Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 552
Jeg har fått ei ganske stygg ripe i lakken på bilen. Det passa i grunn jævli dårlig nå (eller, sånt passer vel egentlig alltid dårlig) siden jeg hadde planer om å kjøpe ny bil på nyåret med gamle bilen som innbytte.
Hva burde jeg gjøre:
Fikse det på forsikringa?
Betale utbedringa sjøl?
Eller bare drite i det og la det være som det er å la forhandler ta bilen i innbytte med ripa i lakken?
Betal selv, hør med flere som lakkerer som gir deg pristilbud. Å ta det på forsikring blir å ta det som skade og det vil si det samme som et dyrt forbrukslån, siden du får som regel bonustap typ 20-30% som vil ta tid å bygge opp igjen. Men alt kommer an på avtalen du har, noen gir parkerings/bulkesakade inkludert, men igjen kommer det an på hva du har tegnet.

Å drite i ripen kommer an hva du vil selv, men har du ganske ny bil og den er dyp, kan det ruste og føre til verre skader å ikke gjøre noe