Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2806
Har i disse dager kjøpt meg en playstation 2 med chip (pnp). Denne chippen skal ha støtte for både dvd-boot og cd-boot. Å har så klart fått med booting plater til dette.
Og siden jeg først har en chip, tenker jeg som så at, hvorfor ikke laste ned noen game-isoer og brenne disse ut!? Jo - det må jo så klart prøves ut.

Etter mange forsøk på brenning av både cd-plater og dvd-plater, har jeg innsett det at jeg har tapt, og at jeg ikke vil komme noe vidre med mine brenne-eksprimenter på egenhånd.
Har prøvd å lete litt rundt på nettet etter info ang brenning, men vil påstå at det ikke akkurat er noen overflood når det gjelder informasjon om akkurat dette. Jeg har prøvd å snakke med folk litt rundt forbi, i håp om at det kanskje hadde vært noen lure tips og trix å snappe opp her og der.. Noe har jeg fått snappet opp, men at det ikke er nok er i hvertfall helt tydelig.
Jeg trekker derfor til dere her på freak i håp om at det er en eller annen her på forumet som kanskje har noen tips og trix tilovers til en av mitt kalliber.

Feilen jeg får når jeg prøver å boote disker av de forskjellige typene er forøverig "Not vallid ps2 disc"

All hjelp taes i mot med stor takk.

- Andreas
Sist endret av Loc-dog; 25. mai 2005 kl. 16:07.
Man bruker DVD Decrypter til å brenne ut spillene med. Viktig å ikke bruke dritt dvd-plater.
En bra side er www.ps2nfo.com
Trådstarter
28 0
Har skjønt det at dette med plater ofte kan ha en del å si når det gjelder brenning av ps2 spill, ja. Men, hvordan kan jeg vite om plata jeg kjøper meg er dårlig, eller bra? Rent bortsett fra at prisen på gode plater som regel pleier å ligge en del over prisen på dårlige plater.
Jeg hadde samme problemet med spillene jeg har brent, men fikk vite av en kamerat at jeg burde brenne på DVD+R-plater og ikke DVD-R... Etter å ha testa det på et par spill fant jeg ut at det var dette som var svaret, og har brent med DVD+R siden den gang, uten problemer

P.S: Jeg har ikke hatt behov for å brenne med DVD Decrypter. Her funka Alcohol strålende.

Håper det var til noe hjelp

Hilsen Simen
Jeg brenner(sikkerhetskopierer ) mine spill med Alcohol 120% på noen billige Intenso DVD-R-plater med en billig nec dvd-brenner. Fungerer utmerket. Ikke en eneste feilbrenning hittil.
DVD+R funker ikke i mine PS2er,
men bruker mest ftp, da jeg tester ut en del homebrew, og lager småting selv.

Anbefaler: http://ps2dev.org
Du bør brenne i lav hastighet. Jeg brenner mine ps2 spill i 2x.
Hvilket program anbefales å bruke til å brenne ps2 spill? Husker til ps1 då var det cloneCD eller noe... :O
Funker fint med Nero i hvertfall..
Jeg pleier å brenne ut image-fila med Alcohol 120%

Det er uansett et brenneprogram jeg anbefaller.
DVD Decrypter.

"Nei det kan bare lage iso filer og sånt!!!"

Feil. Du trykker på "W" så kommer du i Write modus.
Programmet har aldri feilet meg, og det har fler nyttige funksjoner.
Husk Effect tar aldri feil!
Avventende
nudo's Avatar
ps2mkisofs
▼ ... over et år senere ... ▼
Heisan.
Her er det mange gamle råd men trenger et råd her. En venninde av meg har en PS2 som er shipet
når hun henter spillene på nett der hun er medlem. SÅ har hun da en fil på dataen sin.
Filer ligger nå som ISO.
Har nero og brenne med. Noen som vet om jeg må videre pakke denne opp, eller hvordan jeg brenner den i NERO.
Nero har jo så mange valg.

Takker for all hjelp.

Hilsen Ann-Kristin

annkande; Prøv denne - LINK
Tusen takk skal du ha. Den linken kunne ikke vært bedre.

Har du noe peiling om hvordan jeg brenner et wii spill også?
Om det er samme måten tro?
Finner mye om brenning av WII men ikke noe konkret slik som den linken du ga meg til PS2.

Stooooooooooooooooor takk.

Hilsen Ann-Kristin.