Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  206 19888
Hvordan adder man folk?
Trykk F6, så "add buddy"
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Hmm, har spilt endel nå, og er nogenlunde fornøyd. Selve spillingen er veldig bra syns jeg, gameplayet er jo så og si det samme som Dota, men forbedret.

Jeg likte derimot ikke poengsystemet. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er veldig god, men jeg er nok over gjennomsnitt, men jeg kommer på lag som er helt ute å kjøre, så får jeg dårlig poengsum. Nå ligger jeg vel på 1400 eller noe. Det syns jeg er litt kjedelig, fordi jeg kan jo ikke noe for at de andre på laget mitt spiller dårlig? Hrmph. Ellers er det morsomt syns jeg, og add gjerne Bendikfa hvis dere vil spille eller slå av en prat!
Vis hele sitatet...
I det lange løp vil PSR (Public Skill Rating) jevne seg ut, og faktisk reflektere dine ferdigheter i spillet. Noen ganger havner du i et team med bare noobs, og noen ganger havner du i et team med gosu spillere. Spiller du mange nok kamper, så ender du opp med et snitt.

Ratingen blir forresten tilbakestillt når betaen er over.
Spiller sjæl med noen kompiser. Nick: Andlete

Er enig med Bendikfa angående PSR. Det trenger en overhaling. PSR og spesielt K: D ratio er så missvisende at det er skummelt.
Kan holde average stats om creep denies, creepkills, kills, deaths, assists, xp per minutt, men resten er ubrukelig, synes jeg.

HoN er et lagspill og da blir det feil å se på enkeltpersoner siden det kommer an på hvem du spiller med.
Sist endret av Joey; 1. september 2009 kl. 04:10.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Orbiter Vis innlegg
I det lange løp vil PSR (Public Skill Rating) jevne seg ut, og faktisk reflektere dine ferdigheter i spillet. Noen ganger havner du i et team med bare noobs, og noen ganger havner du i et team med gosu spillere. Spiller du mange nok kamper, så ender du opp med et snitt.

Ratingen blir forresten tilbakestillt når betaen er over.
Vis hele sitatet...
Syns det blir litt feil. Det er bare å vinne 4-5 kamper så har du plutselig gått opp 100-150 PSR. At det vil javne seg ut gjør det nok til en viss grad, men det kommer nok heller an på om du bare vil pubstompe eller f.eks prøve deg på 1700+ PSR games. Om man spiller i en pre-made gruppe og sitter på Ventrilo, kommer man seg opp og frem, selv om man ikke nødvendigvis er så god som 1700 PSR skal ha det til.

Jeg spiller f.eks med en gjeng tyskere. Et par tidligere gosu ladder-spillere i Wc3 som hoppa over på Dota. Når jeg spiller med dem, taper vi nesten aldri en kamp. Har vært oppi 1800 PSR etter et par kvelder med de. Om jeg spiller public, uten tyskerne mine, er det mer 50-50 om vi vinner eller taper. Så PSR hopper noe jævlig etter min erfaring. Eneste klare skillet man kan gjøre er vel på de med 1300 og de med 1800 PSR.


Sitat av Joey
Spiller sjæl med noen kompiser. Nick: Andlete

Er enig med Bendikfa angående PSR. Det trenger en overhaling. PSR og spesielt K: D ratio er så missvisende at det er skummelt.
Kan holde average stats om creep denies, creepkills, kills, deaths, assists, xp per minutt, men resten er ubrukelig, synes jeg.

HoN er et lagspill og da blir det feil å se på enkeltpersoner siden det kommer an på hvem du spiller med.
Vis hele sitatet...
K:D har en del å si. Om man over lenger tid dør mer enn man dreper, er man ikke god. Man trenger ikke drepe så forferdelig mye, men å ikke dø er like viktig som å drepe i HoN. Jeg pleier også ofte å se hvor mange assists en spiller har, om jeg skal vurdere om han er god eller ikke. Jeg syns K+D=A er en fin standard å gå ut ifra.
Sist endret av thomasf; 1. september 2009 kl. 04:31.
Sitat av thomasf Vis innlegg
K har en del å si. Om man over lenger tid dør mer enn man dreper, er man ikke god. Man trenger ikke drepe så forferdelig mye, men å ikke dø er like viktig som å drepe i HoN. Jeg pleier også ofte å se hvor mange assists en spiller har, om jeg skal vurdere om han er god eller ikke. Jeg syns K+D=A er en fin standard å gå ut ifra.
Vis hele sitatet...
Men K: D henger ofte sammen med de på laget også, synes nå jeg. Er det en på laget ditt som har feedet Thunderbringer er det ikke lett å karre seg til seg en nogen lunde 0.8 - 1.0:1 i løpet av kampen. Spiller du i tillegg med en int hero uten merkverdig mye liv så er det hardt å overleve. Trenger 3-4 slike kamper og du sitter igjen med 0.5:1 K: D og da har ingen lyst å spille med deg lenger.

Men jo ja. Det er jo ingen som har lyst å ha nybegynnere i gamen sin, for det ødelegger for resten. Men en må begynne én plass.


*Mimrer tilbake til da jeg prøvde DotA for første gang. Blei flammet sønder og sammen *
fyfaen har noen invitiasjon? kan tenke meg å bli med
Sitat av superbia Vis innlegg
kun for windows? har nemlig mac
Vis hele sitatet...
Om du skal spille på Mac, så annbefaler jeg deg å lese og gjøre det jeg har skrevet i denne posten. Da får du en mye mer responsive mus, noe som er ganske vitalt i mye gaming: http://www.freakforum.nu/forum/showt...73#post1487773

Edit: Det kan lønne seg for folk som spiller på Windows og. Her er guide for det: http://www.overclock.net/faqs/73418-...-changing.html
Sist endret av nilsern; 1. september 2009 kl. 10:14.
Sitat av Orbiter Vis innlegg
Hvis administrator godtar det, kan vi jo benytte oss av ventrilo serveren som er nevnt i denne tråden:

http://www.freakforum.nu/forum/showt...light=ventrilo
Vis hele sitatet...
Bare å bruke den, send en PM så kan jeg sette opp et rom til dere.
Joey: Skikkelige spillere kjenner nok igjen andre gode spillere. Går ikke bare på K/D der og hvertfall ikke win/loss. xp/minute, assists og deaths er kanskje blant det viktigste jeg ser på. Når det skal sies bryr det meg lite om jeg har en dårlig spiller på laget, er ikke noe å gjøre med. Så lenge man har autobalance vil de fleste games bli rettferdig balansert. Har ikke sett mange kicke pga. lav PSR enda, annet enn når det ødelegger balansen helt.
Tenkte forøvrig at vi kan møtes på Venten til Reguslol i 6-7 tiden i kveld, så kan vi prøve å til et par fulle lag. Om nok folk er med, så hadde jo en nFF 5v5 vært gøy!

Vent-info:
IP: 84.49.16.99
port: 5106
PW: monkeyme
Sist endret av vidarlo; 1. september 2009 kl. 19:22.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hold invitemas langt unna denne tråden. nFF er alltid feil plass for å mase etter invites.
Foreslo at vi kunne møtes på venten, men har et problem, og det er at jeg sitter på Mac, og serveren bruker en codec som heter for GSM, noe som gjør at jeg ikke hører noen ting. Har sendt PM til eieren av serveren og håper han kan bytte til speex codec som støtter alt av OS, med mindre det er et stort prosjekt å gjøre det. Sånn i tilfelle dere joiner og jeg ikke er der..

Edit: Reguslol fiksa biffen, så nå skal det funke for alle. Takk skal du ha!<3

Jeg føler meg ganske ensom på venten for øyeblikket.. Sitter og prater med meg selv.. Må si jeg ikke er særlig spennende. Noen som vil holde meg med selskap?
Sist endret av nilsern; 1. september 2009 kl. 19:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er jo innebygd teamspeak i HoN, kvifor rote rundt med VT?

Må si at Vengeful Spirit fra DotA var etterlengtet for min del i den nye patchen :3
Stilte meg egentlig litt tvilsom til HoN i starten. Jeg har spilt 19 games nå og kommet litt inn i det. Klarer å skille heroes fra creeps uten problemer og har klart å memorisere hvilke heroes som kan hva.

Nå er jeg meget positiv til HoN. HoN er jo "helt" likt som DotA! Dessuten er det penere grafikk, massivt bedre lobby og en godt fungerende friends/clan funksjon. Venter nå bare på flere heroes for å se enda mer varierte games. =)
milfjeger her, add meg gjerne som venn. Så tar vi en runde
Er mulig det har med å gjøre at jeg må kjøre på laveste mulige grafikkinstillinger for å få det til å kjøre jevnt, eller at jeg er så alt for vant til DotA, men jeg synes ikke HoN har klart å opprettholde DotA-sjarmen, noe som er synd, siden jeg gjerne skulle sett et virkelig bra stand-alone DotA.
Sitat av 7th_account Vis innlegg
Er mulig det har med å gjøre at jeg må kjøre på laveste mulige grafikkinstillinger for å få det til å kjøre jevnt, eller at jeg er så alt for vant til DotA, men jeg synes ikke HoN har klart å opprettholde DotA-sjarmen, noe som er synd, siden jeg gjerne skulle sett et virkelig bra stand-alone DotA.
Vis hele sitatet...
HoN er et veldig bra standalone DotA, og det blir bedre uke for uke.
Sitat av etse Vis innlegg
Når vi først er inne på det; vet ikke om mange av dere som liker HoN og DotA har hørt om League of Legends? Av en eller annen grunn synes jeg League of legends er bedre enn HoN. Selv om de er veldig like. Dere får ta en titt på league og legends og.

www.leagueoflegends.com
Vis hele sitatet...

Sett på en ingame video, og jeg må si at det var en ganske dårlig "copy" av Dota og HoN. Syns det er så dumt at de skal ødelegge et så bra konsept som HoN / Dota er - med cartoon heroes.
Det blir litt smak og behag når det gjelder LoL/DotA/HoN/Demigod. Det jeg synes er fint, er at MOBA (multiplayer online battle arena) konseptet blir utviklet videre.
Sist endret av Orbiter; 19. september 2009 kl. 18:29.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Utrolig bra spill! har spilt nå i strekk denne helga. før helga viste jeg ikke en dritt og har aldri spilt DOTA heller. blir skjelt ut av lag kamerater fordi jeg kan ikke en dritt. jeg satt meg ned med kameraten min og leste masse guides og prøvde oss frem. Nå er ting mye bedre og vi vinner litt og taper litt.

men spørsmålet: Er dette ett spill som kommer ut i butikkene?
Om det kommer i butikkene er tvilsomt, men det blir et betalingsspill ja. 30$ one-time.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Om det kommer i butikkene er tvilsomt, men det blir et betalingsspill ja. 30$ one-time.
Vis hele sitatet...

Det blir vell litt kjedelig for de kidsa som ikke har kreditt kort da? og det blir jo mindre players.
Sitat av Toadftw Vis innlegg
Det blir vell litt kjedelig for de kidsa som ikke har kredittkort da? og det blir jo mindre players.
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt problemet her. Om de vil spille HoN, så klarer de sikker å overtale de snille foreldrene sine til å la seg betale via dem?
Er foreldrene snille nok, så betaler de til og med det simple beløpet for deg.

Har ikke foreldrene vilje eller gyldige kort, så er det sikkert ikke noe problem å finne noen man kjenner som har det.
Noen som vet om dette kommer i butikker på release? Selv har jeg forhåndsbestilt spillet allerede.. Men vet om dette kommer i butikker kan det bli en stor suksess!
Sist endret av Apu; 19. oktober 2009 kl. 11:44.
Butikken som jeg jobber i kommer i alle fall ikke til å få det inn. Som Forconin sier, så må du nok kjøpe det over nettet.

Veit dere om statsene blir resetta når man kjøper spillet? Jeg har råtne stats nå, fordi jeg har vært på et lan, og da ble poengene recorded, så ligger vel på 1300 nå eller noe. =/
Statistikkene blir tilbakestillt når spillet blir sluppet
Hovedproblemet med HON er jo mangel på tutorial, men det skulle de vel fikse før release.
For min del var ikke det noe problem, men kan se for meg folk som aldri har vært innom Dota at det kan være en vrien lærekurve.

Har forøvrig forhåndsbestilt spillet, 30$ er nesten gratis for et så godt spill. Hadde flere spill vært priset slik er jeg sikker på at det hadde blitt mindre piratkopiering.
Hadde vært fett med en 5v5 nFF match ja!

Har addet alle som har oppgitt nick her i tråden, og andre er velkommen til å adde Bartulf til sin friendsliste!
Når kommer spillet ut for salg?
Høres gøy ut, add meg, konival. Dreper nok mer enn jeg dør, så jeg er ganske så stabil!

=)
Sitat av chripson Vis innlegg
Når kommer spillet ut for salg?
Vis hele sitatet...
Det har ikke kommet release date enda, men det blir nok i 2010.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av chripson Vis innlegg
Når kommer spillet ut for salg?
Vis hele sitatet...
Umulig å si. Utviklerne har ikke turt å si noe enda, så en full release ligger nok litt frem i tid. Det går derimot an å forhåndsbestille spillet for $30.
epic spill!

heter forøvrig ckolvik ingame!
Sist endret av Bigweed; 23. oktober 2009 kl. 00:43.
Noen som vet om det er billigere å forhåndsbestille det? enn å kjøpe det når det kommer ut.
feedee ingame. legg meg till om du vill =)
Sitat av Feedee Vis innlegg
Noen som vet om det er billigere å forhåndsbestille det? enn å kjøpe det når det kommer ut.
feedee ingame. legg meg till om du vill =)
Vis hele sitatet...
Det står ingenting dokumentert på siden, men har hørt at det skal være billigere siden du er med å 'finansiere' spillet.
Sitat av Apu Vis innlegg
Det står ingenting dokumentert på siden, men har hørt at det skal være billigere siden du er med å 'finansiere' spillet.
Vis hele sitatet...
Aight. Så det vill mest antagelig lønne seg å forhåndsbestille.
Heter Zepplin ingame, bare å adde, spiller som regel med venner så hadde vært gøy om vi kunne fått spilt mot en annen stack.
Sitat av Feedee Vis innlegg
Aight. Så det vill mest antagelig lønne seg å forhåndsbestille.
Vis hele sitatet...
Riktig, men kan nok ikke garantere noe. Men det blir nok billigere nå enn om det kommer i butikken også. Men spillet er allikevel verdt å kjøpe om du spør meg
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Er det noen her inne som spiller aktivt? Trenger folk å spille med. Er så møkkfittelei av å spille med randoms. -_-
thomasf: Bare å adde meg, mangler ofte en 2-3 for å spille en fullstendig game med/mot kun "kjente".

PS: For de som er interessert i å spille i et par koslige inhouse games er det bare kontakte meg på hon, har planer om å spille ikveld.

nick: Zepplin
Sist endret av Zepplin; 28. oktober 2009 kl. 19:05.
Spiller HON Daglig bare adde meg, "teleskop"
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Adder dere to. Regner med jeg sender en IM i løpet av dagen/dagene.

ingame nå er ;verdensbeste / thomasf
Jeg spiller aktivt, har nå 1400 rating og bygger meg oppover. Var på 700 rating før.. (Delte brukeren med en venn når vi ikke kunne få account til han, og han lærte seg spillet via min som da var 1500 rating, så tok jeg over igjen på 700) Heter forøvrig meitemark, ja vet han på forumet her heter det. Men pleide å hete det på diablo og siden jeg spiller med gamle diablo venner følte jeg det var sjarm over det.
Thomasf: Det er bare å slenge seg på NPU clanen som er en casual clan med utspring fra gamer.no og hon-norge.net. Mulig dette blir reklame men stikk innom sistnevnte nettsted så finner du nok en måte å få blitt med på
Jeg spiller veldig aktivt vil jeg påstå. Er også clanleader i en clan, så det er bare å snakke med meg, så kan jeg sikkert adde dere. Ser at Thomasf i allefall ikke har noen clan, så da kan du godt joine hvis du vil det.
Whisper Bendikfa hvis dere er keen på kos.
bare å adde meg (Guffah) ingame! er down for litt gaming jeg ass!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det ser nå ut som at HoN har åpen registrering (altså at man ikke trenger invites) i en periode.

Check it out: http://www.heroesofnewerth.com/open_create_account.php
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ønsker invite til nFF clanen! ingame navnet mitt er Mygornz.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har gått glipp av giveaways og open accounts og alt som er:-)

Noen som har en beta key til overs? PM meg gjerne!

Stor takk til den som har.