Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1779
Halla

I annledning det nye året, 2007, har jeg bestemt meg for å dyrke noe annet enn den gamle potten. Etter en del lesning på nettet kom jeg over Morning Glories. I den sammenheng ble jeg presentert for konseptet; å ekstrahere virkestoffer fra plantemateriale, og det fikk meg virkelig interessert.

Er det noen som har erfaring med å dyrke Morning Glories(heavenly Blue i mitt tilfelle)
i norge og/eller har erfaring med å ekstrahere virkestoffet LSA?

Jeg kommer etterhvert til å poste mine egne erfaringer med dyrkning, ekstrahering og bruk av planten.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, vel, du får neppe dyrket denne under standard innebelysning som HID. Morning glory er i tillegg en klatreplante / slyngplante, så your best bet er å dyrke denne ute (det er det allerede flere som gjør i Norge, så det burde gå fint). Men, det er frøene som inneholder LSA, og jeg er ikke helt sikker på om du vil få noe særlig frøavkastning i Norsk klima...
Witness's Avatar
Trådstarter
10 0
Plantematerialet inneholder også LSA men sammen med mye annet dritt. Kan bare bruke planten i ekstraksjon. Tenkte ikke på at det blir lite frø i norsk klima, men nå har jeg iallefall en håndfull som skal i bakken, så vi får se hva som skjer=)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det gjør det antakeligvis, men såvidt jeg vet så er det minimalt i forhold til frøene.
jeg har nå fire morning glories (heavenly blue) som har vokst seg ganske store, og det har de gjort under veldig dårlige lysforhold inne. først hadde jeg ca 120 w hvitt lys, men så gikk pærene og nå står plantene under 80 w vanlige pærer. men utrolig nok fortsetter de å vokse.

jeg kom borti dette med ekstraksjon av selve vegetasjonen. og jeg ble ganske overrasket. Jeg venter til jeg har noe mer plantemasse før jeg går videre..

oppskriften jeg fant på ekstraksjon så ganske vrien ut, man trenger visstnok avanserte kjemiredskaper som ikke engang skolen har..
Witness's Avatar
Trådstarter
10 0
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/s...ad.php?t=22501

denne linken her inneholder mye bra, Les igjennom, Sikker på at du vil finne en enklere metode som verken krever månerakett eller zero-point reaktor=)

hold oss oppdatert så skal jeg gjøre det samme.

Peace!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Før jeg var bevist på LSA og Morning Glorie tok jeg en del bilder av,
ja nettopp denne planten på kreta.

Det er den mest vanlige planten etterhva jeg kunne se utifra beskriveksr og erfaringer.
Sist endret av Sinister; 7. februar 2007 kl. 21:26. Grunn: kjøp\salg er ikke lov via nFF