Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2051
Klarte å miste laptopen fra senga og ned i gulvet. 1/5 av skjermen har nå vertikale linjer, samt horisontale linjer på tvers av skjermen. Ellers funker alt fint og selve skjermen er ok. Noen som vet om det lønner seg å få det fiksa eller om det bare er å leve med det? Eventuelle erfaringer rundt pris ville vært fint.

Bilde
Sist endret av Conflicted; 26. august 2017 kl. 00:10.
Gunnar Andreassen
4 0
Vil klart lønne seg å fikse. Har brukt Eplehuset, koster litt men er kvalitet.
Rundt 300$ for ny skjerm hvis du bytter selv. Skjermen henger tydligvis fast i resten av platen så man må bytte hele topdekslet på macbooken.
Sist jeg sjekket, kostet det rundt 6k for eplehuset og 1,5 k med frakt og innføring fra ebay. Om man gjør det selv, det er dog en stund siden. Men helt klart lønner det seg å gjøre det selv om man har nok teknisk innsikt til å gjøre det..
Sist endret av Incogn1to; 29. august 2017 kl. 20:26.
Fant et verksted i Oslo som kunne ordne for 3800 for kun LCD eller 6k for hele topplaten.
4,7k for en refurbished topplate med få kosmetiske skader. Ok priser, da folk har erfart at Eplehuset vil kreve over 10k i slike saker. Bruker heller maskinen som den er en stund til før jeg evt vurderer å få det fikset. Er ikke verdens ende
jeg betalte 6599,- for å bytte hele topplaten på min Macbook Pro bare noen måneder etter jeg kjøpte den ifjor hos Eplehuset!