Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1851
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Hei kjære med-freaks.

Jeg har lenge tenkt på om det er mulig å spille 2 spillere på en map uten å opprette en ny server. Jeg har sett en del på minecraft videoer på youtube der det ofte er to spillere som starter en lets play f.eks. og vet ikke om de oppretter en ny server for bare dem to? eller om dem på en måte spiller på samme map uten en server? vanskelig å forklare.. er dette mulig?

Takk for svar!
De kjører bare en lokal server?
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Maniox Vis innlegg
De kjører bare en lokal server?
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg det?
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
På samme måte som en vanlig server.
Det er akkuratt det samme ja, bare last ned serverfilen på minecraft.net og kjør den, vips du har en server.

Koble deg til ipen din så er du inne.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Trådstarter
Lastet ned server filen. hvordan kobler jeg til ipen. noen som kan forklare enkelt?
Åpne cmd, skriv ipconfig. Så kobler dere til ipv4 adressen til den som kjører serveren.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Skriv "cmd" i start menyen. Deretter skriver du ipconfig og trykker enter.
Blant all teksten som dukker opp leter du etter "Ethernet adapter Local blablabla" og siden IPv4 adress. Tallene til høyre der skal dere skrive inn som server adresse i minecraft.

Ev. dere kan bruke Hamachi, og dermed bruke Hamachi IPen. Den computeren dere setter opp serveren på kan bruke "Localhost" i stedet for IP adressen.
Hvis du PM'er med med Teamviewer detaljer, så kan jeg ordne det for deg

Innlegg nr; 999!
Sist endret av Erlendman; 10. april 2012 kl. 17:19.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Trådstarter
Tusen takk! Fikk åpna serveren og spiller atm med en kompis på den.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Kan jeg spille med dere?
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Trådstarter
Jeg har bare en lokal server kan hende jeg lager en hamchi server senere ikveld! hvis du er interisert i å være med da kan jeg bare slenge ut ipen

Hvordan lager man en hamchi server?
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Trådstarter
spørsmål angående gamemode i den lokale serveren. hva er id'en til creative? (gamemode playername ?????)
For å gå i Creative må du ha OP (Op playername i console på servern) Etter det kan du skrive /gamemode playername 1
For å komme i creative!
OT: Blir man lei av minecraft i lengden? Slik jeg har forstått det og sett bilder av, så går man rundt og bygger med noen stygge klosser. Er vel begrenset hvor lenge det er kjekt. Eller er det noe annet med minecraft som jeg har gått glipp av?
Sitat av Liverbird Vis innlegg
OT: Blir man lei av minecraft i lengden? Slik jeg har forstått det og sett bilder av, så går man rundt og bygger med noen stygge klosser. Er vel begrenset hvor lenge det er kjekt. Eller er det noe annet med minecraft som jeg har gått glipp av?
Vis hele sitatet...
Jeg hater Creative, som er det du snakker om. Men, survirval er noe helt anneledes. Der må du hakke steinen, smelte jernet, leite etter kullet og drepe kua for å få biff. Det er det jeg syntes er underholdene med Minecraft.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Liverbird Vis innlegg
OT: Blir man lei av minecraft i lengden? Slik jeg har forstått det og sett bilder av, så går man rundt og bygger med noen stygge klosser. Er vel begrenset hvor lenge det er kjekt. Eller er det noe annet med minecraft som jeg har gått glipp av?
Vis hele sitatet...
Forbaska mengde med kule mods, så idag en video som gjør at jeg skal begynne litt igjen.

(Nyeste MCvidden til Yogscast, husker ikke navnet på modden, handycraft eller noe sånt)

EDIT: NiftyCraft ja
Sist endret av Freddy_fred5; 15. april 2012 kl. 18:07.