Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4822
Hei, holder på og lage noen elektroniske duppedingser.

Har nå noen forskjellige kretskort med komponenter som gjør forskjellige ting.

Ønsker innen rimelig tid å selge dette produktet i Norge, men forsøker og finne leverandører av "plast bokser" til og ha rundt elektronikken.

Se for deg en boks som skal rundt produktet som skal ut til kunden. Feks en boks rundt en mikrokontroller, med spesial tilpasset fester, skru hull osv.

Har forsøkt å Google meg frem til noen som tilbyr dette men veldig usikker på hva dette egentlig heter.

Edt: Såklart etter at jeg legger ut finner jeg ut hva dette heter: enclosures

Noen som vet om billige firma i Norge eller verden som tilbyr dette?
Sist endret av 4asd13; 9. september 2020 kl. 08:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta kontakt med firma som driver med 3d printing.

Evt kjøp 3d printer for å lage dem selv.
Det må da være nok av billige bokser fra Kina på Ebay tror jeg. Eller kjøp en 3D-printer og lag dem selv. Alltid bedre med egen design.
3d print er ikke aktuelt, for lav kvalitet.

Må være av høy kvalitet og glatt og jevn plast.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det vert stortsett laga med injection molding. Dvs. at nokon må lage forma, og det er svindyrt. Plaststøyping er ekstremt billig om du skal ha en halv million identiske komponenter, og jævla dyrt om du skal ha 100.

Det er fort billegare å 3D-printe og få kinesisk firma til å pusse og lakkere delane med mindre du skal ha store kvanta.
En ting jeg ser folk gjør er de kjøper en aluminium-profil. Firkantet foreksempel, med spor inni som du kan holde printkortet fast.
Også lager de i samme slengen printkort med frest ut hull til lysdioder LCD-skjerm osv og bruker dette som front og bak panel.
Slik:
https://www.youtube.com/watch?v=Yj0Bv4UEFSs
Kan kjøre med sla/dlp printer som bruker resin, ser ikke lagene da, dog kommer ann på størrelsen, evt kan printe veldig fint med vanlig 3d printer å med en del tweaking
Bruker du metall, så husk å jorde boksen hvis den skal plugges i veggen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Bruker du metall, så husk å jorde boksen hvis den skal plugges i veggen.
Vis hele sitatet...
No er jording for all del ein metode eg har sans for, men du kan utmerka fint dobbeltisolere apparater av metall og. Mange lamper frå t.d. Ikea er døme på dobbeltisolerte apparat i metall.
Sitat av 4asd13 Vis innlegg
3d print er ikke aktuelt, for lav kvalitet.

Må være av høy kvalitet og glatt og jevn plast.
Vis hele sitatet...
Kan få til det med selv en billig 3d printer da. Men det betyr at du må fikle litt med gode innstillinger.

ABS for eks som er samme type plastikk som LEGO klosser kan gi meget gode resultater.
Men det kan også være lurt å spørre om hvorfor du trenger så høykvalitet at 3D print ikke er bra nok?