Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1437
Hei.

I dag hentet jeg en pakke på posten, den skulle egentlig betales som oppkrav. Damen i kassen, fortalte meg at jeg ikke skulle betale noe, da kravet var på 0kr, selv om det står en sum på selve pakken. Det er oppført et kontonr, men ikke kidnr.

Er det noen her som forstår hva som kan ha skjedd?
Trodde oppkrav eller COD var falt bort? Hvem sender noe i oppkrav idag? Ikke bedrifter vel? Handlet privat feks fra finn?
Vet ikke hva som har skjedd, men om det fortsatt eksisterer oppkrav så ble det nok gjort en feil når pakken ble hentet ut. Da får du sikkert et krav i posten om å betale for pakken. Eller du får en fortvilet melding fra avsender som kan se at du har hentet ut forsendelsen men som aldri får oppgjøret. Om du får krav så er det vel ryddigst å betale dette. Eller kanskje må posten selv dekke dette om de har klønt det til?
Trådstarter
3 1
Tror nok at de aller fleste bedrifter har muligheten til å sende noe i oppkrav, da det er posten som tilbyr denne tjenesten til bedrifter/enkeltpersoner. Jeg spurte damen i butikken, hun sa hun ikke hadde lov til å ta betalt, da oppkravet var på 0kr, og at det lå en faktura Er det ikke mer sannsynlig at bedriften gjorde en feil når de sendte pakken ut? Glemt å fylle inn summen som skulle betales eller lignende, og derav ble den på 0kr?
Åhh ok. Ja nei jeg tenkte nå helst at bedriftene hadde avviklet oppkrav. Er veldig mange år siden jeg så en nettside som sender ut varer i oppkrav. Naturlig nok når det er så enkelt og billig å implementere digitale løsninger som gjør at bedriften får forskuddsbetalt. Om det lå med en faktura så har nok selskapet gjort feil når varene ble sendt ut - du har jo fått varene så da må du nok også betale for varene.
Hvis det ikke er oppført KIDnummer, så bruker du eventuelt navnet eller firmanavn til selger i stedet for KIDnummer.
Å ja, det er enda mange som selger med oppkrav/COD.
Jeg kjøper i ny å ne vinkitt, pakken kommer i oppkrav rett i postkassa.
Ta kontakt med selger jo før jo bedre, ingenting er kjipere enn ei normal regning som blir 10 ganger større bare fordi det går til inkasso.
Sist endret av Eyeamare; 20. april 2020 kl. 21:39.
Trådstarter
3 1
Tusen takk, jeg tar kontakt med firmaet imorgen!