Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5040
Jeg har brukt Lsd ekstremt mange ganger i sterkt varierende doser, jeg anslår at jeg har brukt Lsd et sted mellom 350-400 ganger.

Når tittelen er "skade" så overdriver jeg muligens, men jeg har med tiden fått problemer med synet. Jeg reagerer på enkelte mønstre og enkelte toner av spesifikke farger (spesielt dyp blå, lilla og grønn)

Det som skjer er at jeg fortsatt kan se bevegelsene i mønstre, fargene gjør meg svimmel, til den grad at jeg besvimer og får rykkninger jeg ikke kan kontrollere - om jeg fokuserer for lenge.

Det er ekstremt rapid, med det mener jeg at 5 sekunder er nok til å utløse et merkelig type anfall, dette er ekstremt ubehagelig dog heldigvis veldig sjelden.

Er det noen andre heavy lsd (eller psykedeliske) storforbrukere som har opplevd det samme? Jeg har gitt meg, men dette vedvarer, merket dette for kanskje 9-10 måneder tilbake i tid og det holder seg jevnt uten forandring. Utredet for epilepsi, det er det ikke, og jeg vet om tilstander som HPPD(Hallucinogen persisting perception disorder) men det jeg opplever samsvarer ikke med sistnevnte i stor grad.

Har noen vært innom dette og kjenner seg igjen?
Gå til lege. Hørtes litt ut som epilepsi
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Gå til lege. Hørtes litt ut som epilepsi
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, har rådført meg med lege og psykiater som har god kjennskap til problemstillingen jeg nevner (noe som er sjelden her til lands) Og naturligvis får substansen skylden, noe de med stor sannsynlighet har rett i.

Som jeg nevner i min første post så er det ikke epilepsi med mindre systemet og utredning er broken, jeg har vært på 5 utredninger og tester av dette. Jeg er klar over at det er mange former for epilepsi.

Er jeg hjemme å leser så anser jeg det ikke som et veldig stort problem, men oppstår det enten på jobb, forelesning, eller offentligheten er det vanvittig belastende. Bruker noen legemidler som har hjulpet noe, men det er definitivt ingen kur.
Har du undersøkt om det kan være PNES? Kan vel strengt tatt ikke klassifiseres som epilepsi fordi PNES er psykogen:
https://www.helsenorge.no/sykdom/psy...ptiske-anfall/
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Har du undersøkt om det kan være PNES? Kan vel strengt tatt ikke klassifiseres som epilepsi fordi PNES er psykogen:
https://www.helsenorge.no/sykdom/psy...ptiske-anfall/
Vis hele sitatet...
Interessant, dette har jeg fullstendig oversett og om jeg skal være ærlig hatt ingen kunnskap om før du linket til det. Her kjenner jeg igjen svært mye.

Det store spørsmålet er om dette faktisk er fysisk(nevrologisk) eller psykisk, det kan godt være begge to som det ganske ofte er. en ting jeg vet hverken er bra eller dårlig er at legemidlene jeg bruker har effekt. Selvsagt bra men kan de reflektere en nevrologisk skade fremfor en rent psykisk? Jeg bruker et medikament fra butyrofenon-klassen samt Lorazepam ved behov. Igjen, takk for link.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Det store spørsmålet er om dette faktisk er fysisk(nevrologisk) eller psykisk, det kan godt være begge to som det ganske ofte er.
Vis hele sitatet...
I realiteten er dette det samme. All "psykologisk aktivitet" er nevrologisk. Typisk betyr skillet fysisk/psykisk i denne sammenhengen bare lett å pinpointe/vanskelig å pinpointe, eller celledød/uhensiktsmessig funksjon - det siste underforstår altså dessuten spørsmålet: uhensiktsmessig i relasjon til hva? Dagliglivet, er typisk svaret, eller velvære. Ord som "psykogen" er i verste fall nærmest religiøst ("sjelelige lidelser"), i beste fall "shorthand".

Massiv bruk av LSD kan altså endre hjernens nevrologiske aktivitet, med andre ord "deg" og din "psyke", på ytterst plagsomt vis, uten at det nødvendigvis er snakk om celledød eller -skade. Det kan, i forbindelse med (andre ting i) dine omgivelser og ditt liv, ha "ført til", "utløst" eller "fasilitert" tilstanden din, eller ikke være relevant. Det er selvfølgelig veldig vanskelig å si.

Jeg har aldri hørt om denne typen anfall som en følge av LSD-bruk, ikke at jeg er noen ekspert uansett, så det er sikkert en god idé at du går til lege. Legene dine burde igjen betenke at det ikke spiller noen rolle om "skylden" ligger hos LSD-bruken eller ikke, fenomenet er fortsatt reelt og tilstedeværende og kan angripes fra mange vinkler, men det gjør de sikkert.

Håper det løser seg! Kanskje du vil finne flere erfaringer på engelskspråklige fora.
Sist endret av exocytose; 8. desember 2022 kl. 15:43.
Folie à deux
Trådstarter
exocytose, du har rett jeg formulerte meg dårlig når jeg henviste til psykisk/nevrologisk/fysisk.

Det jeg heller kan si er om det har blitt en fysisk endring i serotonin, jeg skal til nevrolog neste år samt å ta en CT. Jeg bruker så og si bare engelske forum og har til gode med å finne noe til felles med min situasjon. Det som oftest kommer opp etter å ha bladd timesvis er bare dette med HPPD, og jeg skal heller ikke utelegge det fenomenet for mye. av min type forbruk forventer jeg at det egentlig ikke ligger alt for mye data eller informasjon tilgjengelig der ute, og får la dette bli psykiater og lege sin jobb. Jeg setter pris på svar.
Hei, hva skjer når du får anfall? Er det fare for ditt liv?

Om ikke, så har jeg en ting du kunne ha prøvd. Det er å prøve gjentatte ganger å fremprovosere den reaksjonen.

Vær på en trygg plass, kansje sammens med noen du stoler på, i tilfelle du får anfall, iallefall de første gangene du prøver.

Finn en ting som trigger det f.eks et mønster som du nevner.

Beveger det seg?

-prøv å ikke tenk at "slik skal det ikke være, her er det noe galt" men heller prøv å se på det som noe intressant, ikke dømm det automatisk i en negativ retning

Føl hva det er som skjer med kroppen, samme prosedyre med tankesettet, prøv å ikke se på det som en negativ opplevelse.
I det man er på vei mot ett anfall, hvordan føles det? Kansje litt som en sterk opptur på psykadelika? Kan det være en Intressant opplevelse istedefor en negativ en?

Målet er å forlate det tankesettet "nå kommer det noe forferdelig"

Kansje en gang i fremtiden, så klarer du å fremprovosere det uten å ha et mønster å se på?

Det er da det begynner å bli intressant, om man klarer å skru det på, kan man også klare å skru det av?

Har en venn som hadde Visual snow syndrome etter sopptur. Han var naturligvis svært oppgitt å hadde da gått til flere leger, som ikke kunne gjøre noe annet enn å gi han noen pillere.

Men så møtte han meg, og jeg hadde hørt om en lege som hadde kurert en mann som slet med noe så enkelt som rødming. Så jeg ba han prøve å fremprovosere det, slik legen hadde gjort med mannen.

Det første han lærte var å fremprovosere, han kunne nå skru det "på" når han ville. Men det kom fortsatt også uanmeldt,
Spesielt i situasjoner med mye stress

Det tok 1.5 år, men min venn sier han i dag er kurert fra visual snow. Han går heller ikke på de sterke anti-psykotiske pillerne de ga han heller.

Et problem som er laget av hjernen, kan også fikses av hjernen, men man må også ha de rette verktøyene

Uansett så ønsker jeg deg lykke til, å håper du finner noe som funker for deg
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av TheCrow Vis innlegg
Hei, hva skjer når du får anfall? Er det fare for ditt liv?

Om ikke, så har jeg en ting du kunne ha prøvd. Det er å prøve gjentatte ganger å fremprovosere den reaksjonen.

Vær på en trygg plass, kansje sammens med noen du stoler på, i tilfelle du får anfall, iallefall de første gangene du prøver.

Finn en ting som trigger det f.eks et mønster som du nevner.

Beveger det seg?

-prøv å ikke tenk at "slik skal det ikke være, her er det noe galt" men heller prøv å se på det som noe intressant, ikke dømm det automatisk i en negativ retning

Føl hva det er som skjer med kroppen, samme prosedyre med tankesettet, prøv å ikke se på det som en negativ opplevelse.
I det man er på vei mot ett anfall, hvordan føles det? Kansje litt som en sterk opptur på psykadelika? Kan det være en Intressant opplevelse istedefor en negativ en?

Målet er å forlate det tankesettet "nå kommer det noe forferdelig"

Kansje en gang i fremtiden, så klarer du å fremprovosere det uten å ha et mønster å se på?

Det er da det begynner å bli intressant, om man klarer å skru det på, kan man også klare å skru det av?

Har en venn som hadde Visual snow syndrome etter sopptur. Han var naturligvis svært oppgitt å hadde da gått til flere leger, som ikke kunne gjøre noe annet enn å gi han noen pillere.

Men så møtte han meg, og jeg hadde hørt om en lege som hadde kurert en mann som slet med noe så enkelt som rødming. Så jeg ba han prøve å fremprovosere det, slik legen hadde gjort med mannen.

Det første han lærte var å fremprovosere, han kunne nå skru det "på" når han ville. Men det kom fortsatt også uanmeldt,
Spesielt i situasjoner med mye stress

Det tok 1.5 år, men min venn sier han i dag er kurert fra visual snow. Han går heller ikke på de sterke anti-psykotiske pillerne de ga han heller.

Et problem som er laget av hjernen, kan også fikses av hjernen, men man må også ha de rette verktøyene

Uansett så ønsker jeg deg lykke til, å håper du finner noe som funker for deg
Vis hele sitatet...
Hei jeg setter pris på svar og skal forsøke å svare deg punkt for punkt:

1. Det som skjer når jeg får anfallet kan variere, noen ganger skjelver jeg og er ikke å få kontakt med, jeg husker ingenting av dette. I andre tilfeller så bare sitter jeg der, er avkoblet med likevel bevisst, disconnected fra alt egentlig som i en drøm, bare i en passiv ikke-responderende tilstand,det er ikke fare for liv, vitalia er uforandret.

2. å fremprovosere varierer, det jeg nevner med fargetoner og mønstre er ekstremt selektivt. dette er ingen enkel sak, men jeg har forsøkt, noen ganger virker det til å bare skje tilfeldig. Noe jeg glemte å legge til er visse lyder, inntrykk, smak eller lukt, disse KAN være en faktor, uten at jeg har konkludert.

3. 3 venner av meg er også leger, samt 3 andre er sykepleier som har observert dette, uten at jeg på forhånd har fortalt om det. Dissosiativ tilstand blir det beskrevet som, med
katalepsi(?)

4: Ja, ting beveger definitivt på seg men ikke i forstand av HPPD og det denne tilstanden/forstyrrelsen representerer. I det visuelle aspekt så er det mest i sidesynet, ting smelter, renner og morpher som i en tripp, farger endrer seg hyppig. Direkte så er det sjelden jeg kan se på noe (under gitt tilstand) at det er endret, men jeg får følelsen av "hawkeye" jeg ser ekstremt klart, og tekstur av det jeg ser på er definitivt forsterket.

5. Jeg er ikke plaget med dette i stor grad, men det er klart om jeg som nevnt er på skolen eller jobb, så vil jo folk stusse om jeg går rett i bakken eller ikke er å få kontakt med.

6. Du nevner kroppen, jeg har ingen oppfattelse av kropp og vi gjorde et forsøk på dette, da en venn varmet opp en vanig nål med en lighter til den glødet og tok den på armen min, dette reagerte jeg ikke på og satt passiv uten reaksjon, når jeg kom til meg selv kjente jeg det svidde stedet nålen hadde blitt plassert. Hvor lang tid det hadde gått vet jeg ikke.

7. Når det kommer av kontroll av dette så har jeg skrevet mye om utløsende faktorer. Jeg har kartlagt noe, men det er veldig mye som utenstår når det kommer til dette. Jeg er forberedt på flere elementer jeg enda ikke har opplevd eller sett som kan være en slags utløser, haha, jeg måtte kaste det ene teppe mitt da dette hermet etter et visst type mønster.

8. Medikamenter: Haloperidol et antipsykotika av potent klasse virker å døve ned refleksen jeg har over det jeg har nevnt til nå, det skal mer til for å utløse dette under en påvirkning av haldol. Lorazepam, et benzodiazepin som jeg fikk godkjent har vist seg effektivt ved kramper, spenninger og en avslappende effekt på muskler.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor i helvette tar noen haloperidol, eller antipsykotika generelt for that matter bevisst om det ikke er absolutt nødvendig? Du vet den reduserer hjernevolumet drastiskt permanent? Hilsen en som jobber i psykiatrien med vandrende zombier.
Folie à deux
Trådstarter
Det jeg kan legge til er at ikke lenge før jeg opplevde symptomene fikk i meg noe ukjent ved et uhell. Effektene av dette var hallusinogent, og det vedvarte i over 40 timer, dette er kun en mistanke men det kan/må ha vært et type forskningskjemikalie(research chemical/RC) av ukjent sort, jeg aner ikke. 25x-Nbome, DOB/C, Bromo-dragonfly eller noe annet helvete, jeg aner ikke.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor i helvette tar noen haloperidol, eller antipsykotika generelt for that matter bevisst om det ikke er absolutt nødvendig? Du vet den reduserer hjernevolumet drastiskt permanent? Hilsen en som jobber i psykiatrien med vandrende zombier.
Vis hele sitatet...
Fordi det er det som har funket, den er heavy, ja, og dette er bestemt av psykiater som har mye erfaring innen dette feltet. Flott at du har interesse for pykologi/psykiatri og jobber innenfor dette, men du har ingen utdannelse i nærheten av platå de jeg går til har.
Sist endret av noguhso; 8. desember 2022 kl. 20:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er vel kanskje uansett greit å ta et EEG for å få utelukket epilepsi? Kjenner meg (dessverre?) igjen i samtlige av dine symptomer, og disse kalles for myoklonier og absenser, men jeg visste ikke at jeg hadde epilepsi, før jeg ble funnet på gaten av en forbipasserende med et stort GTK-anfall, som legene ikke klarte å stoppe, så jeg måtte induseres i koma frem til krampene ga seg. Hyppig bruker av LSD forut for dette, og bruker fremdeles, med godkjenning av nevrolog
Sitat av noguhso Vis innlegg
Det jeg kan legge til er at ikke lenge før jeg opplevde symptomene fikk i meg noe ukjent ved et uhell. Effektene av dette var hallusinogent, og det vedvarte i over 40 timer, dette er kun en mistanke men det kan/må ha vært et type forskningskjemikalie(research chemical/RC) av ukjent sort, jeg aner ikke. 25x-Nbome, DOB/C, Bromo-dragonfly eller noe annet helvete, jeg aner ikke.
Vis hele sitatet...
Der er du jo kanskje inne på noe.

Er du heldig, går det over av seg selv, slik som en del ekstremt ubehagelige ettervirkninger av MDMA en del får, som varer lenge men til slutt går over, men igjen kan det jo være et samspill mellom noe latent i deg og rusmiddelet, så bra du er inne i en utredning. Anfall er ikke så trivelig.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Er vel kanskje uansett greit å ta et EEG for å få utelukket epilepsi? Kjenner meg (dessverre?) igjen i samtlige av dine symptomer, og disse kalles for myoklonier og absenser, men jeg visste ikke at jeg hadde epilepsi, før jeg ble funnet på gaten av en forbipasserende med et stort GTK-anfall, som legene ikke klarte å stoppe, så jeg måtte induseres i koma frem til krampene ga seg. Hyppig bruker av LSD forut for dette, og bruker fremdeles, med godkjenning av nevrolog
Vis hele sitatet...
EEG er fullført, Det er CT jeg venter på. Det er mer eller mindre besluttet at epilepsi er å utelukke. Jeg stusser over hvor dette kommer fra selvom det åpenbare er psykedeliske midler da i dette tilfelle spesielt Lsd. Men det kan også være noe annet, det trenger ikke ha en sammenheng. Hvem vet, kanskje jeg har utviklet en twisted form for migrene.

Hvordan en nevrolog har godkjent din bruk av dette er, tja ikke så veldig vanlig så da har du funnet litt av en behandler, som sikkert har vært på en trip eller 2 selv

Sitat av exocytose Vis innlegg
Der er du jo kanskje inne på noe.

Er du heldig, går det over av seg selv, slik som en del ekstremt ubehagelige ettervirkninger av MDMA en del får, som varer lenge men til slutt går over, men igjen kan det jo være et samspill mellom noe latent i deg og rusmiddelet, så bra du er inne i en utredning. Anfall er ikke så trivelig.
Vis hele sitatet...
Krysser fingrene for det. Vel på mitt verste, når du nevner Mdma så brukte jeg i 2016 ca 21 gram med mdma, det er ekstremt mye. Den siste turen jeg tok på dette brukte jeg helt latterlige doser, kanskje mellom 3.5-4 gram på noen timer. Jeg gikk på livets verste smell og det var ekstremt farlig, jeg skjønner ikke hva jeg tenkte, bortsett fra at jeg ga faen. Tok meg ca 2mnd før jeg var meg selv etter det stuntet.

Men ja over til det du refererer til, disse RC som fløyt rundt før i tiden. Vi vet fortsatt lite om den, og vanskeligere blir det når ingen, inkludert deg selv vet hva det faktisk er. Skulle det jeg beskriver i postene mine vedvare livet ut så vender jeg meg til det, jeg lagde denne tråden i håp om å kanskje komme nærmere en mulig løsning, der jeg egentlig har insett at tid kanskje er det eneste som kan løse dette.
Sist endret av noguhso; 8. desember 2022 kl. 22:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
EEG er fullført, Det er CT jeg venter på. Det er mer eller mindre besluttet at epilepsi er å utelukke. Jeg stusser over hvor dette kommer fra selvom det åpenbare er psykedeliske midler da i dette tilfelle spesielt Lsd. Men det kan også være noe annet, det trenger ikke ha en sammenheng. Hvem vet, kanskje jeg har utviklet en twisted form for migrene.

Hvordan en nevrolog har godkjent din bruk av dette er, tja ikke så veldig vanlig så da har du funnet litt av en behandler, som sikkert har vært på en trip eller 2 selv



Krysser fingrene for det. Vel på mitt verste, når du nevner Mdma så brukte jeg i 2016 ca 21 gram med mdma, det er ekstremt mye. Den siste turen jeg tok på dette brukte jeg helt latterlige doser, kanskje mellom 3.5-4 gram på noen timer. Jeg gikk på livets verste smell og det var ekstremt farlig, jeg skjønner ikke hva jeg tenkte, bortsett fra at jeg ga faen. Tok meg ca 2mnd før jeg var meg selv etter det stuntet.

Men ja over til det du refererer til, disse RC som fløyt rundt før i tiden. Vi vet fortsatt lite om den, og vanskeligere blir det når ingen, inkludert deg selv vet hva det faktisk er. Skulle det jeg beskriver i postene mine vedvare livet ut så vender jeg meg til det, jeg lagde denne tråden i håp om å kanskje komme nærmere en mulig løsning, der jeg egentlig har insett at tid kanskje er det eneste som kan løse dette.
Vis hele sitatet...
Oh shit... det er helt sykt mye mdma. Jeg tror definitivt noe av det du forklarer kan være grunnet det mdma misbruket også. Folk kan bli fried i laaang tid
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Oh shit... det er helt sykt mye mdma. Jeg tror definitivt noe av det du forklarer kan være grunnet det mdma misbruket også. Folk kan bli fried i laaang tid
Vis hele sitatet...
Ja det er veldig mye, jeg anbefaler det ikke til noen, åpenbart... siden den gang så fungerer ikke mdma på meg lenger, prøvd noen doser på 3-400mg men det hadde absolutt ingen effekt. Jeg tror dog ikke dette har noe med problemstillingen jeg presenterer i denne tråden, har vel gått 3 år siden sist jeg gadd å prøve M.

Bruker i dag ingen ting bortsett fra alkohol 1 gang i uken sammen med ketalar(ketamin) men det virker som noe har skjedd, jeg pleier som regel å gå gjennom 5gram på en kveld/natt, jeg merker det men det er ingen ting å skrive hjem om. kjedelig å se at venner går sikksakk av bare 80mg av samme ketalar mens jeg må opp i 5000mg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Ja det er veldig mye, jeg anbefaler det ikke til noen, åpenbart... siden den gang så fungerer ikke mdma på meg lenger, prøvd noen doser på 3-400mg men det hadde absolutt ingen effekt. Jeg tror dog ikke dette har noe med problemstillingen jeg presenterer i denne tråden, har vel gått 3 år siden sist jeg gadd å prøve M.

Bruker i dag ingen ting bortsett fra alkohol 1 gang i uken sammen med ketalar(ketamin) men det virker som noe har skjedd, jeg pleier som regel å gå gjennom 5gram på en kveld/natt, jeg merker det men det er ingen ting å skrive hjem om. kjedelig å se at venner går sikksakk av bare 80mg av samme ketalar mens jeg må opp i 5000mg.
Vis hele sitatet...
Du vurderer vel kanskje ikke en lang pause fra alt, og da mener jeg alkohol, ketamin, nikotin, Lsd og andre stimulerende stoffer? Ville heller testet dette i noen måneder, enn å forsette kjøret mens du plastrer det med sterke antipsykotiske medisiner.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jorg Vis innlegg
Du vurderer vel kanskje ikke en lang pause fra alt, og da mener jeg alkohol, ketamin, nikotin, Lsd og andre stimulerende stoffer? Ville heller testet dette i noen måneder, enn å forsette kjøret mens du plastrer det med sterke antipsykotiske medisiner.
Vis hele sitatet...
Som han sier, trur nok du må legge alt av rusmiddler på hyllen i noen år mest sansynlig før altid.
Er ikke rart du har det sån når du paker i deg monster doser med mdma. Hvorfor må du ta så svære doser med ket?
5g ketamin hver uke er ikke helt bra for blæren din, vær forsiktig.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Jorg Vis innlegg
Du vurderer vel kanskje ikke en lang pause fra alt, og da mener jeg alkohol, ketamin, nikotin, Lsd og andre stimulerende stoffer? Ville heller testet dette i noen måneder, enn å forsette kjøret mens du plastrer det med sterke antipsykotiske medisiner.
Vis hele sitatet...
Jeg er fult klar over dette, og jeg kan ikke argumemtere mot det du sier her. Jeg har gitt meg med alt med unntak av ket og alkohol, holder det til 1 gang i uken for å opprettholde det sosiale med venner og medstudenter hovedsakelig. men ja... jeg kunne ikke sagt det bedre selv.

Andre stoffer? Aduvanz i lave doser sporadisk, men en klar økning i eksamensperioden.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som han sier, trur nok du må legge alt av rusmiddler på hyllen i noen år mest sansynlig før altid.
Er ikke rart du har det sån når du paker i deg monster doser med mdma. Hvorfor må du ta så svære doser med ket?
Vis hele sitatet...
Ref det jeg skriver over, har ikke tatt mda på kanskje 3 år nå, savner det litt men klarer meg fint uten. Det har vært faktorer som har hatt en effekt på det ekstreme forbruket jeg nevner noen posts over.

Jeg kommer ikke til å legge alkohol på hyllen, men en pause fra ket er ikke dumt. Føler jeg avsporer en del nå med tanke på hva denne tråden går ut på. Men viktig å se sammenheng og den store helhet.

Sitat av AlBundy Vis innlegg
5g ketamin hver uke er ikke helt bra for blæren din, vær forsiktig.
Vis hele sitatet...
Klar over dette, tar utvidet blodprøve 2 ganger i måneden, og det har jeg vel gjort i kanskje 5-6 år. merkelig så kunne ikke verdiene mine være mer perfekt - i følge lege. Tror jeg har sluppet billig unna generelt, og er vel på tide å kaste inn håndkeet mens leken er god.

Til slutt så har jeg et spørsmål til de som eventuelt har en grei forståelse av kjemi, hva og hvilken rolle spiller substansen benzetoniumklorid som finnes i 5% i katalar? - "Antimikrobielle midler er en gruppe ulike midler som hemmer veksten eller dreper mikroorganismer som bakterier, sopp, parasitter og virus."

hvor sunt er det egentlig å få i seg dette da det ikke forsvinner når en omgjør flytende ketamin til krystallisert form?

Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Er vel kanskje uansett greit å ta et EEG for å få utelukket epilepsi? Kjenner meg (dessverre?) igjen i samtlige av dine symptomer, og disse kalles for myoklonier og absenser, men jeg visste ikke at jeg hadde epilepsi, før jeg ble funnet på gaten av en forbipasserende med et stort GTK-anfall, som legene ikke klarte å stoppe, så jeg måtte induseres i koma frem til krampene ga seg. Hyppig bruker av LSD forut for dette, og bruker fremdeles, med godkjenning av nevrolog
Vis hele sitatet...
Noe jeg må legge til her er at det er en del forskjellige former av epilepsi. De fleste forbinder det med den klassiske grand mal.

Det jeg har opplevd (fullstendig edru) er at det føles ut som jeg ikke har noen vekt, og når jeg går får jeg følelsen at jeg levitater fremfor å gå, føler meg svimmel og rar, samtidig veldig lett i hodet. pleier å gi seg etter en time eller to. Jeg utlukker ikke epilepsi 100% men jeg tviler.

En har også veldig mange forskjellig migrene, og det kan hende at jeg har en sær form for dette, men igjen - jeg er usikker.
Sist endret av noguhso; 10. desember 2022 kl. 13:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kanskje jeg gikk glipp av det i teksten, men hvorfor er det LSD-bruken som du mener er årsaken?

Nå som vi vet at du har hatt en ganske ekstrem misbruk av MDMA (selv for 3+ år siden) + bruker 5 gram ketamin 1 gang hver uke, så kan en begynne å lure på om ikke det er der det ligger.

Dine beskrivelser av anfall virker som en slags dissosiativ "glitch" som dukker opp ved visse stimuli. F.eks. ketamin kan gjøre mye rart med sinnet når en misbruker det. Ketamin er som kjent et dissosiativ stoff.

Misbruk av ketamin gir problemer med kognisjon, psykisk uhelse, danner synlige hulrom i hjernen (som synes ved scanning), fortærer urinblære. Ket er også et stoff som en bør bruke sjeldent pga. mulighet for permanent toleranse.

Du konsumerer uhorvelige mengder rusmidler mann, chill.
Tror kanskje det er på tide med en pause. Denne kontinuerlige bruken av rusmidler kommer definitivt ikke til å gjøre ting bedre i lengden og til slutt vil du sitte der som en voksen mann uten en dråpe av glede av å leve og i verstefall må du leve med store vansker og plager som kan sitte lenge lenge.

Det er nærmest imponerende det konsumet du har hatt. Jeg føler meg rar i noen uker om jeg drar den litt hardt i 2-3 dager liksom, men det her er jo next level.
Jeg har selv epilepsi og jeg kjenner meg igjen i flere av symptomene du nevner.

En ting som ikke er nevnt her er at det mulig og få/utvikle epilepsi av hjerneskade. Det er flere som får det etter at de har hatt hjerneslag for eksempel. Selv kjenner jeg en som fikk epilepsi som resultat av å ha blitt påkjørt.

Jeg vil også nevne at epilepsi og PNES er to forskjellige diagnoser.
Epilepsi er en kronisk sykdom hvor du får anfall som beskrevet i tidligere poster. dette kan behandles med medisiner og cbd olje i visse tilfeller(ikke like utbrett) Noen personer kan også opereres for epilepsi ved at den delen av hjernen hvor epilepsien sitter fjernes. dette krever at den ikke ligger i nærheten av vitale funksjoner som språk og hørsel eksempelvis.

PNES står Psychogenic Nonepileptic Seizures(Psykogene ikke epileptiske anfall på norsk) dette er en psykologisk/psykogen lidelse som utarter seg veldig likt som epilepsi. Den største forskjellen er at PNES ikke kan behandles med noen former for medisiner eller operasjon.

Det er også mulig og ha epilepsi og pnes samtidig.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Kanskje jeg gikk glipp av det i teksten, men hvorfor er det LSD-bruken som du mener er årsaken?

Nå som vi vet at du har hatt en ganske ekstrem misbruk av MDMA (selv for 3+ år siden) + bruker 5 gram ketamin 1 gang hver uke, så kan en begynne å lure på om ikke det er der det ligger.

Dine beskrivelser av anfall virker som en slags dissosiativ "glitch" som dukker opp ved visse stimuli. F.eks. ketamin kan gjøre mye rart med sinnet når en misbruker det. Ketamin er som kjent et dissosiativ stoff.

Misbruk av ketamin gir problemer med kognisjon, psykisk uhelse, danner synlige hulrom i hjernen (som synes ved scanning), fortærer urinblære. Ket er også et stoff som en bør bruke sjeldent pga. mulighet for permanent toleranse.

Du konsumerer uhorvelige mengder rusmidler mann, chill.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg skulle utdypet det bedre, men det er utvilsomt av Lsd som tittelen beskriver. Dette kan ha pågått i en langt lengre periode enn det jeg beskriver her da jeg først la merke til dette for en 10-12mnd tilbake i tid. Når jeg ser tilbake så har jeg lenge trodd at dette kun har vært en ettereffekt som jeg har opplevd mange ganger før.

De fleste symptomene har gitt seg, men etter usedvanlig høye doser og hyppig bruk så mistenker jeg at dette har sneket seg på. Jeg vet ikke hva jeg skal sammenligne dette med, er som i bilder, farger og inntrykk har brent seg fast på samme måte som en Tv skjerm eller pc skjerm, typ "artifacts" i synet.

Videre så er jeg godt kjent med ketamin og er klar over denne substansen, hvilke effekter og hva potensielle skader av denne typen forbruk kan by på. Går en høyt nok så er ketamin en ekstremt dominerende og skremmende substand.

Du nevner også dissosiasjon og lignende tilstander, og dette forekommer. Kanskje ikke ved en fullstendig verdi men heller i nærheten av amnesi og "fugue". Overraskende selvom jeg ikke husker så går ting greit, jeg får gjort det jeg skal gjøre og jeg gjør det riktig selmom jeg selv ikke husker å ha gjort det.

Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Tror kanskje det er på tide med en pause. Denne kontinuerlige bruken av rusmidler kommer definitivt ikke til å gjøre ting bedre i lengden og til slutt vil du sitte der som en voksen mann uten en dråpe av glede av å leve og i verstefall må du leve med store vansker og plager som kan sitte lenge lenge.

Det er nærmest imponerende det konsumet du har hatt. Jeg føler meg rar i noen uker om jeg drar den litt hardt i 2-3 dager liksom, men det her er jo next level.
Vis hele sitatet...
Jeg begynner å bli usikker på om en pause har noe å si lenger selvom jeg har gitt meg med alt (utenom ket+alkohol) Fra mitt ståsted og de som står meg nær er ikke dette faktorer som påvirker problemstillingen eller vedlikeholder dette på noen måte

Ser ikke konsumet mitt som imonerende, detter er noe jeg tror alle hadde fått til hvis de ville eller bare gjorde der. Det som heller er imponerende er hvirdan vi mennesker klarer å tilpasse oss så mye selvom det tar tid. Hvordan jeg med tiden har blitt god til å tilpasse denne litt spesielle livsstilen med studier, jobb, familie og venner, brikkene faller etterhvert på plass.

Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Jeg har selv epilepsi og jeg kjenner meg igjen i flere av symptomene du nevner.

En ting som ikke er nevnt her er at det mulig og få/utvikle epilepsi av hjerneskade. Det er flere som får det etter at de har hatt hjerneslag for eksempel. Selv kjenner jeg en som fikk epilepsi som resultat av å ha blitt påkjørt.

Jeg vil også nevne at epilepsi og PNES er to forskjellige diagnoser.
Epilepsi er en kronisk sykdom hvor du får anfall som beskrevet i tidligere poster. dette kan behandles med medisiner og cbd olje i visse tilfeller(ikke like utbrett) Noen personer kan også opereres for epilepsi ved at den delen av hjernen hvor epilepsien sitter fjernes. dette krever at den ikke ligger i nærheten av vitale funksjoner som språk og hørsel eksempelvis.

PNES står Psychogenic Nonepileptic Seizures(Psykogene ikke epileptiske anfall på norsk) dette er en psykologisk/psykogen lidelse som utarter seg veldig likt som epilepsi. Den største forskjellen er at PNES ikke kan behandles med noen former for medisiner eller operasjon.

Det er også mulig og ha epilepsi og pnes samtidig.
Vis hele sitatet...
Jeg vet dette og jeg forstår at den første konklusjonen ekller mistanken man henviser utifra denne forklaringen vil være relatert til epilepsi. Hvilken form har du, og kan du beskrive mer konkret hvilke fellstrekk du har?

Har prøvd alt mulig rart mot denne "epilepsien" og det har som nevnt blitt fastslått og konkludert at jeg ikke har dette basert på tester gjort både privat og ved offentlige sykehus/behandlingsteder.

Jeg synes ikke synd på meg selv da dette er 100% selvforskylt, men skulle like vel vært foruten dette, åpenbart som det er.
Sist endret av noguhso; 12. desember 2022 kl. 14:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har mye synsforstyrrelser etter misbruk av lsd. Har også diagnosen hppd. Er mye mildere nå enn det var. Selv med gjentatte fleinturer, lsd turer, og dmt leking med lange mellomrom så har ikke ting blitt verre heller gradvis bedre.
Folie à deux
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg har mye synsforstyrrelser etter misbruk av lsd. Har også diagnosen hppd. Er mye mildere nå enn det var. Selv med gjentatte fleinturer, lsd turer, og dmt leking med lange mellomrom så har ikke ting blitt verre heller gradvis bedre.
Vis hele sitatet...
Dette skulle jeg gjerne hørt mer om. Når det oppstod, hvor lenge siden det er fra du merket disse symptomene opp til i dag.

Hvem, hva og hvordan fikk du denne diagnosen? Jeg har tid gode å prate med en faglært som vet eller kan noe om dette, inntil nylig.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg har mye synsforstyrrelser etter misbruk av lsd. Har også diagnosen hppd. Er mye mildere nå enn det var. Selv med gjentatte fleinturer, lsd turer, og dmt leking med lange mellomrom så har ikke ting blitt verre heller gradvis bedre.
Vis hele sitatet...
Hva defineres som misbruk? Hvor mange doseringer Ove rhvor mange år har du tatt? Høyeste dose, gjennomsnittsdose?
Mitt tips er å være 100% rusmiddelfri i noen år. Ikke alkohol heller. Ingeting. Det kan bli tøft å gjennomføre, men det vil i hvert fall gi kroppen og hjenrne din muligheten til å reparere seg. Spis sundt, utvikle god søvnhygiene (fins masse hjelp å få med søvn), og tren. Med sundt kosthold mener jeg ca 70g proteiner fordelt på 3 måltider i døgnet, 1/3 ved vært måltid, inkludert (og spesielt) frokost, brune karbohydrater (poteter med skallet på, brun ris (fins på helsekostbutikker), og grønnsaker. Kjøtt, fisk, egg og ost er veldig gode proteinkilder. Hold deg unna ferdig/høyprosessert mat, ikke spis mat/snacks mellom måltidene, og legg alt av sukker og søtsaker til måltidene, som en "dessert". Hold deg unna mat du ikke tåler så godt, og helst lag din egen mat. Det er enklere enn du tror å få til det med mat, men vil kreve litt disiplin i en periode. Lykke til.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Epilepsi jeg også, årsaken er ukjent, men jeg var på kjøret med svært farlige eksperimenter den gangen, for eksempel mye stilnoct, imovane, lyrica, og til slutt syntetisk hasj. Dette var nemlig det eneste jeg kunne ruse meg på uten å få problemer med urinprøver og slikt i akkurat den perioden. Jeg er rusavhengig. Ble funnet av samboeren i kjelleren der jeg gjemte meg og smugrøyket syntetisk. Jeg hadde GTK, og fikk ikke vite om anfallet før jeg stod opp dagen etter og leste brevet som samboeren etterlot seg før hun dro på jobb.

Etter at jeg fikk GTK under samleie med samme samboer, så ble det legevakt og slikt. Der konkluderte de først med at dette trolig handlet om rusmisbruk / abstinenser eller noe i den spor, jeg var heller ikke helt åpen om hva jeg hadde drevet med og ruset meg på, som oftest var det min samboer som måtte fortelle helsepersonellet hva hun mente jeg hadde ruset meg på. Jeg var rusa på noe hele tiden. Og er fremdeles det.

Det ble tatt EEG som ikke påviste epileptisk aktivitet. Jeg lurer faktisk på om jeg var ruset på noe som dempet den epileptiske aktiviteten akkurat da.

Men da dette skjedde igjen og igjen, flere ganger om dagen, og jeg fikk stadig flere slagskader, tungebitt og slike ting, så var det på tide å gjøre noe. Jeg ble da lagt inn på rusavvenning under tvang, selv om jeg på det tidspunktet var altfor skremt til å innta rusmidler i det hele tatt akkurat den perioden. Ville jo finne ut hva som var galt med meg.

Da jeg fikk det aller første anfallet der, på rusavdelingen, rett foran øynene på helsepersonell for første gang, så ble dette tatt på alvor, og jeg fikk 24 timers-EEG. Dvs. lå jeg på sykehuset i 24 jævla timer med masse ledninger klistret til håret mitt!

Der fant de til slutt epileptisk aktivitet, og jeg fikk diagnosen epilepsi.

Årsaken er fortsatt ukjent fordi jeg har aldri hatt MR, og spesielt ikke av hodet. Jeg har et implantat i hodet, så MR-en vil ta livet av meg.

Den mest sannsynlige årsaken er det skikkelig tunge rusmisbruket jeg hadde den tiden, men jeg har også hatt to hodetraumer i mitt liv lenge før rusmisbruket startet.

Jeg sluttet å ruse meg til slutt, og holdt meg rusfri i over et år før jeg begynte å røyke cannabis, drikke alkohol og ta LSD igjen. Dette har jeg holdt på med i ca to år nå. Rører aldri noe annet enn de tre rusmidlene igjen.

Nå i dag er min epilepsi stabilisert, ingen anfall på to år, har fått lappen tilbake osv., hukommelsen min er mye bedre, jeg fungerer normalt igjen, så lenge jeg bruker medisinen min.

Jeg tror faktisk at rusmidler som cannabis og LSD kan ha vært et godt bidrag til tilfriskningen min. Jeg opplever det samme som trådstarter beskriver i førstepost av og til, spesielt i en periode etter LSD-inntak, men kan dessverre ikke si om det er LSD-en eller epilepsi som gjør det sånn.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Jeg har brukt Lsd ekstremt mange ganger i sterkt varierende doser, jeg anslår at jeg har brukt Lsd et sted mellom 350-400 ganger.
Vis hele sitatet...
Hvordan har du egentlig klart dette? da må du ha tatt LSD hver 10 dag i 10 år
Sitat av Gloss Vis innlegg
Hvordan har du egentlig klart dette? da må du ha tatt LSD hver 10 dag i 10 år
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner en som brukte rundt 700 blottere på 1,5 år. Det var sjelden det gikk mer enn 10 dager mellom hver trip.
Tror sweet-spotten hans i forhold til venting var rundt en uke for å få decent effekt, mens 10 dager for intens tripping. Noen ganger ble det flere ganger i uken også.

Jeg brukte selv lsd nærmere 50 ganger i løpet av ett år, men det var mer beskjeden turing(80-160ug, noen ganger bare 50ug). Hvis det er snakk om intens turing så er 3-400 ganger mektig imponerende.