Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  85 35438
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Tar denne tråden opp jeg. Skal på Roskilde i år og tenkte meg en tur innom Christiania først. Både for opplevelsen og for å kjøpe litt kvalitetsskunk til festivalen. Noen som har vært der i det siste? Hvordan er åpenheten rundt salget? Skiller de mellom sativa og indica? Er det mulig og komme ned og si at du vil ha 3g med noe lættisweed og 2g med noen mer "filosofisk" og beroliggende?

Jeg har null peil på forskjellige strains, vil helst at det ikke blir "hipp som happ" hva jeg tar og ren tilfeldighet hva jeg ender opp med!
Vis hele sitatet...
Foreslår at du leser deg litt opp på de forskjellige strainsene så det blir litt enklere å finne frem i jungelen.
Men etter egen erfaring er det ganske hjelpsomme bare du "tør" å ta initiativet til å spørre litt om det forskjellige typene.
Sitat av Esnc Vis innlegg
Foreslår at du leser deg litt opp på de forskjellige strainsene så det blir litt enklere å finne frem i jungelen.
Men etter egen erfaring er det ganske hjelpsomme bare du "tør" å ta initiativet til å spørre litt om det forskjellige typene.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Hvor finner jeg god info om de forskjellige ? Hva er egentlig strains? Er det ulike planter i cannabisfamilien? Jeg hadde fått det for meg at bare dealerne kalte opp det de solgte for noe fancy? Hvis jeg skulle grodd skulle jeg kalte det greenn jazz.
Var der selv på senhøsten ifjor, og kan med hånden på hjertet si at det er ett sted verdt å oppleves for enhver.

Det at man kan kjøpe seg "morrorøyk" der er bare en del av morroa. Det er liksom en frihetsfølse når du er der inne og samfunnet er helt unikt. Jeg opplevde selv å bli stående å prate med flere personer jeg aldri har møtt før om alt mellom himmel og jord. Finner rett og slett ikke noen andre ord enn "fri" som kan beskrive følsen av å være der.

En liten kardemommeby med den klassiske kardemommeloven, som i grove trekk sier vær mot andre som du at andre skal være mot deg.

De selger KUN hasj som rusmiddel der og som nevnt alkohol, og ingenting sterkere blir godtatt. Dette er i min mening slik samfunnet skulle vært generelt. Jeg fikk jo se hvordan det fungerte og det var stille, rolig og sosialt.

Vi ankom første kvelden omlag 01.30 og det var vel bare en 7-8 grader ute, men tilogmed da var det en 12-15 folk som sto der i små gjenger og snakket. De sto rundt tønner og fyrte med biologisk materiale som varmet godt. 2-3 selgere sto der med hvert sitt lille utvalgt med en 5-6 typer hasj/pot og 2-3 utvalgt av ferdigrullede jointer.

Folk valset inn fra byen og stemningen var god, og vennlig.

Aboslutt ett sted jeg skal tilbake til ved første bydde anledning.

Sneipen92:

I korte trekk angående Indica kontra Sativa;

Indica: Primært fokus på kroppen, body buzz og munch til den store gullmedaljen.

Sativa: Primært fokus på hodet, det mentale. Kan løfte humør men likedan gi nojja og er også kjent for sine psykoaktive effekter. Kan i enkelte tilfeller gi hallusinasjoner selvom jeg aldri har opplevd dette, men nojja er svært vanlig så ta det i godt selskap.

De fleste typene hasj/pot du får der er som regel hybrider f.eks 40% sativa 60% indica, men skunken der nede (en type grønt) er en fin start da denne er som regel indica dominant.
Sitat av Coffern Vis innlegg
I korte trekk angående Indica kontra Sativa;

Indica: Primært fokus på kroppen, body buzz og munch til den store gullmedaljen.

Sativa: Primært fokus på hodet, det mentale. Kan løfte humør men likedan gi nojja og er også kjent for sine psykoaktive effekter. Kan i enkelte tilfeller gi hallusinasjoner selvom jeg aldri har opplevd dette, men nojja er svært vanlig så ta det i godt selskap.

De fleste typene hasj/pot du får der er som regel hybrider f.eks 40% sativa 60% indica, men skunken der nede (en type grønt) er en fin start da denne er som regel indica dominant.
Vis hele sitatet...
Har også hørt at skunken de har der er bra! Men er egentlig ikke så keen på å få så heftig munchies når jeg er på Roskilde. Har lest litt rundt, Ice og Blueberry høres jo også interessant ut. Men jeg kan jo sikkert spørre folka der nede
Var der ifjord på sommern med en vennine, vi kjøpte 5 ferdige rullingser og 5 gram som vi sendte hjem, weeden var konge bra og det var stemninga også.
deretter var det tiesto konsert

koslig og komme hjem til en 5er i postkassa :P
Sneipen, du kan laste ned en masse nyttige e-bøker på forskjellige torrentsites.
Anbefaler The big book of buds.
Der finner du generell informasjon om alle de kjente og kjære strainene.

I bodene i Christiania er all pot godt markert med navn og pris så dersom du leser litt før du tar turen ned er det ikke noe problem å navigere rundt i cannabisverdenen.
Det er lurt å ha litt peiling før du reiser fordi selgerne er ikke veldig begeistret for tafatte guttevalper som bare står ved boden deres og henger. Dette gjelder spesielt dersom det er mye folk i området.
Kommer du litt tidligere på dagen er det mye lettere å komme i snakk med selgerne, hvilket høres ut som en god plan for din del.


Et par strains jeg ønsker å anbefale:

- Jack Herrer
- Super Lemon Haze
- Power Plant

Alle de tre var meget fornøyelige å røyke, men SLH var muligens litt for potent for min del.
Festivalpass til roskilde og flybiletter er bestillt, og har da selfølgelig planer om å ta turen til Christiania. Det blir også min første gang der, så hadde vært fint med noen anbefalinger og tips.
Eneste jeg har blitt annbefalt å kjøpe er lemon haze til 100 kr, noen som kan bekrefte dette eller har en annen type skunk å anbefale?
Vil selfølgelig også benytte det gode utvalget av import hasj, hva er det å velge i der? Eventuell pris og hvor potente er disse?
Er også interessert i å prøve ut noe icelator og/eller "thc-pulver-mix" jeg har hørt om. Altså krystaller i nokså ren form. Hva er pris på dette, og hvor godt kjøp er det egentlig?

Gleder meg sykt nå, og blir helt klart sommerens høydepunkt!
På forhånd takk for svar!
Går det ann å telte i Christiania gratis?
har sett sånn iceolator ting til 300-400kr pr.g. der. du kan også kjøpe ferdig joint til 150. der kan du gjerne spørre de lokale hvilken som er best. kjøpte en sinnsyk en, ble sittende en stund før jeg gadd å gå
Ingen som vet noe om telting i Christiania?
Jeg kan aldri se for meg at det er mulig å sette opp noe telt i selve Christiania, men det er friluftsområde rett utenfor (200 meter unna) der man muligens kan sette opp et telt.

Men her er det en hel del joggere og turgåere så det er kanskje ikke optimalt.
Ja! Jeg var der i 9-tiden i fjor når jeg skulle på Roskilde. Fine frokoststeder er det der også!
Sitat av schnæp Vis innlegg
Går det ann å telte i Christiania gratis?
Vis hele sitatet...
Et par venner av meg telta i Christiania i fjor sommer. Det går selvsagt, men beboerne der er ikke så glad i det, og kommer nok til å be deg om å flytte deg om de ser teltet. Dette er jo relativt forståelig, med tanke på hvor overfylt Christiania allerede er av mennesker på en varm sommerdag. Men i de litt grønnere områdene, skal du nok klare å få satt opp et telt i fred.
Ang. dette med toll, så ble kjæresten min og jeg tatt til side i tollen da vi var i København. Vi tok båten, og ble håndplukket ut da vi skulle gå ombord. Ransaket bagasjen og gode greier.
Det kan virke som om de kikker etter unge mennesker (vi ser rimelig normale og streite ut), siden majoriteten av de som tar båten er barnefamilier og middelaldrende mennesker, så vi tok absolutt ingen sjanser når det gjaldt å ta med noe. Er rimelig glad for det i ettertid!
Prøvde selv å sette opp telt i christiania. Håpløst nesten. Man kunne ikke sette opp telt de eneste og få stedene som faktisk passet til å sette opp telt, pga masse folk. Mye av den "ledige plassen" er bare hard leire omringet av busker og trær. Funker å sette opp telt 5-10mins gåtur unna da. Langs elva på motsatt side av købencentrum er det en vei biler parkerer på blant annet. parker her og sett opp telt, eller bare teltet om du ikke har bil.

Om man driter i om man telter til bry for andre så finnes det fine plasser dog.
Sist endret av Trippa; 4. juni 2011 kl. 03:50.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er dealinga i Christiania litt betinget av været? Ser at det er meldt litt nedbør dagen jeg skal ned, har de fremdeles bodene oppe?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Er dealinga i Christiania litt betinget av været? Ser at det er meldt litt nedbør dagen jeg skal ned, har de fremdeles bodene oppe?
Vis hele sitatet...
Jeg var der om vinteren når det var snøstorm og generelt lite trivelig vær ute, og da var det like mange boder åpne som da jeg var der på en fin sommersdag 7 måneder før!
Okei, jeg lurer på en liten sak.

Vi ankommer Køben ca 00:00-01:00-tida. Kan vi regne med at bodene er åpne da? Vil nødig miste en god plass i campkøen, så å reise inn igjen dagen etter er for meg uaktuelt.

Mulig jeg spørr dumt, men man kan aldri være for sikker.
Vet ikke om åpningstidene på bodene, men sånn som jeg har forstått det så skal det heller ikke være spesielt vanskelig å skaffe seg diverse godsaker i campområdet. Noen som har vært der og som kanskje kan bekrefte det? Men kan jo selvsagt skjønne at Christiania bodene frister
Å kjøpe av randoms er også uaktuelt. Jeg er nok desverre litt for kresen
Hvorfor kan ikke noen bare spoore om aapningstidene neste gang? mye lettere for alle:P Og stille andre spoorsmaal som er til interese for oss freaks enn aa sitte og spekulere hele tiden..
Sist endret av kongs1; 20. juni 2011 kl. 21:17.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vil ikke lage en ny tråd, siden tittelen på denne passer uansett.

Noen kompiser av meg og meg har tenkt til å ta en roadtrip til København / Christiania i nærmeste framtid.
Mest for å slappe av og kose oss, se på kulturen og chille.

Har røyka en del cannabis som er fra christiania, og det har alltid vært topp kvalitet!

Planen var egentlig å prøve å få meg seg noe hjem til Norge. Noen som har noen tips? Skal kjøre bil, så risken er vel størst på tollovergangene.

Andre som har noen generelle tips om hva som burde sjekkes ut og hvor man får bra vare? Spisesteder osv...
Priser hadde også vært morro å hørt! Men dette kan vel søkes opp regner jeg med også..

-Odd
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Smugling har jeg ikke mye peiling på, men ville ikke tatt sjangsen på å dra med meg noe over grensa. Det er vel relativt sjeldent at det er noe narkokontroll, men jeg har vært med på det en gang!

Prisene i Christiania er veldig kurante. Kjøpte Silver Haze for 120 DKR pr. g, og det var veldig bra saker! Det var også den dyreste strainen de hadde i den boden. White Widow gikk for 100.

Spiste ikke i Christiania, så har ikke så mye og si om stedene der - men det skal visstnok være en veldig bra restaurant der. Ellers anbefaler jeg Lurblæseren i Strøget - herlig biff!
Sitat av daimeno Vis innlegg
Smugling har jeg ikke mye peiling på, men ville ikke tatt sjangsen på å dra med meg noe over grensa. Det er vel relativt sjeldent at det er noe narkokontroll, men jeg har vært med på det en gang!

Prisene i Christiania er veldig kurante. Kjøpte Silver Haze for 120 DKR pr. g, og det var veldig bra saker! Det var også den dyreste strainen de hadde i den boden. White Widow gikk for 100.

Spiste ikke i Christiania, så har ikke så mye og si om stedene der - men det skal visstnok være en veldig bra restaurant der. Ellers anbefaler jeg Lurblæseren i Strøget - herlig biff!
Vis hele sitatet...
Takk for tipsene! Gleder meg virkelig til denne turen nå, skal heldigvis være med litt voksne folk også, så slipper å drasse på en gjeng aper

Noe annet i Danmark som er verdt å stikke innom? Som ligger rundt brua og køben?

Da det kommer til det å ta med seg litt hjem, så må jeg se det ann litt. Hvordan bil vi skal bruke og hvem som skal være med osv.. Men skal jeg gjøre det så blir det å svelge det.. Er vel den sikreste måten? Er ikke så gira på å ta det andre veien...
Ikke svelg det. Er narko-kontroll har de bikkje og den vil markere deg uansett. Spar deg selv for ubehaget.
Sitat av brsbent Vis innlegg
Ikke svelg det. Er narko-kontroll har de bikkje og den vil markere deg uansett. Spar deg selv for ubehaget.
Vis hele sitatet...
Så du synes man heller skal bli tatt med hasjen en og svelge den?
Kan nevne at når jeg tok buss fra danmark til Oslo ble det stripsearch ved begge grensene.
Sitat av brsbent Vis innlegg
Ikke svelg det. Er narko-kontroll har de bikkje og den vil markere deg uansett. Spar deg selv for ubehaget.
Vis hele sitatet...

De har ikke altid bikje nei.! Men det betyr iikke at de stresser deg noe mindre....!
Sjansene er vel ganske små. Men man vet jo såklart aldri hvordan man vil reagere i en sånn situasjon, regner med tollerne vet hva de skal se etter.
▼ ... flere år senere ... ▼
Trenger vel ikke å lage en ny tråd.. =) Har planer om cristiania om en måned, men finnes det billige hotell i nærheten? Skal bare være der i 2-3 dager så det blir vel ikke så dyrt uansett.. Tenker å ta buss fra oslo med swebus.
Trenger man ID/pass når jeg skal over?
Noen som har vært der nå nylig? Er prisene som det var for 5 år siden(80-120kr)?
Hvorfor dra til Cristiania når det er så utrygt med tanke på plutselige raider og uvennlige folk ? Amsterdam er jo helt motsatt hvor det er lov å røyke og folk er vennlige .. aldri sett ett fnugg av problemer der
Hva mener du med uvennelige folk? Jo jeg så en video fra youtube idag hvor de raida cristiania skikkelig i april. Men så synes jeg også danmark generelt er fint og det er relativt billig =) håper noen kan svare på det jeg lurte på

ingen som kan svare?:/
Sist endret av ezyy; 26. juni 2016 kl. 21:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ezyy Vis innlegg
Trenger vel ikke å lage en ny tråd.. =) Har planer om cristiania om en måned, men finnes det billige hotell i nærheten? Skal bare være der i 2-3 dager så det blir vel ikke så dyrt uansett.. Tenker å ta buss fra oslo med swebus.
Trenger man ID/pass når jeg skal over?
Noen som har vært der nå nylig? Er prisene som det var for 5 år siden(80-120kr)?
Vis hele sitatet...
Hei!

Det er egentlig ganske unødvendig å bo rett i nærheten av Christiania, da det ligger rett ved Christianshavn T-banestasjon. Så om du finner et annet billig hotell i nærheten av T-banene er det like greit.

Jeg ville definitivt tatt med meg ID, men pass er unødvendig. Et bankkort eller førerkort holder i massevis.

Prisene ligger rundt det samme ja. Jeg har ikke vært der på et år ca, men da fant jeg priser fra 60-160 ca, der det meste var rundt 100. Du får også greiere priser om du kjøper et par gram av gangen.

Ikke hør på han over forøvrig. Christiania (og hele København) er et flott sted med vennlige mennesker. Raiding av politiet tilhører også sjeldenhetene og de gjør ikke dette for å ta turister med litt støv i lomma. Det mest negative om du skulle oppleve et raid er vel egentlig at bodene blir stengt i noen timer.

God reise!
Sitat av Uglemos Vis innlegg
Hei!

Det er egentlig ganske unødvendig å bo rett i nærheten av Christiania, da det ligger rett ved Christianshavn T-banestasjon. Så om du finner et annet billig hotell i nærheten av T-banene er det like greit.

Jeg ville definitivt tatt med meg ID, men pass er unødvendig. Et bankkort eller førerkort holder i massevis.

Prisene ligger rundt det samme ja. Jeg har ikke vært der på et år ca, men da fant jeg priser fra 60-160 ca, der det meste var rundt 100. Du får også greiere priser om du kjøper et par gram av gangen.

Ikke hør på han over forøvrig. Christiania (og hele København) er et flott sted med vennlige mennesker. Raiding av politiet tilhører også sjeldenhetene og de gjør ikke dette for å ta turister med litt støv i lomma. Det mest negative om du skulle oppleve et raid er vel egentlig at bodene blir stengt i noen timer.

God reise!
Vis hele sitatet...
Herlig, takk for svar! Endte med å bestille hotell ca 5km unna cristiania, kom på 1600,- for 2 personer for to netter(2500 for hele reisen) så synes det var ganske så billig.
Det har vært uro på christiania i det siste, og politiet hadde en større aksjon den 17. juni.
Anbefaler å holde øynene åpne. Samtidig tviler jeg ikke på at du vil få en kjempebra tur!
Salget i pusherstreet var igang igjen 5 minutter etter at politiet var dratt og de første bodene var på plass
ikke mer enn 1 time etterpå.

Errre det detta skattepenga mine går til?
Sitat av OoM Vis innlegg
Det har vært uro på christiania i det siste, og politiet hadde en større aksjon den 17. juni.
Anbefaler å holde øynene åpne. Samtidig tviler jeg ikke på at du vil få en kjempebra tur!
Salget i pusherstreet var igang igjen 5 minutter etter at politiet var dratt og de første bodene var på plass
ikke mer enn 1 time etterpå.

Errre det detta skattepenga mine går til?
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg måtte besøke stedet før det ble for sent hehe.. La meg nyte skattepenga dine
Esyy: dette med uvennlige folk er bare noe jeg har hørt, så om det er feil beklager jeg det. Jeg bare spør hvorfor ikke dra til amsterdam istedenfor hvor det er lov istenfor å ha i bakhodet at det du gjør er ulovlig.. jeg bor i ett land hvor det er ulovlig og jeg klarer ikke slappe av pga dette.. derfor drar jeg ofte til amsterdam hvor jeg føler meg mer tilfreds