Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1313
Hei
Har skikkelig lyst til å finne et nytt spill, mer spesifikt et nytt scifi spill.
Har stortsett bare spilt mmo's og moba spill tidligere så er på jakt etter noe nytt.
Singleplayer eller multiplayer har ingenting å si for min del, så lenge det er et godt spill.
Er på jakt etter noen fremtidsrettet spill, gjerne fra Cyberpunk genren.

Så, noen gode scifi spill å anbefale?

Skriv gjerne litt mer enn bare navnet på spillet, kan inkludere litt hva det handler om og hvorfor du syns det er bra.
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Har prøvd SWTOR, falt ikke helt i smak. Heller mer mot rollespill og god historie enn MMO spill.
Beneath a steel sky, gammel klassisk syber punk pixelkunst adventure game. Gratis på gog.com
System Shock 2. Det er fra 1999 men det har fremdeles en stor fanbase som har laget massevis av mods og patcher som kraftig forbedrer orginalgrafikken. Spillet har en fantastisk stemning og er fremdeles ganske skummelt. Følelsen av å være alene i verdensrommet er til stede.
Sist endret av DonTomaso; 20. januar 2013 kl. 17:47.
Du kan prøve silverfall, litt mer steampunk enn cyberpunk og fokuset er mye på "nature" vs. "technology".

Edit: minner litt om Diablo i gameplay.
Sist endret av Butterfly; 20. januar 2013 kl. 17:51.
Mass Effect serien selvom den slutter helt idiotisk så er det en veldig bra spill serie som har mange timer i seg hvis du gjør alle oppdrag + dlcs så har du 50timer i hvert spill eller noe.

Deus Ex spillene de ligger veldig høyt på lista mi, fordi du har veldig mange måter å fulføre oppdrag du kan f.eks drepe alle guns blazing, snike deg fram uten å drepe noen dette gjelder også bosser, du kan hacke.
burde vært möderatör
Call of Duty: Black Ops 2 har faktisk en overraskende bra singleplayer. Utvikleren har gjort mye nytt, for eksempel så har de introdusert choices & consequences som er ekstremt bra gjennomført. Når det gjelder mulighet for å påvirke historien så voldtar BLOPS2 dritten ut av f.eks. Mass Effect serien.

Mass Effect 1, 2 og 3 er forresten svært gode spill, selv om ME3 slutter med et elendig skrevet deus ex machina uten like. DLC'en Leviathan eller hva faen det het skal visstnok rette opp noe av dette, men har ikke spilt det selv.

Halo bør også prøves, hvis du har en X360 tilgjengelig. Hvis du ikke har rørt Halo før anbefaler jeg å starte med Halo: Combat Evolved Anniversary Edition og så spille resten av serien hvis det faller i smak. Har vært en fan siden Halo 1 på den orginale Xboxen, men har dessverre ikke fått spilt Halo 4 enda. Halo er forresten enda morsommere coop, og spilles på Heroic eller Legendary!

Saints Row The Third kan vel også kanskje kalles sci-fi. Forestill deg GTA laget av folk på syre. Hvis du føler GTA-serien tapte seg med GTA4 så er Saints Row 3 sannsynligvis tingen for deg. Det er så latterlig over-the-top at jeg flirer bare av å tenke på det.

Warhammer 40,000: Space Marine og Gears of War 1-3 er også jævlig heftige spill hvis du liker voldelige og lavpannede 3rd person shooters. Som Halo er Gears enda bedre coop, og bør spilles på en av de høyeste vanskelighetsgradene.

Star Wars: Knights of the Old Republic 1 og 2 er også klassikere innen RPG-sjangeren, og bør absolutt prøves hvis du takler utdatert grafikk.
firefall, er et veldig gøy spill som jeg vil anbefale til de fleste.
burde vært möderatör
Faen, for seint å edite forrige posten min.
Anyways, se denne traileren for SR The Third.
DET ER SÅ UTROLIG GLORIOUS OHMYGOD 2011 GOTY OF ALL YEARS!

Ble nesten litt rørt av å se den traileren igjen... det er så vakkert ;_;
Her er et eksempel på hvordan dette spillet tar av.
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Har kikket litt på både Halo og Mass Effect. Dessverre har jeg ingen konsoll så Halo er utelukket.
Ble tipset av en kompis om å sjekke ut Crysis så vurderer å gå for Crysis 2 siden Crysis 3 kommer om en måneds tid og det virker utrolig bra og spennende! Heftig grafikk.
Skal sjekke litt mer ut om Mass Effect, hørt veldig mye bra om det.
burde vært möderatör
Crysis 1 er utrolig mye bedre enn Crysis 2. Just sayin'...
Faster Than Light, vet ikke om du har hørt om det.. Men det er et rått spill ;D Kan rett og slett sitte å spille det i timesvis og bare leve meg inn i universet. Kan kjøpes på Steam for 10 euro tror jeg Det er bare 70 kr.. Verdt å prøve
"Øko-Terrorist"
Ble selv skuffet over SWTOR.

MEN!
Prøv originalene, SWKOTOR 1 og 2. Fantastiske spill begge to.
http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wa...e_Old_Republic
http://en.wikipedia.org/wiki/Knights...Old_Republic_2
Vil anbefale at du sjekker ut XCOM - Enemy Unknown (http://www.gamer.no/artikler/123337/...enemy-unknown/). Dette er faktisk ganske moro =) Ellers er Star Wars - Knights of the Old Replublic 1 og 2 fantastiske spill selv om de begynner å bli noen år gamle nå.