Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2447
Hei

Vet det finnes en del nyttige erfaringer på forumet om hvem man kan stole på under bruk av psykedelika, og ifm div seremonier.

Hvilke erfaringer har dere med hvem man kan stole på og ikke? Gjerne alt fra Norge til hele verden, Peru osv.

Man stiller seg ganske forsvarsløs til disposisjon i en slik seting, og er prisgitt sjamanens gode hensikter.
Hei
Har en venn som dro til Ecuador for å delta på sermonier, hun hadde ingen erfaringer med rus, men fikk mye ut av sitt opphold.
Jeg kan kontakte min venn og høre om hvordan det ble arrangert.
Klem fra Betty
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg kjenner en nordmann som jobber ned ayhuasca seremonier i Argentina.

Det er ganske profft opplegg i følge han der de har med helsepersonell osv..

Han sa at i løpet av sine 150+ seremonier har han kun sett ett tilfelle gå galt.

Var en scitzo dude som ikke kom seg ut av psykose.
Hvis vedkommende ikke tar noe særlig betalt, så hadde jeg tatt det som en god indikasjon på at dette var noe mer troverdig enn annet..

Men nei, jeg har virkelig ikke peiling, det er jo så utrolig mye forskjellig der ute. Alt fra de som kan helbrede kreft til mye annet. Og etter hva jeg har inntrykk av er det særdeles ofte medisinsk bevist at utover placebo-effekten så har det relativt lite effekt.
Sitat av rogerrask Vis innlegg
Men nei, jeg har virkelig ikke peiling, det er jo så utrolig mye forskjellig der ute. Alt fra de som påstår at de [red.anm] kan helbrede kreft til mye annet. Og etter hva jeg har inntrykk av er det særdeles ofte medisinsk bevist at utover placebo-effekten så har det relativt lite effekt.
Vis hele sitatet...
Sånn, jeg fikset det for deg.

TS: Å sette seg i en hjelpeløs tilstand foran en person du ikke aner hvem er, virker på meg som en helt ekstremt dårlig idé.
Trådstarter
Det kan du si, men off topic. Litt av grunnen til at tråden er laget.

Så en dokumentar på Insider om en kar fra Kristiansand for noen år siden, som skulle starte opp et senter i Norge. Vet ikke om noen er kjent med hans virksomhet (hvis det ble noe av)?
Sist endret av Bored; 27. mai 2019 kl. 10:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bored Vis innlegg
Det kan du si, men off topic. Litt av grunnen til at tråden er laget.

Så en dokumentar på Insider om en kar fra Kristiansand for noen år siden, som skulle starte opp et senter i Norge. Vet ikke om noen er kjent med hans virksomhet (hvis det ble noe av)?
Vis hele sitatet...
Joda, lykke til!

Sitat av rogerrask Vis innlegg
Men nei, jeg har virkelig ikke peiling, det er jo så utrolig mye forskjellig der ute. Alt fra de som kan helbrede kreft til mye annet. Og etter hva jeg har inntrykk av er det særdeles ofte medisinsk bevist at utover placebo-effekten så har det relativt lite effekt.
Vis hele sitatet...
Det er en del studier, samt en haugevis av anekdoter, som henviser at selve psykedelika har positive helsegevinster for enkelte mennesker i samfunnet, både de som lider psykisk og de som ikke gjør det.

Om sjamanen som brummer og slår med pinner har en medisinsk effekt derimot, det kan jeg si meg enig i at ikke har mye vitenskapelig dokumentasjon.
Sist endret av Sopphuet; 27. mai 2019 kl. 10:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Joda, lykke til!
Vis hele sitatet...
Var det en anbefaling?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Joda, lykke til!



Det er en del studier, samt en haugevis av anekdoter, som henviser at selve psykedelika har positive helsegevinster for enkelte mennesker i samfunnet, både de som lider psykisk og de som ikke gjør det.

Om sjamanen som brummer og slår med pinner har en medisinsk effekt derimot, det kan jeg si meg enig i at ikke har mye vitenskapelig dokumentasjon.
Vis hele sitatet...
Ække voldsomt uenig selv om det kanskje virker sånn.
Det er ikke sikkert det har en målbar effekt. Men la oss si at psykedeliske stoffer kan ha positive effekter, og vi vet at set og setting har veldig mye å si på hvordan turen utarter seg.

Da syntes jeg ikke det er så vanskelig å se for meg at en sjaman som har vært gjennom trippen utallige ganger har en del triks for å gi deg maks uttelling. Alle tripper er personlige, men de har en del til felles og.
Det finnes garantert mange sjarlatan sjamaner, men jeg velger å tro at noen sitter på kunnskap om indre reiser
Uvaksinert 👍
Sitat av Bored Vis innlegg
Det kan du si, men off topic. Litt av grunnen til at tråden er laget.

Så en dokumentar på Insider om en kar fra Kristiansand for noen år siden, som skulle starte opp et senter i Norge. Vet ikke om noen er kjent med hans virksomhet (hvis det ble noe av)?
Vis hele sitatet...
Han her du tenkte på?
http://www.ayahuascanorge.no/
Trådstarter
Jepp, han. Lurer på om noen har erfaringer fra hans virke og kan gi noen beskrivelser.
Anonym bruker
"Ergerlig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var i helgen i Nederland på ayahuasca seremoni, to dagers. Selv om ayahuascaen virka dårlig på meg så var opplevelsen bra. Hun som holdt dette hadde ett utrolig flott og bra team.
Sitat av Bored Vis innlegg
Jepp, han. Lurer på om noen har erfaringer fra hans virke og kan gi noen beskrivelser.
Vis hele sitatet...
Hei jeg kjennern litt og mitt inntrykk er at han bryr seg litt og det handler ikke bare om penger men mest et fokus på healing.

Jeg har faktisk møtt noen sjamaner som ikke det har vært tilfelle og de ikke klarer å se seg selv i andre noe som kan være veldig farlig.

Sjamanen fra Kristiansand virker veldig profesjonell og veldig rettferdig på doseringa.