Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2840
Tror jeg har blitt tatt ut til kontroll hos Skatteetaten, fordi jeg har enda ikke mottatt svar på min endrede skattemelding.
Det eneste jeg endret på skattemeldingen var reisefradraget, som jeg økte fra ifjor.


Noen som vet hvordan kontrollene til skatteetaten fungerer ang. reisefradrag? Ringer de til arbeidsgiveren min for å spørre hvor mye jeg faktisk kjører eller har de andre metoder?
Hva kan du dokumentere?
Trådstarter
Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Hva kan du dokumentere?
Vis hele sitatet...
Ingenting, har ikke skrevet kjørebok da dette er mitt andre år hvor jeg faktisk bruker egen bil til og fra jobb.
Begyn å skrive. Bruk Excel
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kompis87 Vis innlegg
Begyn å skrive. Bruk Excel
Vis hele sitatet...
Kvifor skal du ha køyrebok for heim-arbeid?

Sitat av https://www.skatteetaten.no/nn/tabellar-og-satsar/fradrag-for-reiser-mellom-hjem-og-arbeid/
Fradraget beregnes etter korteste strekning mellom hjem og fast arbeidssted etter sats.
Vis hele sitatet...
Det du må dokumentere her er eventuelt kor du bur, som i praksis er folkeregistrert adresse, og kor du arbeider, og eventuelt kor mange arbeidsdager du har i året.
Sist endret av vidarlo; 20. august 2019 kl. 22:13.