Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 24306
Guide: Hvordan bypasse proxy og brannmur på et begrenset nettverk?

I og med at jeg selv går på videregående skole, har jeg eksperimentert en del med nettopp dette. Jeg har prøvd en del forskjellige måter å komme rundt problemet på - her kommer den løsningen jeg synes er lettest å bruke / mest stabil.

Nødvendig programvare:
- Your Freedom-klient (YF er et nettverk med servere plassert rundt om i verden, som du tunnelere tilkoblinger til.)
- SocksCap, for å SOCKSifisere et program - orker ikke å forklare hvorfor eller hvordan..

http://www.your-freedom.net/index.php?id=3
http://soft.softoogle.com/ap/socksca...oad-5157.shtml

Konfigurasjon, del 1: Your Freedom

I grove trekk - trykk Next. Se etter vinduene som vises på bildene -

http://bildr.no/thumb/188004.jpeg

Her er listen over servere YourFreedom finner. Noe ulogisk er det at en server i Hong Kong er førstevalget, men det overser vi. Jeg velger ems17, fordi det er den serveren høyest oppe på lista av de franske. (Blizzard sine servere ligger i frankrike.)
Vis hele sitatet...
http://bildr.no/image/188004.jpeg
Prøv å få innstillingene til å matche de som er her - jeg bruker UDP, fordi det er det mest (minst) vennlige mot skolen sin brannmur.
Vis hele sitatet...
Konfigurasjon, del 2: SocksCap
SocksCapV2 omdanner de vanlige tilkoblingene mot internett et program gjør, til SOCKS-tilkoblinger. Konfigurasjonen er enkel.

http://bildr.no/thumb/188007.jpeg

http://bildr.no/thumb/188009.jpeg

Nå bør alt funke.
Sist endret av excubated; 22. april 2008 kl. 16:01.
▼ ... over en måned senere ... ▼
goot goot.

Til alle cs-gutter som vil gayme på skolen.. Yay.
Takk! Skal teste dette i morra.
Må nevne at det første og det andre bildet er det samme, og at det første skulle vært der det andre er. Det egentlige første er borte, men det betyr ikke så mye
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Går det an å bruke SocksCap på Torrent Clients??
Nerd på deltid
Jeg prøvde og sette det opp men nå YF prøvde og søke etter proxy servers fant den ingen så jeg regner med at IT-ansvarlige på skolen min har tenkte på det og sperret det? eller kan der være noe annet?
Hvorfor virker ikke Sockscap Linken?
Sitat av Girl_Gun
Hvorfor virker ikke Sockscap Linken?
Vis hele sitatet...
Det har vel skjedd en feil et sted da? Mr. Obvious.
Link.
Fant en Download nå.... men ikke på grunn av din hjelp, Restyle.
Vil bare si at G-pass virker like bra, å er mindre komplisert.
bare spør, er ikke det en mulighet får at wow'acc'n kan bli bannet noen dager vist du kobler deg opp ifra andres lands servere? får en dag ellr en uke banned pga det?

bare spør før jeg gjør noe:P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har et lite problem her, jeg får ikke registret account på your-freedom da skolenettet som vi har her på et internat har blokkert selve siden.. Noen som vet hvordan jeg kan få tak i en account eller sleppe å logge på?
Sitat av Scr0tum
Har et lite problem her, jeg får ikke registret account på your-freedom da skolenettet som vi har her på et internat har blokkert selve siden.. Noen som vet hvordan jeg kan få tak i en account eller sleppe å logge på?
Vis hele sitatet...
Bruk proxy for og gå inn på siden fra skolen da kommer du tom inn på nettby
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det jeg måtte gjøre på Vargstad VGS i Lillehammer, var rett og slett å sette opp YF hjemme.. Når det kommer til å dele brukernavn / passord er ikke dette så heldig, i og med at det er tidsbegrensning på tilkoblinga..
Jeg syns disse proggrammene funker bra , Har brukt det siden 3-4 dager etter skolestart, siden att de plutselig fant ut att de skulle sperre wow

Eneste som jeg husker som var litt vrient var det å finne en SocksCap download som funket.
Ellers så er det jo bare å huske på å resette connection nå og da så man slipper å disconnecte

Bra guide! Kunne ønske den var der da jeg skulle sette opp mitt
Eeey, jeg sliter litt med den SockCaps greia..
Jeg har sett den opp mot "Launcher.exe" (WoW). Og WoW vil starte men, når jeg skal skrive inn brukernavn og passord så klikker hele WoW.
Skrur jeg av SockCaps gjør det ikke det.


Help any1?
Tror kansje det er noe Downtime på Yf Serverene akuratt nå, siden jeg satt å spilte wow, men så fikk jeg beskjed om att serveren skulle stenges eller noe sånt
Finnes det noe lignende programmer til Mac?
Ja, men jeg tror det ikke er Yf som er problemet.
Jeg tror det er noe med SockCaps, fordi hvis jeg starter WoW uten SockCaps så kommer det bare "unable to connect". Hele WoW fryser hvis jeg trykker på "connect".
mIRC funker heller ikke.
SocksCap svarer ikke fordi den ikke får koblet seg opp med Your freedom serveren.
Det som er stygt er att det sitter en nabb forran meg i klasserommet som sitter å spiller wow nå!.
Irriterer meg max siden det er jeg som har hjulpet alle på skolen med å få spilt:P

Eneste jeg kan tenke meg er att det er downtime på serverene elns...
Jeg prøvde dette med wolfenstein enemy territory, men jeg får bare en feilmelding om at det oppsto noe problemer. ( sånn type send feilrapport, lukk ) Dette skjer uansett om jeg kjører YF eller ikke. Uansett om jeg starter WET gjennom Socscap eller ikke. noen som kan hjelpe?
Ja, men jeg syns det er litt rart, siden det står at jeg er connect'a til Yf..
Må ha kunne spille WoW i morra vettuu.
Wotlk er ute da.
Jeg har googlet litt rundt, men det ser ikke ut som noen har det samme problemet som meg.
-.-'

Nvm, jeg fant det ut! ^^ Hadde ikke satt SockCaps IPen til Localhost x(
Sist endret av Grizzly; 13. november 2008 kl. 11:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hmm, får akkurat samme error som Grizzly. Jeg har derimot satt sockscap ipen til localhos slik som grizzly gjorde for å få det fiksa. Ganske sjeldent at jeg spør om slike teite ting på forumet, men hadde vært litt deilig, da vi ser på en film som jeg har sett 100 ganger.

På loggen på YF står det forresten Could'nt connect to server, please try again later
Sist endret av bendiks; 24. november 2008 kl. 12:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg får til å bruke sockscap og Your freedom med WoW og andre ting, men cs bare loader lenge og så forsvinner den.. Noen som vet hvorfor eller hvordan jeg kan fikse det?
Sitat av Yupyup Vis innlegg
Jeg får til å bruke sockscap og Your freedom med WoW og andre ting, men cs bare loader lenge og så forsvinner den.. Noen som vet hvorfor eller hvordan jeg kan fikse det?
Vis hele sitatet...
Er det steam, eller cs som ikke funker? Får du åpna steam? Prøv å ha steam.exe som target i sockscap, og ikke cstrike.

Beklager mye posting her, men fikk fiksa det. Ikke kjør på UDP, men HTTPS, i YF altså. Da skal det funke, og ta en annen server enn det trådstarter viser til.
Sist endret av bendiks; 24. november 2008 kl. 13:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet om det er mulig og sette opp dette i Ubuntu? Skole pc'n er proppa med linux..
Sitat av T3h_pwn3r Vis innlegg
Går det an å bruke SocksCap på Torrent Clients??
Vis hele sitatet...
Trenger kun YF til det, samt at du setter opp torrentklienten til det..
Ligger guider på sidene deres til forskjellige fildelingsprogrammer, ta en kikk her..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får ikke til jeg... men så sitter jeg på et britisk universitet da, de har vel andre instillinger.... noen som har en god ide?
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan noen hjelpe meg?? det virker ikke å søke etter yourfreedom servere på skolen, så gjorde det hjemme. men når jeg er på skolen nå, så får jeg ikke kobla til serveren. i messages inn i your freedom står det:
Client version: 20090218-01
Could not connect to server, try again please

Edit: det virker å søke etter servere, men det står uknown på country, det har vel ikke noe å si? eller? HJELP!! xD
Sist endret av orlendo; 9. mars 2009 kl. 08:52.
fant det ut, søkte litt rundt og fant ut at jeg måtte bytte port.

Til dere som sitter på østfold fylkeskommune nettet, (de fleste har det på skolen)
så virker det for meg med connection mode : UPD og port : 123
▼ ... over en uke senere ... ▼
For dere som enda har problemer med å komme på WoW o.l med your freedom og sockscap, det er lett å blingse når du setter opp, du må huske å hake av at your freedom skal koble opp mot sockscap. du finner det her:
http://i39.tinypic.com/14v1mkp.jpg

-Kent
Eg har et domt spørsmål, men eg har en Tysk versjon av Your Freedom, Eg prøver og laste ned en norsk versjon men den blir bare Tysk.. noen som vet om en link eg kan laste ned en norsk / englesk versjon på?
Sitat av birkee Vis innlegg
Eg har et domt spørsmål, men eg har en Tysk versjon av Your Freedom, Eg prøver og laste ned en norsk versjon men den blir bare Tysk.. noen som vet om en link eg kan laste ned en norsk / englesk versjon på?
Vis hele sitatet...
jeg husker at min Client butta til tysk språk når jeg kobla meg til en tysk server (den bytta etter neste restart) du kan bytte tilbake til engelsk i innstillingene, husker ikke hvor jeg fant det, men et stort + å kunne tysk :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Tusen takk for den flotte guiden! Fikk det til :-D

Men kan ikke IT folka på skolen finne ut dette her?
Sitat av ElensarX Vis innlegg
Tusen takk for den flotte guiden! Fikk det til :-D

Men kan ikke IT folka på skolen finne ut dette her?
Vis hele sitatet...
Spiller det noen rolle om de finner det ut? Det værste de kan gjøre er å blokke YF sine IPer..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Vil gjerne benytte denne posten til å tipse om et kjekt program vi på vår skole bruker. Vet ikke om man kan bruke det til å spille via lan/internet, men det funger værtfall utmerket til surfing og msn.

http://www.ultrareach.com/
▼ ... over en uke senere ... ▼
TUSEN TAKK!
Jeg anbefaler Your-Freedom og OPENVPN fremfor sockscap tho. Mye mindre stress.
Nå har jeg fulgt hele guiden, men får det fortsatt ikke til å funke.

Får denne feilmeldingen når jeg skal kjøre propgrammer fra sockscap:

Launcer: Failed to start application: Unkown error (errnum=740)

Og command og directory under.


Noen ideer om hva jeg bør gjøre?
Sitat av Kempshaw Vis innlegg
Nå har jeg fulgt hele guiden, men får det fortsatt ikke til å funke.

Får denne feilmeldingen når jeg skal kjøre propgrammer fra sockscap:

Launcer: Failed to start application: Unkown error (errnum=740)

Og command og directory under.


Noen ideer om hva jeg bør gjøre?
Vis hele sitatet...
Prøv en annen socksifier. Freecap, for eksempel - det sa google.
Når jeg prøvde å bruke freecap med bare å adde launchen til noen progranner fikk jeg en feilmelding om at jeg trengte en proxy server eller noe. Husker den ikke helt og det går ikke ann å slette noe man skriver på settings i Default proxy server av en eller annen grunn. Så jeg kan ikke gå tilbake uten å slette freecap og reinstallere det.

På default proxy server prøvde jeg å skrive localhost og da får jeg feilmeldingen: Unable to run process! Den forespurte operasjonen krever forhøying (740)
Sitat av Kempshaw Vis innlegg
Når jeg prøvde å bruke freecap med bare å adde launchen til noen progranner fikk jeg en feilmelding om at jeg trengte en proxy server eller noe. Husker den ikke helt og det går ikke ann å slette noe man skriver på settings i Default proxy server av en eller annen grunn. Så jeg kan ikke gå tilbake uten å slette freecap og reinstallere det.

På default proxy server prøvde jeg å skrive localhost og da får jeg feilmeldingen: Unable to run process! Den forespurte operasjonen krever forhøying (740)
Vis hele sitatet...
Vel, Mr. Obvious, da trenger du forhøying Høyreklikk -> Kjør som Administrator.
Jeg finner ingen freedom servere når jeg søker på skolen, men finner mange når jeg søker hjemme ;S
Noen som vet åssn jeg fikser det?

Og åssn setter jeg opp proxy hjemme, slik at bare jeg kan bruke den når jeg er på skolen`?
Da har jeg et lite problem når jeg skal spille heroes of Newerth. Kjører YF med HTTPS og får logget meg inn og kommer i chatvinduet men når jeg skal finne games så vil det ikke komme opp servere. Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Prøvd med UDP og men da får jeg utropstegn foran YF døra
Sist endret av Meeger; 3. september 2009 kl. 09:17.
Har lastet ned YF og satt akkurat samme innstillingene som du har men jeg kommer likevel ikke inn på sider som f.eks pokerstars.

Noen som vet hvorfor?
Har ikke lest gjennom alle kommentarene så jeg vet ikke om det har blitt spurt om før.
Glem det jeg sa. Hadde rota med yf og ikke freecap.

Nå får jeg bare: Connection terminated. Server says: Authentication failed.
Sitat av AlbertxD Vis innlegg
Har lastet ned YF og satt akkurat samme innstillingene som du har men jeg kommer likevel ikke inn på sider som f.eks pokerstars.

Noen som vet hvorfor?
Har ikke lest gjennom alle kommentarene så jeg vet ikke om det har blitt spurt om før.
Vis hele sitatet...
Med browsere (Untatt IE, den er sær og påvirker hele windows) kan du drite i socksifiers. Bare konfigurer browseren til å koble til proxy 127.0.0.1:8080

Sier du hvilken browser du bruker kan jeg hjelpe deg mer, men det er ikke kvantefysikk vi snakker

Sitat av Kempshaw Vis innlegg
Glem det jeg sa. Hadde rota med yf og ikke freecap.

Nå får jeg bare: Connection terminated. Server says: Authentication failed.
Vis hele sitatet...
Google it.
Sist endret av excubated; 4. september 2009 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei! Jeg lurer på hvorfor jeg ikke finner noen servere på Your Freedom på skolen (men hjemme)? Prøver å finne en vei å koble til Spotify på (skolen har stengt det!), men er litt vanskelig når jeg ikke finner servere
Kan jeg evt sette opp en server hjemme?
Kan si deg at Spotify er helt håpløst gjennom Your Freedom (hvis du bruker det gratis). Du rekker ikke å buffre sangene, så eneste måten å få det til å funke på er å sette cache i Spotify til type stooor, eller bruke noe annet.

Grooveshark er bra og krever ikke registrering. Lovligheten er kanskje ikke helt på topp, siden man kan laste opp sanger selv osv.
Hmm..Jaja. Men Grooveshark var jo et genialt prog! Bruker heller det på skolen framover.. =)