Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1101
Anonym bruker
"Vettskremt Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
tok mdma 11 oktober fikk ikke noen god tur ble bare liggene på gulvet og følte meg veldig stein klarte ikke gjøre noe og hadde verk i hjertet på slutten av turen . dagen etter hadde jeg bryst smerter og puste vansker, så gikk det noen dager med god pust før det ble værre og nå i dag 26 oktober er det så ille at jeg ikke klarer og gå til butikken engang ligger bare på sofaen og føles som om jeg kveles i hjel , begynner og bli skikkelig redd og lurer på om jeg må kontakte sykebil , får heller ikke i meg mat da pusten blir verre når jeg spiser noe

noen andre som har opplevd noe lignene og kan fortelle meg at dette går over av seg selv?
Om du har pusteproblemer, så kom deg til lege asap.
Jeg har aldri opplevd noe i nærheten. Dette høres ikke bra ut. Ville dratt til lege, eventuelt ringe noen raskt å fortelle dem om situasjonen. Altså helsepersonell.
Høres ut som et angstanfall, men ville gått til legen uansett.
Hvor mye MDMA tok du?
Sitat av Jorg Vis innlegg
Høres ut som et angstanfall, men ville gått til legen uansett.
Hvor mye MDMA tok du?
Vis hele sitatet...
Angstanfall over 15 dager?
Anonym bruker
"Vettskremt Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
500mg+
Lvl 5 Taskenspiller
Dette skal du ta på alvor i dobbel forstand;
1: kontakt lege nå i dag, forklar symptomene dine og be om en helsesjekk

2: ro kraftig ned på inntaket ditt! Du har inntatt en uforsvarlig stor dose MDMA,
og har på mange måter bedt om negative konsekvenser. Ikke rør dette stoffet igjen
det neste halve året.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Angstanfall over 15 dager?
Vis hele sitatet...
Fikk ikke med meg at det var 15 dager, men kan godt være han har utviklet angst eller noe lignende som da blir utløst her og der. Dosen er jo stor nok til å svi hjernen såpass at det kan starte noen psykiske problemer.
Men som jeg sa, ta en dobbel sjekk med lege, det er uansett noe man må ta tak i
Anonym bruker
"Vettskremt Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
forbruket har gradvis eskalert over mange år og jeg måtte tilslutt ha så store doser for og bli tilfreds med mdma, de siste årene har jeg bare tatt det en gang i året og da i 500mg doser for og få godfølelsen , har prøvd med mindre doseringer med får ikke godfølelsen av de lengre, dette ble garantert siste gangen jeg tok dette stoffet , jeg har tydeligvis ødelagt hjernen min og vil aldri kunne få godfølelsen igjen
Anonym bruker
"Underernært Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
forbruket har gradvis eskalert over mange år og jeg måtte tilslutt ha så store doser for og bli tilfreds med mdma, de siste årene har jeg bare tatt det en gang i året og da i 500mg doser for og få godfølelsen , har prøvd med mindre doseringer med får ikke godfølelsen av de lengre, dette ble garantert siste gangen jeg tok dette stoffet , jeg har tydeligvis ødelagt hjernen min og vil aldri kunne få godfølelsen igjen
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at det kan være skremmende og kontakte legevakt, men her må du nesten gjøre det da det kan skyldes flere alvorlige ting, husk dem har taushetsplikt og du kan lyve om mdmaen at noen la det i drinken din feks. Ring anonymt om det så er og forhør deg litt i hvert fall. Angående angst så skal så alvorlige pusteproblemmer uansett utredes, spesielt i slike forhold du beskriver. Ring 116117
Det er ikke noe å lure på, kom deg til lege snarest!
https://www.sciencedirect.com/scienc...44904905000184

Ecstasy induced pneumomediastinum hørtes ut som noe som kan rime. Aner virkelig ikke hva det er men høres veldig likt ut som du beskriver. Legen er beste alternativet.
Det kan godt hende at dette ikke har noe ned MDMA å gjøre. Det kan godt hende du har blitt syk under turen! Eller det kan være angst, som MDMA har trigget. Det er ikke godt å si hva som skjer her faktisk, men en ting er sikkert å det er at du burde kontakte legen ASAP!!


Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Angstanfall over 15 dager?
Vis hele sitatet...
I skjeldne tilfeller kan ett panikkanfall vare over mange dager faktisk. 15 dager virker tho noe lenge, men antageligvis ikke umulig. Jeg har selv hatt ett fullblown panikkanfall som varte en hel uke. I shit u not! Når det er sakt så trenger man ikke ha ett panikkanfall for å kjenne pustevansker fra angst.
Dette kan like gjerne være en alvorlig hjertefeil, som er utløst av MDMA. MDMA er en type amfetamin, som øker blodtrykket og øker pulsfrekvensen. Selv om det er ganske sjeldent hos unge mennesker, er det ikke alle hjerter som tåler dette. Dette kan "spyle" løs avleiringer i blodårer. Sammen med klusse med aneurisme, du eventuelt kan ha (som er sjeldent). Derfor kom deg til legen, for å avkrefte eller bekrefte om det er noe med hjertet. Om det er noe med hjertet, så kan dem få gjort noe med dette fort.

Slike pusteproblemer med vondt rundt hjertet er typiske tegn på angst og hjertefeil. Men du skulle ha kommet deg til lege for omtrent 15 dager siden. Men som sagt, kom deg til lege, og det litt brennkvikt!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
500mg+
Vis hele sitatet...
Kontakt lege! Der er jævlig store doser vi snakket om. Det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite, for å si det slik.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
om det er angst så er nok ikke mange av svarene her til mye hjelp. Går ann å tipse om legebesøk på en rolig og grei måte. kort.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
om det er angst så er nok ikke mange av svarene her til mye hjelp. Går ann å tipse om legebesøk på en rolig og grei måte. kort.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du om det er angst eller hjertet?
Jeg kom med en forklaring, på hvorfor dette kan være hjertet.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hvordan vet du om det er angst eller hjertet?
Jeg kom med en forklaring, på hvorfor dette kan være hjertet.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke. Samme som jeg ikke vet hver gang jeg selv opplever angst.
Jeg er verken synsk eller lege, det jeg derrimot vise til er kilder, dødeligheten er lav.

Kan bare snakke for meg selv her men med 500mg+ høres en form for reaksjon, angst veldig naturlig ut. Angst eller hjertet jeg har stilt meg selv det spørsmålet mange ganger. Symptomene er ganske like. Uavhengig av hva du tror der er, utropstegnene er ikke til noe hjelp. Det kan skape mer stress, for meg hadde det å lese noe slikt med sikkerhet utløst panikk , høyere puls. Farlig eller ikke så er nøkkelen å forsøke holde vedkommene rolig. Panikk løser ingenting og det er bare jævlig. Lite kult å risikere å trigge folk. Ett panikkanfall kan overbevise enkelte om at en vil dø.

Jeg har selv tatt slike doser og ja panikk eller ikke det er ingen behagelig opplevelse. Tenk deg gjerne om en gang til før du svarer noen i en lignende situasjon igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det vet jeg ikke. Samme som jeg ikke vet hver gang jeg selv opplever angst.
Jeg er verken synsk eller lege, det jeg derrimot vise til er kilder, dødeligheten er lav.

Kan bare snakke for meg selv her men med 500mg+ høres en form for reaksjon, angst veldig naturlig ut. Angst eller hjertet jeg har stilt meg selv det spørsmålet mange ganger. Symptomene er ganske like. Uavhengig av hva du tror der er, utropstegnene er ikke til noe hjelp. Det kan skape mer stress, for meg hadde det å lese noe slikt med sikkerhet utløst panikk , høyere puls. Farlig eller ikke så er nøkkelen å forsøke holde vedkommene rolig. Panikk løser ingenting og det er bare jævlig. Lite kult å risikere å trigge folk. Ett panikkanfall kan overbevise enkelte om at en vil dø.

Jeg har selv tatt slike doser og ja panikk eller ikke det er ingen behagelig opplevelse. Tenk deg gjerne om en gang til før du svarer noen i en lignende situasjon igjen.
Vis hele sitatet...
Da er det vel i utgangspunktet en veldig dum ide og ytre seg på et forum, hvis svarene man får kan utløse angst. Vi er ikke mødre, og er ikke her for å pakke det inn i vatt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
tok mdma 11 oktober fikk ikke noen god tur ble bare liggene på gulvet og følte meg veldig stein klarte ikke gjøre noe og hadde verk i hjertet på slutten av turen . dagen etter hadde jeg bryst smerter og puste vansker, så gikk det noen dager med god pust før det ble værre og nå i dag 26 oktober er det så ille at jeg ikke klarer og gå til butikken engang ligger bare på sofaen og føles som om jeg kveles i hjel , begynner og bli skikkelig redd og lurer på om jeg må kontakte sykebil , får heller ikke i meg mat da pusten blir verre når jeg spiser noe

noen andre som har opplevd noe lignene og kan fortelle meg at dette går over av seg selv?
Vis hele sitatet...

Hopp rundt og beveg deg. Trust