Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1948
Hei, jeg sluttet hos min tidligere arbeidsgiver i november. Jeg spurte da ved siste lønning i desember når jeg fikk overført resterende feriepenger ettersom jeg ikke fikk disse på siste lønning. Han sa da at jeg fikk utbetalt disse i januar da de da er skattefrie. I januar kommer det ikke noe penger inn på konto og jeg sender ny melding hei ikke fått feriepengene nå heller. Da svarte han at disse fikk jeg utbetalt nå i juni isteden. Jeg sa da at jeg vil ha de på neste lønning de sender ut altså i starten av februar og han sa han skulle prøve å snakke med regnskapsfører. Jeg sa da at han måtte fikse det. Nå har lønningsdagen i februar vært og enda har jeg ikke fått feriepengene mine.. Jeg er avhengig av de for skal på en ferietur snart.

Ser på proff.no som viser regnskapet til bedriften at bedriften har to regnskapsførere. Er det innafor å ringe disse for å få pengene mine utbetalt?
Har tidligere fått beskjed om at dette må utbetales ved siste lønning eller ved normal utbetaling før sommerferie. Hvis du ga beskjed FØR du fikk siste lønning ville jeg tro du har retten på din side der, men dette kan jeg svært lite om.
Hei, du kan lese litt her.

https://www.arbeidstilsynet.no/arbei...e/feriepenger/

Sitat;

"Når arbeidsforholdet opphører, skal arbeidstakeren ha utbetalt feriepengene som er opptjent fram til sluttdato. Utbetalingen skal skje siste lønningsdag før du slutter. Dersom deler av feriepengegrunnlaget ikke lar seg beregne innen dette tidspunktet, kan dette beløpet utbetales i forbindelse med det avsluttende lønnsoppgjøret. Avtale /tariffavtale kan åpne for annet utbetalingstidspunkt."

Det står mer på siden.
https://lovdata.no/lov/1988-04-29-21/§11

Kort oppsummert er det bare for arbeidsgiver å betale. Om de ikke er særlig interessert i det så finner du deg en advokat som kan hjelpe deg med kravet. Akkurat når sånne ting skjer er det greit å være medlem av en fagforening og ha tilgang til juridisk rådgiving uten at det koster noe utover kontingenten (som uansett gjerne er ~gratis når du tar med skattefordel og ymse rabatter du gjerne får som medlem)
Ring arbeidstilsynet/ forbund. Gjorde det for noen år siden og da sto pengene på kontoen dagen etter.
Enkelt fortalt: her har du alt på din side. Hardt mot hardt går alltid i din favør her, om det kommer til det stykket. Anbefaler arbeidsgiver å punge ut asap.
Sitat av Athrods Vis innlegg
Hei, jeg sluttet hos min tidligere arbeidsgiver i november. Jeg spurte da ved siste lønning i desember når jeg fikk overført resterende feriepenger ettersom jeg ikke fikk disse på siste lønning. Han sa da at jeg fikk utbetalt disse i januar da de da er skattefrie. I januar kommer det ikke noe penger inn på konto og jeg sender ny melding hei ikke fått feriepengene nå heller. Da svarte han at disse fikk jeg utbetalt nå i juni isteden. Jeg sa da at jeg vil ha de på neste lønning de sender ut altså i starten av februar og han sa han skulle prøve å snakke med regnskapsfører. Jeg sa da at han måtte fikse det. Nå har lønningsdagen i februar vært og enda har jeg ikke fått feriepengene mine.. Jeg er avhengig av de for skal på en ferietur snart.

Ser på proff.no som viser regnskapet til bedriften at bedriften har to regnskapsførere. Er det innafor å ringe disse for å få pengene mine utbetalt?
Vis hele sitatet...
Håper dette ikke er en bedrift etablert i Trondheim?
Er du organisert så ringer du de. Ikke bruk penger på en advokat i første omgang.