra og små Akrylbonger slik at jeg kan trekke rett ned uten å fylle kammeret først fungerer også bra.

Mengden varierer, som sagt tidligere bryr jeg meg ikke så mye med waste fordi jeg har god nok økonomi til det. Favoritten er å rulle Jonasen ren med weed og blande ut litt tobakk med hasj. Ruller svære feite Longpaper Joints og har kanskje 0,7 i hver gang.
Sitat av M4Lies Vis innlegg
har røykt i omtrent 2 år nå, så har litt peil, men...
etter egen erfaring ser jeg bort ifra spliff. pipe er om eg har dårlig tid og har en liggendes i nerheten. bong er noe eg bruker omtreng hver eneste gang jeg røyker brunt eller grønt. husker for en ukes tid siden, fikk jeg ca 0.1 med grønt av en venn, tok sånn 0,05 i en standard hjemmelaget flaskebong(tørrbong) og fikk faktisk ganske god funk til å vere så lite.
selv pleier eg å bruke rundt 0,2 hver gang eg røyker. både brunt å grønt.

har lest rundtom kring på nettet om hva som gir best funk, de fleste skriver smak å behag, men dette føler jeg er helt feil og att spliff bare er sløsing. hva synest dere?
og over til mekking av grønt, er det noen vits å mekke grønt med tobakk?
Vis hele sitatet...
Sløsing? Blir som om du er alkis å ikke skjønner at folk kaster bort masse spenn på øl når du blir mye fullere og kjappere på hjembrent til en billigere penge. Perspektiv. Å putter du 0.7 i en spliff røyker du tørrok..
Sist endret av Tafattt; 4. mars 2013 kl. 12:18.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
merskaum*

lumet trekker til seg oljer og lignende, og blir derfor mørkere etterhvert.
Vis hele sitatet...

Takk!!! Du finner ikke bedre lum enn det etter MIN mening! SKikkelig mekk å merskaum i en tørrbong er fantastisk!!
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Meerschaum er bare mineralet som de lager bl.a. piper av. Røyker du mekk og meerschaum i bong? Det høres ikke digg ut.
Sist endret av kosepaa; 5. mars 2013 kl. 01:49.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Meerschaum er bare mineralet som de lager bl.a. piper av. Røyker du mekk og meerschaum i bong? Det høres ikke digg ut.
Vis hele sitatet...
neei! Lumet heter det :P Du kan også få rister i samme stoff. Det er opprinnelig like hvit som granitt tror jeg.. men trekker til seg diverse oljer å endrer farge etterhvert såklart.

Har hørt rykter om at hvis du bruker samme lumet over mangen års røyking kan du tilslutt skrape ut litt av stoffet å røyke det å det vil fynke som fy, men som sagt, det er rykter jeg har hørt. Det med at lumet er fantastisk og kostet 400danskekroner+++ i kristiania. Jeg bruker ikke billig lum i mine bonger ihvertfall...
Forskjell på "lum" og chilllum som de kaller det.

Chillum: http://www.shangri-la.no/shop/images/large/Merskum%20chillum%20CANNABIS_LRG.jpg

Downstem: http://img256.imageshack.us/img256/106/roorpartsdiffuser18f.jpg


Vanlig "downstem" glasslum til glassbonger må du vaske, men har hørt noe lignende viss du har ett kvalitet chillum så kan du bruke det i mange år også skrape det elns.
Sist endret av Crazy_Bitch; 7. mars 2013 kl. 13:55.
Sitat av Laude Vis innlegg
Har hørt rykter om at hvis du bruker samme lumet over mangen års røyking kan du tilslutt skrape ut litt av stoffet å røyke det å det vil fynke som fy, men som sagt, det er rykter jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Skrapa av en millimeter eller to fra innsida av maispipa mi her om dagen, hatt den i nesten et år, ga rimelig bra funk, rusen minna mest om pot, selvom det er for det meste hasj som har blitt fyra opp oppi der

Andre som har den erfaringen?
Smak og behag. Alt kommer an på hvordan stemningen er og hvordan omstendighetan er. Det går gjerne litt mere hasj/pot på en spliff, men igjen så kan du gjerne dele den ène spliffen med flere venner, noe som ender opp med at det gjerne er 2-4 personer som blir stein av den ene spliffen. Pipe er fint om man er i en stressa situasjon, men også om du sitter og slapper av med noen venner på en åker og har en sinnsyk utsikt.
Bong er fint å røyke om du ikke har så alt for mye og vil bli så stein som mulig. Bong er gjerne noe du røyker med dine gode stoner venner. Altså, som noen litt lengere oppe sa, er ikke noe du tar frem på et nach og fyrer i gang.
Må ikke glemme at vi også har bøtte! Bøtte er det ultimate om du skal bli helt borte på minst mulig.
Anbefaler ikke å røyke vannbong/bøtte så alt for ofte, ettersom at det ødelegger lungene dine mye raskere og verre. Tørrbong skal man heller ikke røyke for mye, fort gjort å få en ekkel kols-hoste.
Sitat av turin Vis innlegg
Skrapa av en millimeter eller to fra innsida av maispipa mi her om dagen, hatt den i nesten et år, ga rimelig bra funk, rusen minna mest om pot, selvom det er for det meste hasj som har blitt fyra opp oppi der

Andre som har den erfaringen?
Vis hele sitatet...
Jeg får bare et heeeeeeftighasj kick jeg av skrap. Fjernheten varer ofte lengre og er mer heavy også. Men da etter mye røyking av god hashish.

Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
Forskjell på "lum" og chilllum som de kaller det.

Chillum: http://www.shangri-la.no/shop/images/large/Merskum%20chillum%20CANNABIS_LRG.jpg

Downstem: http://img256.imageshack.us/img256/106/roorpartsdiffuser18f.jpg


Vanlig "downstem" glasslum til glassbonger må du vaske, men har hørt noe lignende viss du har ett kvalitet chillum så kan du bruke det i mange år også skrape det elns.
Vis hele sitatet...
Det jeg hadde var merskumlum, var sånn svart"gummi" ting til å feste i downstemen. men jeg bare stapte den nedi plastflaska eventuelt bøtta! Beste jeg vet<3 f**ns polti som tok den ifra meg..
Min personlige preferanse er bøtta. Når det kommer til joint, pipe, maiser er jeg mer skeptisk, mest fordi jeg får en rar følelse av at det er sløseri. Jeg har på en måte testet dette, ved og rulle opp en med 0,5 og notere. Deretter ta en bowl på bøtta. Resultatet ble at 1 bøtte trekk slo meg mere ut enn hele jointen. Ikke bjeff, dette er bare min personlige mening.

Jeg liker selv en mer tung, kraftig rus, derfor syns jeg bøtta er best.
Jeg føler at dette egentlig er en diskusjon om hva slags setting man liker. Skal jeg gjøre en aktivitet (gå en tur i byen/skogen/parken/svømmehallen) foretrekker jeg en lett buzz fra 1 sig+0.3 grønt. Sitter jeg derimot hjemme i sofaen med en actionfilm, og ikke trenger å ta stilling til noe, kan jeg bonge en femmer og bli mongo. Hver til sin tid.