Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2583
Vanskelig å forklare. Men iMacen min "klistrer" seg. Altså om en side er åpen mer enn noen minutter så "sitter" den fast etter jeg gjør forandringer, f.eks bytter til ett annet program.

Veeeldig vanskelig å forklare dette. Men la oss si jeg ser på YT en liten stund, også lukker jeg ned Youtube og åpner Mail. Da er det ett svakt "bilde" av nettleseren med Youtube åpnet der på skrivebordet som nettleseren var.

Skjønner?!

Noen med samme problem? Løsning?
Image persistence - eller bilder som henger igjen - er et kjent problem på flere av Apples enheter. Her er Apples egen guide til å unngå det. Nokså enkle tiltak, men skal funke godt!
Hvis grepene på lenka over ikke funker i lengden, kan det være de bytter skjermen for deg. Opplevde det samme med en iMac som ble brukt i jobbsammenheng, det endte med at skjermen ble byttet.