Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1010
De er som oftest gule og blå. Og de charger sinnsyke fee's, og gjør verre ting enn det har eg lest her og der (ligger videoer på youtube, lese der).
Det antydes tom at de setter opp atm's på ulovlige steder i Praha.

Eg tror man finner de i hele Europa, og det er turister som er målet, utenlandske bank-kort er triggeren i minibanken.

Iallefall. ... Vi fikk en slik mini-bank her i Bergen for 2 år siden, eg ble sjokkert.

Finner vi disse i andre småbyer i Norge også ? Haugesund, Trondhjem, Tromsø, KrSand etc ?

Tror eg skal ture inn på Bergen Kommune en dag og rope høyt om dette... et eller annet kontor med rådmann eller ordfører eller noe...
Sist endret av Hoppeliten; 24. november 2022 kl. 19:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De gjør ikke noe ulovlig og Kommunen har leie inntekter fra denne minibanken, så det kan bli utfordrende å få politikere til å fjerne en inntektskilde av moralske grunner.

Sånn jeg har forstått det så oppgir minibanken både avgiften for uttak, og rate i % når den spør om du aksepterer at den konverterer kursen for deg i stedet for at det skjer i banken din. Så de utnytter at folk ikke leser det med liten skrift og nesten automatisk velger aksepter i stedet for avslå.

Du kan jo prøve å sende mail til diverse personer knyttet til kommunen, legg ved link til begge videoene fra Honest Guide, forklar litt om hvordan Euronet operer og spør om dette er noe Bergen Kommune ønsker å assosieres med. Tror ikke det er så mye mer å gjøre, tror heller ikke det kommer til å skje noe særlig dessverre.
Sitat av xylometazolin Vis innlegg
...
Vis hele sitatet...
Det du beskriver er bare en liten del av historien(e) med Euronet sine minibanker.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Det du beskriver er bare en liten del av historien(e) med Euronet sine minibanker.
Vis hele sitatet...
Ja men bra om du har mer, informer Kommunen. Oppdater gjerne når du har vært innom kontorene du nevner og fortell hva som ble enden på visa.
De fleste bruker vel kort i dag, så problemet er nok lite.