Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 917
Master debater
Dekilaz's Avatar
Half Life 2 og nvidia skjermkort kommer (ifølge disse artiklene) trolig til å gå dårlig sammen:

http://no.gamereactor.net/news/index.asp?NewsID=6966
http://www.xbitlabs.com/news/video/d...718155730.html

Noen som har flere opplysninger rundt dette?
da får jeg endelig en unnskyldning til å kjøpe nytt kort i allefall :>
Vil dette ha noe med xbox? bruker ikke de nvidia?

Det viser seg nemlig at Nvidia kortene ikke vil kunne benytte Full-Scene Anti-Aliasing (FSAA
det betyr jo ikke at vi ikke kan spille med nvidia kort.
Sist endret av HanZl; 24. juli 2003 kl. 03:20.
Har da aldri vært snakk om at HL2 kommer ut på XBOX?
probet er ifølfe hl2.net forumet at nvidia OG ATi ikke støtter full AA i hl2. men man kan kjøre det uten..
det har vist noe med måten ting blir renda i kortan. dette kan muligens bli retta på via patcher til ati kortene men til dags dato funker ingen av dem med full AA.

tror det heter for centroid et eller annet.
probet oppstå når man pakker mindre texturer inn i større. når man så bruker AA i dagens kort så oppstår det feil i kantene å man ser ting man ikke skulle ha sett.

MEN kortene som kommer ut etter hl2 og bygges på direct X9.1 istedet for 9.0 som dagens nyeste kort bygger på. vil kunne kjøre dette smerte fritt.

forøvrig kan jeg si at man ikke trenger AA da man bare setter opp oppløsningen til feks 1280*1024 og behovet for AA forsvinner.
men nå er ikke jeg hardcore gamer så jeg orker ikke å krangle om dette da..
Jeg har hørt noe om at nvidia hadde fiksa det nå, men vet ikke hvor troverdig kilden var..
Men det jeg ikke skjønner er hvordan folk kan bruke antialiasing hele tida. Jeg prøvde det litt, men spillene gikk jo mye treigere og for eksempel GTA 3 var så godt som uspillbart. Jeg spiller vanligvis på 1024*768, vil jeg merke mye forskjell med antialiasing? Jeg så ihvertfall ikke så mye forskjell da jeg prøvde det.
Opprinnelig postet av Skulleye
Jeg har hørt noe om at nvidia hadde fiksa det nå, men vet ikke hvor troverdig kilden var..
Vis hele sitatet...
Dette er primert en hardware feil så jeg tviler på at det kan fikses så lett.
Mulig det hadde gått med en VGA Bios Flash, men jeg tviler veldig sterkt...
de har nok ikke fixa det siden det er umulig ifølge hl2 folkene for nvidia kortene som er på markedet for kortene er konstruert til å jobbe på den måten de gjør..
Her står det alt om problemet. I tilfelle dere lurer så er Gabe Newell, som har postet det, en av utviklerne av HL2. Ser ut som nvidia kan bruke noen software triks for å "fikse" det.
http://www.halflife2.net/forums/show...&threadid=3071
Tja, er jo FSAA det er snakk om, så det er ikke så kritisk. Jeg har aldri brukt det med mitt gf3 iallefall :>