Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 16412
Du trenger jo ikke facebook passord om epost er registrert på en epost du selv har passord på, bare å velge glemt passord. Anbefaler deg å slette alt av profiler som er registrert på DIN epost, som ikke du har registrert.
Faktisk så har de misbrukt din epost så du har ikke gjort NOE ulovlig.
evt. send epost til facebook, twitter osv.
Politiet har som regel andre ting å prioritere.
Ønsker deg lykke til i denne saken, jeg er SIKKER på at du kommer til å vinne.

Et spørsmål:
Kjenner du i det hele tatt hun som har misbrukt eposten?U
Pro tip: bruk Tor (torproject.org tror jeg) og skift passord ett par ganger, så loggen kommer bort fra deg ^_^
Da har de ingen beviser samme hva, slett etterpå Tor og loggene, så hvis politiet sjekker er bevisene uansett borte!

Lykke til btw!
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Pro tip: bruk Tor (torproject.org tror jeg) og skift passord ett par ganger, så loggen kommer bort fra deg ^_^
Da har de ingen beviser samme hva, slett etterpå Tor og loggene, så hvis politiet sjekker er bevisene uansett borte!

Lykke til btw!
Vis hele sitatet...
Blir litt mistenksom når han har sagt flere ganger til faren at han gjorde det :P
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
For dere som lurte hvordan det har gått hittil så går det tregt. Jeg har kommet i kontakt med selve jenta, bestevenninna, faren (eller stefaren, usikker her) og storebroren. Ingen har vært hjelpsomme eller vist interesse for å få tilbake kontrollen uten å gå til politiet. Kjenner ikke jenta i det hele tatt. Hun bor ca 1 1/2 time fra meg.

Jeg stilte henne et anonymt spørsmål på formspring. Når kommer du til å gi ny epost til *navnet mitt* så du kommer på face igjen?

Fikk dette som svar:
Jeg kommer ikke til og gi han en ny epost jeg venter på at politiet skal kontakte han sånn at han blir utestengt fra alt som har med Internett og gjøre og gi tilbake min epost og alt
Så kommer ikke på face på en stund hehe, men hvis det er noe så send meg melding da vel
Vis hele sitatet...
Sist endret av Daybreak; 12. desember 2011 kl. 14:20.
Sitat av Skateward Vis innlegg
For dere som lurte hvordan det har gått hittil så går det tregt. Jeg har kommet i kontakt med selve jenta, bestevenninna, faren (eller stefaren, usikker her) og storebroren. Ingen har vært hjelpsomme eller vist interesse for å få tilbake kontrollen uten å gå til politiet. Kjenner ikke jenta i det hele tatt. Hun bor ca 1 1/2 time fra meg.

Jeg stilte henne et anonymt spørsmål på formspring. Når kommer du til å gi ny epost til *navnet mitt* så du kommer på face igjen?

Fikk dette som svar:
Vis hele sitatet...
Haha, det som er så morsomt er at alle sammen virker så sikre på at det er dem som har rett!
Blir morsomt å se hvordan dette går!
jeg venter på at politiet skal kontakte han sånn at han blir utestengt fra alt som har med Internett og gjøre
Vis hele sitatet...
I don't wanna live on this planet anymore..
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av idgafos Vis innlegg
I don't wanna live on this planet anymore..
Vis hele sitatet...
Ikke jeg heller hvis jeg blir utestengt fra internett :L
Haha, dette var en skikkelig morsom tråd.

Kan jo ta et klønete eksempel; hvis noen tar identiteten din og kjøper hus, bil og jetfly så eier du i teorien disse tingene, men det blir nok vanskelig å få tak i dette ettersom de har en høy verdi. Facebook- og twitterkontoen har en høy emosjonell verdi for hun lille jenta din virker det som, men du har jo prøvd å gi dem et tilbud ved at dem bare overfører disse til en ny e-mail. Hvorfor skal alltid noen lage et jævlig styr ut av noe som kan løses på to minutter? Det må være sinnsykt lite som foregår i livet til den familien.
Hei TS.

Kjip situasjon du/lillesøstera di er i. Men jeg synes du styrer voldsomt rundt dette. Ikke ta det vondt ment, jeg synes det er fint at du vil ordne opp i maset. Men her er det ikke du som har driti deg ut om jeg har forstått problemstillingen rett.

Altså: Denne jenta har på en eller annen måte "stjålet" e-postadressen til lillesøstera di. Denne har hun brukt til å da logge seg på ulike nettsider. Så har du, som "eier" e-posten, fått passordene til disse nettsidene og steng/slettet/byttet passord på dem. Du har vært i kontakt med foresatte og denne jenta og sagt i fra om at det ikke er noe problem, så lenge hun lager seg en ny e-postadresse og lar lillesøstera di sin være i fred. Men de har da reagert negativt på dette, og truet med anmeldelse. Er det riktig oppsumert?

- Hvor gammel er du?
- Dersom du er under 18, hvorfor forklarer du ikke saken for foreldrene dine, og ber dem ta kontakt med denne småcrazy faren?
- Hvorfor ringer du/foreldrene dine ikke til politiet, forklarer saken?
- Evt. være skikkelig rasshøl og anmelde henne for "tyveri" av e-posten din/lillesøstera di sin.

Slik som jeg ser det, er det ikke noe "galt" i det du har gjort. Du har ikke spamma facebooken/andre kontoer med dritt. Men jeg synes at du bør bringe dine foreldre, dersom det er mulig, inn i denne saken. Du skal ikke sitte og styre med dette. For jo mer du holder på og jo mer du maser, jo større sjanse er det for at du "driter deg ut". Altså, at du i en liten setning, skriver en liten feil, og faren til denne drittungen klikker.

Uansett, lykke til.
Du kommer garantert ikke til å bli utestengt fra internett.
Det virker som hele familien er helt hjernedøde alle sammen.
Hvordan fikk hun tak i eposten til lillesøsteren din da?
Det er vel bare å ignorere/blokere den andre familien og gjøre det man vil med sin egen mail/registrerte brukere på mailen?
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Er ikke redd for å bli utestengt fra internett, så dum er jeg ikke.
Eposten er noe alla dette; . Søstra mi har samme fornavn og første bokstav etternavnet. (Jeg brukte ikke de samme navnene her)
Sist endret av Daybreak; 12. desember 2011 kl. 17:01.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Er ikke redd for å bli utestengt fra internett, så dum er jeg ikke.
Eposten er noe alla dette; . Søstra mi har samme fornavn og første bokstav etternavnet. (Jeg brukte ikke de samme navnene her)
Vis hele sitatet...
Be faren slutte å mase ellers anmelder du han
Haha, så de folka her er ikke bare dumme som brød, men de prøver å få deg utestengt fra internett for alltid.. Uansett hvor dumt det høres ut, er de jo faen meg onde som vil ønske det på noen Var jeg deg så ville jeg fucka med de så hardt som mulig uten å gå over loven.
Sist endret av bloodshotEyes; 12. desember 2011 kl. 17:24.
Lag en ny epost (Hotmail?), og endre epost på alt av kontoer til den nye. Send en melding med brukernavn og passord på denne emailen. Da er ikke ballen din lenger...
Hvorfor ikke prøve å henvende seg til politiet å spørre dem hvordan du bør gå frem? (vet ikke om dette er mulig :S?) Hvis ikke ville jeg tatt kontakt med noen som har greier på dette, virker ikke som om dem har tenkt til å gi seg.

Lykke til!
Årh fy faen, tårene mine renner av latter.... dette må være noen av de dummeste/gammeldagse folka jeg noen gang har vitnet. LATTERLIG!

The jokes' on them, for å si det mildt.
Jeg hadde seriøst betalt for å være vitne til en slik sak!
Jeg kommer ikke til og gi han en ny epost jeg venter på at politiet skal kontakte han sånn at han blir utestengt fra alt som har med Internett og gjøre og gi tilbake min epost og alt
Så kommer ikke på face på en stund hehe, men hvis det er noe så send meg melding da vel
Vis hele sitatet...
Det der var jo bare tragisk...
jeg venter på at politiet skal kontakte han sånn at han blir utestengt fra alt som har med Internett og gjøre
Vis hele sitatet...
Haha for noen folk! Jeg ville bare ignorert dem... Hvis politiet tar kontakt forklarer du bare enkelt og greit hva som har skjedd.

Si gjerne ifra om hva som skjer videre
Sitat av Ozma Vis innlegg
Lag en ny epost (Hotmail?), og endre epost på alt av kontoer til den nye. Send en melding med brukernavn og passord på denne emailen. Da er ikke ballen din lenger...
Vis hele sitatet...
Støtter den. Lag ny epost og knytt alle kontoene opp mot denne, og send faren.


Blir dog veldig trist og miste deg fra internett, du har jo noen hysterisk morsomme innlegg her!

God Have Mercy..
Sist endret av ghettokid; 12. desember 2011 kl. 20:28.
Det viktige er kun hvem sin epost de kontoene (formspring, twitter, face etc) er opprettet med. Enten
-deles kontoen av flere (lillesøstera di og ei venninne feks)
-kun lillesøstera di sin
-kun din
-kun mathilde sin
-noen andre sin.

Jeg er sikkert treg, men kan du i klartekst si hvem som eier eposten? Dersom det er din eller søstera di sin, er det bare å ignorere hele saken.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zepur Vis innlegg
Det viktige er kun hvem sin epost de kontoene (formspring, twitter, face etc) er opprettet med. Enten
-deles kontoen av flere (lillesøstera di og ei venninne feks)
-kun lillesøstera di sin
-kun din
-kun mathilde sin
-noen andre sin.

Jeg er sikkert treg, men kan du i klartekst si hvem som eier eposten? Dersom det er din eller søstera di sin, er det bare å ignorere hele saken.
Vis hele sitatet...
Eposten er både søstra mi og meg sin. Henne bruker den, men den er registrert på meg og min epost.
Denne faren minner meg sterkt om ein anna far som var i søkelyset for ei stund tilbake.. (you done goofed, cyber police og heile pakka.)
Støtter forslaget om å lage ny mail,knytte den til kontoene som er nevnt, for så å gi kontrollen tilbake til familien lunatic.

Jesus for noen folk..
Men hvorfor har hun andre jenta registrert seg på face med din epost? Det virker jo helt fjernt.
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av brunost Vis innlegg
Men hvorfor har hun andre jenta registrert seg på face med din epost? Det virker jo helt fjernt.
Vis hele sitatet...
#62

Edit: Om jeg ikke forklarte det godt nok prøver jeg på nytt nå.

Jeg har en søster, Herpina Derpsen. Hun har en epost, . Hun andre jenta heter også Herpina, men med et annet etternavn, Danielsen. Herpina Danielsen har sikkert laget seg sin egen epost, f.eks for lenge siden og glemt forskjellen. Derfor brukt søstra mi sin epost fordi hun har tatt feil.

Sist endret av Daybreak; 12. desember 2011 kl. 21:36.
Jeg får følge med på Facebooken din da, se om du blir utestengt fra nettet
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Jeg får følge med på Facebooken din da, se om du blir utestengt fra nettet
Vis hele sitatet...
Håper virkelig ikke jeg blir det. Trenger det jo til skole ogsånt :L

Hvis de banner meg fra internett, kan jeg fortsatt bruke pcen da? Noen andre fra freak som har erfaringer med det? Bør jeg f.eks laste ned masse single player-spill nå sånn "just in case"?

Edit: Tror egentlig ikke at de som er utestengt fra nettet kan lese dette. :L
Sist endret av Daybreak; 12. desember 2011 kl. 21:44.
Tenker det blir litt for vanskelig og banne deg fra internettet vettu.

Hadde det moro når jeg leste dette hah
De kan ikke stenge deg ute fra Internettet. Bare foreldrene dine som kan gjøre det. Men det har de jo absolutt ingen grunn til! Kontakt foreldrene dine og be dem hjelpe deg å kontakte politiet, om de kan hjelpe deg ut. Ganske sikker på at de er hjelpsomme Ingen grunn til å frykte at internettet ditt skal forsvinne...
Sitat av Skateward Vis innlegg
Håper virkelig ikke jeg blir det. Trenger det jo til skole ogsånt :L

Hvis de banner meg fra internett, kan jeg fortsatt bruke pcen da? Noen andre fra freak som har erfaringer med det? Bør jeg f.eks laste ned masse single player-spill nå sånn "just in case"?

Edit: Tror egentlig ikke at de som er utestengt fra nettet kan lese dette. :L
Vis hele sitatet...
Trur lan skal fungere
Sitat av Skateward Vis innlegg
Håper virkelig ikke jeg blir det. Trenger det jo til skole ogsånt :L

Hvis de banner meg fra internett, kan jeg fortsatt bruke pcen da? Noen andre fra freak som har erfaringer med det? Bør jeg f.eks laste ned masse single player-spill nå sånn "just in case"?

Edit: Tror egentlig ikke at de som er utestengt fra nettet kan lese dette. :L
Vis hele sitatet...
Går ikke du på media? Rimelig vanskelig å "banne" noen fra internett
Haha! =) Tidenes mest underholdende tråd.
Gleder meg virkelig til fortsettelsen.

Du har ingenting å frykte uansett hva faren hennes skriver. Jeg vil tro at det værste som kan skje er at du blir tatt inn til samtaler med politiet og så ender saken med forlik hvor du overfører kontoene til en ny mail opprettet av denne mathilde =)

Om du ikke gidder å høre på 80'talls faren til mathilde lenge, gjør du bare som en lenger opp i tråden sier. Opprett ny hotmail, overfør alt av kontoer og send faren de nye detaljene. Og siden han (i følge han selv) kopierer alt du sier, vet du at han tar vare på denne informasjonen og også må vise det til politiet om det kommer så langt =)
Dem kommer aldri til å banne deg fra nette det kan jeg låve deg
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Syns alle her skulle blitt invitert som vitner siden vi har vitnet hva som har blitt skrevet her

Lykke til'a
Jeg sliter litt her med å skjønne om folk faktisk er seriøse eller ikke når de forteller deg at det er "vanskelig å bli bannet fra internett".. Anyways, lykke til med saken din Skateward, også takk for en liten god latter nå på kvelden.
Enig med Huztle, dere virker ikke nor særlig smartere enn hun jenta akkurat nå.

Uansett, om jeg var deg ville jeg bare ha sletta alle kontoene hennes og levd livet videre. Politiet tar seg ikke tid til slik tull, jenta får nok bare beskjed om å lage seg en ny konto
Det er alltid muligheter for internett *ond latter*
men polisen kunne ikke gitt en halv fis mindre for dette, saken blir (i verste fall) til det at du kalles inn, snakker med polisen, frembringer logger/bevis, får beskjed om å sende kontoene videre til ny konto, oooog... Ikke en halv skit mer.
Haha, fantastisk!

Ingenting er som å legge seg og vite at en smartass tar feil.
Etter så mange innlegg skjønner du sikkert hva du bør gjøre. Hold oss oppdatert om hva som skjer.
Jeg ler så jeg griner, ''Utestengt fra internett''

haaaahahahahahaahah!
Sist endret av Bombasa; 12. desember 2011 kl. 23:45.
Tror egentlig det er familien lunatic som burde bli "banna" fra internett.

Kjøp en julegave til Mathilde "Internet for dummies"
Marvelous, marvelous!
PΔX
Daybreak's Avatar
Trådstarter
Takk for hjelp og støtte folkens! Ser lyst ut for meg dette. Skal holde dere oppdatert om alt som skjer
Hahaha herlig
Jeg ville sent en mld til faren der det står at det er din lillesøsters epost og du ikke vil at hun på ni år skal ha tilgang til en "randsoms" facebook/twitter da du ikke vet hva slags innhold randomen kan ha på sine kontoer. Så si at du må ha en epost adresse du kan overføre kontoene til ellers vil du bare opprette en selv og sende de innformasjonen.

Kan kanskje ikke være så dumt på ringe 02800 og førhøre deg litt først om lovligheten rundt dette(ikke helt sikker på om 02800 nummer kan brukes til dette)
Sist endret av Sonic; 13. desember 2011 kl. 00:23.
Haha, made my day :P

Lykke til enten så blir saken henlagt, eller så vinner du!
Nei, ettersom det du gjorde ikke var ulovlig.
Det de har gjort (og jeg...) er å stjele passordet til msæange email og facebook brukere.
Du har jo ærlig talt ikke hacket de. Og du ba jo ikke om å komme opp i den situasjonen.
Nesten så vannet skøyt opp igjen nesa når jeg leste svaret hennes på formspring.. facepalm much.

Jeg har ingen sikre kilder, men er GANSKE sikker på at du har retten til å fjerne/stoppe all unødvendig drit som spammer din/din søsters innboks om noen har registrert seg med din/din søsters e-mail.

Sålenge e-posten står i ditt navn(som du har nevnt), har du absolutt ingenting å bekymre deg for.
Det eneste du kan få svi noe for, er om du har logget inn på facebooken flere ganger i ettertid kun for å "sjekke" at det er fortsatt det passordet du satt som gjelder.

Gleder meg til å se resultatet av dette!
Sitat av Skateward Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av VG
- De har skaffet seg ulovlig adgang til e-postene til disse unge menneskene, og derfra fått tilgang til Facebook-kontoen deres. Der har de lagt ut sjikanøse meldinger, bilder og andre ting. De har hatt full kontroll, sier Persson.
Vis hele sitatet...
Det de gjorde er jo litt mer alvorlig kan man si, så du kan nok ta det helt rolig. Kan ikke love noe tho...