Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 979
Hei, vet noen av dere noen høgskoler/universiteter som ligger nær skianlegg, eventuelt rett ved skianlegg? Jeg tenker da at jeg kan stå i bakkene etter skolen og den slags.

Hittil har jeg funnet ut at høgskolen i lillehammer (HiL) er relativt nær hafjell, og at Høgskolen i Østfold (HiØ) leier hytter i Hemsedal som studenter igjen kan leie fra dem.

All hjelp blir satt stor pris på.
Sist endret av Genodor; 8. april 2010 kl. 01:13.
Narvik har skianlegg nesten i byen. Gåavstand fra hybel.
Narvik, som esl over meg nevner har skianlegg. Det samme har Tromsø. Om du jibber, så vil jeg ikke anbefalle deg noen av stedene. Om du derimot liker deg off piste, så ville jeg absolutt vurdert Narvik eller Tromsø. Begge stedene har fantastiske fjell (har stått mye selv, og disse stedene vil jeg si er i verdensklasse), og da vil jeg spesielt trekke fram Lyngsalpene. Det er riktig nok ikke gå-avstand fra Universitetet, men det kan man ikke forvente hvis man vil ha pow heller.
Trådstarter
Høres bra ut, jeg vil si jeg foretrekker freeride fremfor jibbing. Men når jeg sier nær skianlegg, mener jeg alt fra rett ved (gå-avstand) til ca. en times farting. Men selvfølgelig, er det muligheter for deep pow, er jeg villig til å strekke meg laaaaangt.

Minigolf: Vil si at f.eks. fra uib eller hib til eikedalen er for langt, du som er fra Bergen.
Hvor langt vil du strekke deg?
University of British Columbia i Okanagan ( http://web.ubc.ca/okanagan/welcome.html ) har rimelige mange dager med over meteren nysnø innen 10 minutter gåavstand.

Angrer på at jeg ikke ble der lengre.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Burde ikke høyskolenes tilbud på studielinjer komme først i køen?
Dog - er snø viktig for motivasjonen er det mye viktigere at du står skolen ut på en helt grei linje enn att du går på en skole med den linjen du vil ha og dropper ut.
Sitat av Genodor Vis innlegg

Minigolf: Vil si at f.eks. fra uib eller hib til eikedalen er for langt, du som er fra Bergen.
Vis hele sitatet...
Joda, men så er jo Eikedalen et tulleanlegg uten like. Som sagt, driver du aktivt med off piste er både Tromsø og Narvik Eldorado for deg. Om du er mer av typen som heller bare liker å stå på ski, og ikke er keen på lange toppturer titt og ofte, så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke vet hva jeg vil anbefalle.

Trondheim er relativt nærmt Åre i Sverige, men ikke for å dra på dagsturer etter skolen. Da blir det for langt vekke. Som sagt; er du en aktiv off piste-kjører, dra til Tromsø eller Narvik. Hvis ikke ville jeg ikke dratt der, for skitrekkene der er rimelig kjedelige (litt mindre enn Eikedalen).
Høgskolen i Buskerud (Drammen) har Kongsberg under en time unna og du er fremdeles forholdsvis godt knytta til resten av østlandet. Med Tønsberg og Oslo også under en time unna så er det gode muligheter for det meste.

Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvor langt vil du strekke deg?
University of British Columbia i Okanagan ( http://web.ubc.ca/okanagan/welcome.html ) har rimelige mange dager med over meteren nysnø innen 10 minutter gåavstand.

Angrer på at jeg ikke ble der lengre.
Vis hele sitatet...
Wow... Det stedet der ser latterlig fint ut. Kan du dele litt mer informasjon? Hvordan er det med studentgrupper, sosialt, fritid, undervisningskvalitet osv?
Trådstarter
Sitat av Sio Vis innlegg
Burde ikke høyskolenes tilbud på studielinjer komme først i køen?
Dog - er snø viktig for motivasjonen er det mye viktigere at du står skolen ut på en helt grei linje enn att du går på en skole med den linjen du vil ha og dropper ut.
Vis hele sitatet...
Hvilke studielinjer jeg har lyst på, har jeg allerede bestemt... Nå er egentlig skiheiser i nærheten bare en liten bonus og kanskje en faktor i hvilken høgskole/ universitet jeg velger.

Goophy: I og med at fristen for utenlandske skoler var 1. mars, tenker jeg i første omgang bare på Norske skoler. Men skal ikke se bort ifra at jeg kanskje søker meg til utlandet 2. året!
Sitat av HELEflaska Vis innlegg
Høgskolen i Buskerud (Drammen) har Kongsberg under en time unna og du er fremdeles forholdsvis godt knytta til resten av østlandet. Med Tønsberg og Oslo også under en time unna så er det gode muligheter for det meste.

Wow... Det stedet der ser latterlig fint ut. Kan du dele litt mer informasjon? Hvordan er det med studentgrupper, sosialt, fritid, undervisningskvalitet osv?
Vis hele sitatet...
Høyskolen i Kongsberg er jo hovedskolen i Høgskolen i Buskerud. Om skibakken er så viktig som det høres ut som, gir det da mer mening å gå på den i Kongsberg

Anyway, det er vel bare en liten busstur for å komme fram til bakken fra skolen hvertfall.
Hil er perfekt om de har linja di der. Hafjell er 15min unna, skeikampen er 45min unna, kvitfjell er 1 og en halv unna, hemsedal er 2t unna, sjusjøen er en halvtime unna, gålå er heller ikke langt unna. Lillehammer ligger godt til i forhold til vinteraktiviteter.
Du kan også studere i Trondheim hvor Vassfjellet (http://www.vassfjellet.com/) ligger 20-30 min unna. Samt at et annet alternativ vil være Oppdal og de mulighetene som finnes der, bare et par timer unna.