Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2498
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan drikke øl i litervis uten å bli full eller kvalm. Samme med vin.
Men, når jeg drikker sprit. Vodka, aquavit, dry gin osv. Blir jeg kvalm med en gang. Det er ikke den alkohol kvalmen der man kaster opp i flere timer, men heller at jeg kjenner spriten i halsen og kaster opp av smaken. Eller noe lignende? Har faktisk ikke peiling på hva som skjer!
Stjal litt spirt fra farsjan når jeg var 9-12 år, lenge siden nå folkens, trenger ikke noe livskunnskap! Men, uns, blandet alle typer sprit i en colaflaske (halvliter) og la den i busk ute for å drikke senere. Fant ut en dag at jeg ikke bare kunne la det ligge der og bestemte meg for å drikke det, ble såklart kvalm og sikkert litt brisen. Kan det ha noe med at jeg ikke tåler spirt? Husker at jeg ikke hadde noen refleks til å spy når jeg drakk på den tiden, men alltid siden klarer jeg bare ikke å drikke en liten menge sprit uten å blande det med noe. Kommer rett opp igjen!

Den colaflaska var en blanding av alle vanlige spirt for at det ikke skulle synes at jeg tok fra farsjans' spritskap
Snakker vi ren sprit her eller coctails? Jeg makter ikke shots og da spesielt ikke tequila og vodka kommer rett opp.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Mxzyzptlk Vis innlegg
Snakker vi ren sprit her eller coctails? Jeg makter ikke shots og da spesielt ikke tequila og vodka kommer rett opp.
Vis hele sitatet...
Tåler cocktails helt fint, problemet er ren sprit. Ren sprit er ikke ren i seg selv ettersom det er 30-50%, men ja.
Det er sikkert smaken, test en god litt dyrere vodka.
Husk også på at du assosierer dette med oppkast, du må forberede deg og bare ta en liten smak, det ligger mye psyke bak å slike ting.
Bare tenk på dem som kaster opp av grønnsaker...
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Det er sikkert smaken, test en god litt dyrere vodka.
Husk også på at du assosierer dette med oppkast, du må forberede deg og bare ta en liten smak, det ligger mye psyke bak å slike ting.
Bare tenk på dem som kaster opp av grønnsaker...
Vis hele sitatet...
Helt klar over dette, derfor jeg tok med opplevelsen når jeg var yngre i innlegget. Var interessert i om jeg faktisk bare ikke tåler sprit eller om jeg har en refleksiv reaksjon til stoffet.Greit med svar slik at jeg får kvitt denne plagen Hvis noen har noe tips er det også godt tatt i mot.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg har en svakhet for Jäger som gjør at jeg nesten alltid spyr litt etter å ha drukket det. Samme om jeg har drukket mange øl og er i god form, kan ett enkelt shot med jäger fucke meg over. Mistenker at det er mye psykisk og henger igjen etter en spesifikk episode for lenge siden(spilte beerpong med jäger&cola )

Andre typer sprit kan jeg fint drikke, og spesielt vodkaredbull går ned uten problemer. Er nok en blanding av å ikke være noe fan av smaken, og å underbevisst forbinde drikken med kvalme som gjør at det pleier å gå dårlig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ikke gitt at alle skal klare å drikke ren sprit, alkohol i seg selv vil få i gang brekningsreaksjonen.
Det hele kommer vel an på hvordan du drikker det, har du spist godt først? På tom mage vil kroppen være ekstra sensitiv mot slikt og sette i gang brekninger.

Og hvorfor er det så viktig å drikke ren sprit? Jeg takler ikke tequila, vodka fernet eller gammeldansk og jeg ser ingen grunn til å prøve å ha det i meg.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er ikke så viktig å drikke ren sprit, heller det å ha muligheten til det.
Å drikke det rent uten blandevann er jo ikke akkurat godt, og kan forstå at det er lett å brekke seg. Du er nok ikke alene. Jeg personlig klarer noen få shots med rent, så gir jeg opp. Å lage drinker er mye bedre
Hadde lenge problemer med å shotte sprit. start med veldig små shotter etterfulgt av noe som kan fjerne smaken fort
Dersom du holder for nesen smaker det mye mindre. Lukten er en stor del av spritsmaken.

Du kan også lære deg å drikke hva som helst bare du gjør det nok ganger. Dersom du faktisk spyr etter en shot så ville jeg kanskje startet med å bli kjent med lukten først.