Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 779
Prøvde meg på å sette opp en jellyfin server på en gammel Mac Pro jeg har stående. Nettverket hjemme har fungert til mitt bruk så langt. Med det at alle enheter har hatt internett tilgang, og tilsynelatende snakket greit med hverandre da plex fungerer greit fra samme maskinen. Nå oppdaget jeg imidlertid at ingen av maskinene på nettverket kan nåes via IP adresse i browser. 192.168.x.xxx "avviste tilkoblingsforsøket". Maskinene kan dog koble seg til hverandre i finder og bla igjennom delte mapper.

Kan det finnes et lite problem som gjør dette, eller er jeg på tur ned et kaninhull?
Har du 1 eller 2 rutere?
Sitat av vurezo Vis innlegg
Har du 1 eller 2 rutere?
Vis hele sitatet...
1 ruter. Flere mesh satelitter, men mener at alle snaker til samme ruter.
Sjekk om webserveren til plex og/eller jellyfin faktisk kjører.

Kommandoen netstat -a i cmd skal vise deg alle portene som lytter
Setter en 10’er på at web-interface kun er tilgjengelig gjennom hostname.domain.

spesifiseres i config et eller annet sted, gjerne som «interface address» eller noe i den gata. sett det til domenet eller se om du kan resolve hostname.localdomain med «dig hostname.localdomain @routerIP» f.eks
Sist endret av i_et_nøtteskall; 29. oktober 2023 kl. 18:28.