Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1597
Ok, here is the deal. Jeg har en amd athlon 1200mzh, 256 sdram, GeForce 2mx og winxp. Allikevel ser det ut til å være litt hakking i unreal. Dette kommer i form av minimal hakking i blidet og ødlagt lyd. Når jeg starter en match går allt helt normalt(kan kjøre høy oppl. grafikk og greier), men disse problemene kommer når jeg går i kamp og flere skyter samtidig. Dette irriterer vettet av meg, et slikt spill burde jo gå glatt på maskina mi! Har prøvd å skru på en del knotter i preferences, men det er mulig jeg har oversett noe.

Er det noen som har opplevd det samme? Noen løsninger?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Sjekk at du har nok videoram. 256 mb RAM burde være nok, men det er ikke akkurat noe å juble over heller.

Sjekk dessuten at programmer sånn som Kazaa, virusprogram, og andre ting som kan tenkes å ta mye juice er slått av.

HJ
Jeg har prøvd med selektiv oppstart uten en dritt. Funka likt. Ergo: Det er en eller annen feil ett eller annet sted. Maskina mi er litt dårlig(er sånn elektrobutikkpakke), men den kjører f.eks. Warcraft 3 glatt.
eeh Warcraft 3 er ikke så SPESIELT krevende da men...
nei, men det er ett av spilla jeg har spilt i det siste så det ble lettere å sammenlikne...
Opprinnelig postet av RsN
eeh Warcraft 3 er ikke så SPESIELT krevende da men...
Vis hele sitatet...
Heh, UT begynner jo å dra på åra det også.
Oops tenkte på UT2003 jeg. Det er det utrolig fin grafikk på (hvis man kan kjøre med alt på fullt da) og VELDIG krevende.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Med høyest oppløsning er deten ganske grevende prosess å gå i battle med mange folk. Det er mye lys og effekter, skru no bare litt ned på effekter og slikt...
Det er jo ikke tvil om at det er maskinen din som får for mye å gjøre når det er action.
Action = krevende.
Uansett, jeg ser ingen grunn til at UT skal gå flytende på den specsen. Kjøp deg en bedre maskin, iallefall ett bedre skjermkort.

Eller du kan tweake på det som er, ta av alt av kvalitet, få av vsync og klure slikt. Om du er heldig klarer du å tyne kanskje 30fps i en rolig scene.
Det er nok mest sannsynlig ram og skjermkort som gjør at du ikke klarer å spille UT uten at det hakker.

Ting du kan forsøke å gjøre:
Tweak bort alt som du synes er bloat. (Rotering på våpen etc)
Skru ned skjermoppløsningen til 640x480 i spillet, og det kan også hjelpe å skru ned i windows.
Det vriker da veldig rart at den PCen ikke skal være bra nok for UT. Jeg spilte det helt fint med P2 300 Mhz, Voodo 3 2000 og 64 MB RAM (vet ikke hvilken). Jeg vet at det gikk bra pga 3dFX Glide, men allikevel skulle man tro at det ville funke fint med PCen din.

EDIT: Forresten, du kan prøve å slå av Hardware Acceleration, EAX, eller noe lignende og se om lyden blir bedre. Det har hjulpet meg i andre spill.
Sist endret av Skulleye; 23. august 2003 kl. 20:28.
Jeg syntes det er rart att pc'n din ikke klarer dette.

For jeg har ingen prob. med UT 2003 på min maskin. og jeg har amd 1,3. Og funka fint før jeg oppgraderte minne også. (Hadde da 256mb) Kan spille selv om dc++ og antivirus surrer og går.

Men jeg kan ikke ha den råeste oppløsninga da.

Spillet har jeg på 800X600 mener jeg og huske.
Mens winxp går på 1600X1200.

Og skjermkortet mitt er på "bare" 32mb


Dette er ikke UT 2003, det er vanlig UT. Mange spill med høyere maskinkrav kjører glatt på pcen min. Dette er selfølgelig grunnen til at jeg irriterer meg over dette.
Nye drivere kan du prøve.
Eller det er XP som fucker det opp? Jeg kan ikke kjøre vanlig UT i Xp, (gidder ikke prøve å få det til, vet det går.)
holder det med windows update drivere eller bør jeg laste ned fra leverandørene?
du skrev ingenting om att du kjører tyngre spill i innlegget ditt.

Derfor nevnte jeg att jeg kan kjøre Ut 2003 på en tilsvarende maskin.
Jeg har skikkelig crapy pc, men den kjører UT helt fint ( har på nest beste grafikk da :P)
kommer det til å hakke med 800mhz ,geforce4 mx440 128mb ,320 mb ram?
Better than thou.
Vanlig UT? Nei, ikke så lenge du kjører en fornuftig oppløsning. WhatSoEver sitt problem er et enkelpersonstilfelle. (Er det i det hele tatt et ord?)