Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1070
Etter mange år med kaffe og sigaretter har jeg endelig stoppet å røyke og bremset kaffedrikkingen. Tenkte å påkoste meg en tannbleking da tennene mine har blitt relativt gule.

Noen her som har gjort det og vil dele erfaringer? Tror ikke at tannbleking er så veldig vanlig for de fleste freakere her, men gjør et forsøk. Ettersom hydrogenperoksid ble bannlyst i 2011 er det kun mulig å bleke hos tannlegen.

Holder det med en gang? Ønsker kun normalt hvite tenner, ikke overdrevet hollywood smil.
Tenkte å ta det i utlandet, da det sikkert er mye penger å spare. Noen som vet om et land/klinikk å anbefale?
hva med å gjøre det så enkelt som noe slikt?
om ikke styrken er bra nok skal jeg vedde på det det er løst opp i ikke er for vanskelig å fordampe vekk, hvertfall mye av det..
Trådstarter
35 9
Styrken er fin nok den, men vet ikke om det er trygt å bruke i munnen. Og det er gunstig med gel som man kan legge i "tannbeskytteren".

Kom fra denne artikkelen:
https://www.kk.no/helse/derfor-funke...n-din/67742018

I 2011 vedtok nemlig EU å nevne tannbleking spesifikt i kosmetikkdirektivet. Direktivet trådde i kraft i Norge 31. oktober det samme året, og konsekvensen ble at tannbleking som inneholder fra 0,1 prosent til 6 prosent Hydrogenperoksid bare er tillatt solgt til tannleger.
om 6% er innafor er den jeg linka innafor og kan brukes i munn, da dette er "rent", selv om det er 6%.
for å lage gel osv kan du jo sjekke om uttynnet gelatin funker. skal du ha det mer flytende men tykkere kan du bruke mais/potetstivelse.

nå har jeg 0 erfaring med tannbleking, men kan nok kjemi og medisin til å si disse fremgangsmåtene med det produktet er like trygt så lenge % blir lik el svakere enn det som blir solgt for tannbleking.
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Hva med disse? Kjøpte noen pakker forrige gang jeg var i USA. Fungerer overraskende bra faktisk. Er ikke lov å selge i Norge men burde vel være mulig å bestille fra USA. Om det er bra for tennene vet jeg ikke, men de blir i hvert fall hvite

Edit: Linken er bare et eksempel. Bare søk litt rundt til du finner et sted som sender til Norge.
Sist endret av Drift; 21. april 2020 kl. 09:48.