Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1654
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Har svært lyst å spille RA2, men jeg støter jo bare på irriterende problemer... Først ville det ikke åpne seg, og nå åpner det seg, men ingen av menyene fungerer. Har prøvd alle kompabilitets moduser osv... Last hope er vell å hente Windows Millenium eller Windows 95 cdene jeg har liggende...?

Noen som har løsning på problemet?

Kjører Win 8 på en laptop med integrert gpu.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Vis the sims 3 ikke kjører på maskiner uten dedikert GPU, tviler jeg på at RA2 gjør det.

Har du en annen maskin?
Har du tidligere kjørt RA2 på denne maskinen?
Sist endret av Freddy_fred5; 16. april 2012 kl. 23:38.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Nå lurer jeg på hva faen du tenker med, unnskyld talemåten. Hvordan kan du sammenligne sims 3 med RA2? RA2 er fra 00 mens sims 3 er fra 09/10?

Ja, jeg har en annen maskin. En med windows 8, gtx 560 ti oc2, 4 cores, 8 gb... Tror du virkelig jeg trenger å dra den frem for å spille ett spill som krever mindre enn 256mb ram? (og en intel cpu fra 1900 og brødmangel?)
Vet ikke helt, men Windows 8 kan sikkert være problemet. Sitter med Windows 7 her og det funker fint med RA2 og Yuris Revenge.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Nana, hvordan kompabilitets innstillinger o.l. har du satt opp? Har opplevd Win 8 for å være svært samarbeidsvillig med kompabilitetsinnstillinger til nå.
Sist endret av uaexed; 16. april 2012 kl. 23:43.
Såpekoker av rang
Hmm, mulig du allerede har forsøkt dette, men jeg spilte det feilfritt etter jeg oppdaterte til 1.006. Kjører dog Win7.
Har hatt samme problemet på laptop'en min, fant til slutt en løsning her:
http://www.techsupportforum.com/foru...-561718-2.html

hi there

You can fix the problem by entering Intel HD Graphics control panel (via Windows Control Panel or right-clicking the desktop) and enter Power section. Choose "High performance" mode. Works like a charm!

Have a nice day!
Vis hele sitatet...
Om du har Intel HD Graphics da.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Kapsen, jeg leste nettopp det tipset og kom på at, voi kanskje jeg skulle hatt intel installert... Lastet ned og installerte det jeg fant på nettsidene demmes, har dessverre ingen control panel soley for Intel HD.

Vell vell.. Gir opp og tar kveld... Får se om jeg installerer Windows Xp i morgen.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Wow, idioti på høyt nivå fra meg her! Mente SimCity som nekta å kjøre på ei maskin uten dedikert grafikkort.

Lifelesson: ikke tenk med ræva mens du kommenterer på freak og mikser på skrivebordet.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Wow, idioti på høyt nivå fra meg her! Mente SimCity som nekta å kjøre på ei maskin uten dedikert grafikkort.

Lifelesson: ikke tenk med ræva mens du kommenterer på freak og mikser på skrivebordet.
Vis hele sitatet...
Prøv å google sims (og jeg tror alle som har brukt pc en stund) trekker den konklusjonen at sims er The Sims, og SimCity er SimCity, ikke sims.

Lifelesson: Ikke bruk forkortelser som normalt sett har en annen mening enn akkurat den DU tenkte deg.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Prøv å google sims (og jeg tror alle som har brukt pc en stund) trekker den konklusjonen at sims er The Sims, og SimCity er SimCity, ikke sims.

Lifelesson: Ikke bruk forkortelser som normalt sett har en annen mening enn akkurat den DU tenkte deg.
Vis hele sitatet...
Beklager, men har da vidderlig ikke sovet på en stund heller ^^'

Men er fortsatt ikke svar på en ting; har RA2 tidligere fungert på akkurat denne maskina (før win8)?
Sett opp en virtuell maskin med feks xp på.
Hvorfor ikke bare win7? funker ypperlig i win7 for meg, og mine kamerater.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Hmm... tenkte ikke på det før.... Har jo faktisk Windows 7 i dualboot... Hahaha...

@Freddy_fred5 ikke var jeg særlig hyggelig heller.. Ligger med nyopperert tå og spiser pinex forte som sukkertøy
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hmm... tenkte ikke på det før.... Har jo faktisk Windows 7 i dualboot... Hahaha...

@Freddy_fred5 ikke var jeg særlig hyggelig heller.. Ligger med nyopperert tå og spiser pinex forte som sukkertøy
Vis hele sitatet...
Lykke til da! Spurte om det funka på denne maskina før, med tanke på testen jeg gjorde med min egen kopi av spillet, hvor det ikke fungerer på maskina som ikke har dedikert skjermkort, men fungerer på alt anna
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Sett opp en virtuell maskin med feks xp på.
Vis hele sitatet...
Ja. Bruk DosBox eller kjøp versjon fra Good Old Games.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fossen Vis innlegg
Ja. Bruk DosBox eller kjøp versjon fra Good Old Games.
Vis hele sitatet...
Det blir litt for gammelt. RA2 er fra 00, RA er fra 96 så det er supported av DosBox.. Selve RA suger synes jeg. Når man har spilt RA2 også prøver man RA vil man synes det er trasig..

Jeg er ikke grafikkhore, men jeg synes AOE 2 og RA2 grafikk er flott til slike games, blir det noe dårligere er det dårlig.. Brukte trossalt 2.3k på grafikkort for å kjøre BF3 på god kvalitet.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Både RA og RA2 har jeg da kjørt nativly i windows XP og windows7, er dog et par år siden og husker ikke hvilke kompatibilitetsmongoer jeg valgte, men det var inget problem iallefall (RA måtte være windows95utgaven på CD iallefall).
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitter med Windows 7 nå, skal prøve å kjøre det.

Det funket! Med full oppløsning også. Herlig Kan dessverre ikke spille det særlig bra med touchpad...