Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2084
Hei jeg var uheldig med tidspunkt jeg gikk ut etter kjøp av 4g weed, de sto og ventet utenfor. Jeg var edru, og satt ikke i bilen, de tok ikke urinprøve eller blodprøve, aldri kjørt ruset. Hva kan jeg forvente når de tar kontakt med fastlegen min, jeg kan ikke nekte på hva jeg hadde i lommen min. Jeg har historie med politi fra før, men veldig veldig lenge siden. Lyst og bli edru, jeg er rusavhengig. Spesielt i disse dager har det vært svært tøft.
Du kan være uheldig og miste lappen i 2-6 mnder, eller være heldig i ditt tilfelle vis du vil slutte og måtte ta urinprøver i 6mnd for og bevise edruelighet!
Jaja takk for svar, er vell tusen tråder som det her allerede, var det jeg forventet. Dritlei miljøet og livsstilen, eneste jeg vil er og passe inn en plass å ha en jobb å møte opp på. Mangel på stimuli i hverdagen min har ført til mye rus og dritt. Må tilbake på gymmet.
Lag et regime for deg selv som du følger fast. Når du har bestemt tidsplanen for uka (skriv det gjerne ned) kan den ikke endres under noen omstendigheter. Ha faste tider for det som trengs og gjøres både i hjemmet å det som trengs for og ta vare på deg selv. Det er dette som funker for meg når jeg tar pause.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan foregikk dette egentlig? Stod de utafor dealern din i sivil å venta på å ta de som gikk inn og ut? Tok de ikke dealern? Hører gjerne en oppdatering på dette, aldri hørt om snut så dumme at de avslører spaning på dealern ved å ta småfiskene som handler. Selvom politiet kanskje først nå har fått skjellig grunn til å få ransakelsesordre hos han så er det vel ingen funn der igjen når de banker på hos han med mindre de gjorde det samme kvelden?

Eller var det deg og ikke dealern de spana på? Eller var det helt tilfeldig at de var i området og stoppa deg fordi du var en kjenning uten å koble det til at du nettopp hadde vært å handla?

Med lappen må legen og vegvesenet forholde seg til pålegg fra politiet men hadde jeg vært deg hadde jeg skaffet advokat og kjempet for å beholde den siden de ikke har et eneste bevis på at du røyker. Du kan ha hatt klumpen for en kompis. Det er politiet som skal bevise at du ruser deg og det kan de ikke når de ikke tok test.
stopp NÅ så er testen forhåpentligvis clean hvis du blir innkalt til test, eller legg frem clean test (ren kompis som tisser) datert nå rett etter hendelsen, som styrker ditt og advokatens forsvar på at du ikke ruser deg lenger og ikke har brukt rusmidler på lenge.
Da er det værste snuten kan straffe deg med at du får tilbake lappen men må gå på pissing noen måneder men kanskje du slipper helt om du har en god advokat. Verdt å bruke 10k på det for å få beholde lappen om du er avhengig av bil!
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Supperman Vis innlegg
Jaja takk for svar, er vell tusen tråder som det her allerede, var det jeg forventet. Dritlei miljøet og livsstilen, eneste jeg vil er og passe inn en plass å ha en jobb å møte opp på. Mangel på stimuli i hverdagen min har ført til mye rus og dritt. Må tilbake på gymmet.
Vis hele sitatet...
Vet at det er lettere sagt enn gjort nå å si skaff deg en jobb, men anbefaler frivillig arbeid i organisasjoner så du har noe meningsfullt gjennom uka og får en rutine. Se om du har lokale greier som frelsesarmeen, Røde Kors, natteravner eller noe nær deg og sjekk andre greier på frivillig.no

Aktivitetsvenner.no er også ganske grei mulighet til å skaffe nye venner som ikke ruser seg og som du kan gjøre alt mulig felles interesser med, gå tur, fisketur, go-cart, fotografi, tegning, lage mat, stå på snowboard, snakke astrologi med alt mellom himmel og jord. Man velger ut aktiviteter man kunne tenke seg fra en lang lang liste og kan søke etter de som har valgt samme aktiviteter og emner!

Lykke til!

PS livet mitt er 350 ganger bedre etter jeg slutta å røyke hasj men de første 6-8 mnd var vanskelig og kjedelig og jeg måtte bli kjent med meg selv på nytt som edru for jeg var så vant til å være fjern at jeg fikk angst for å være meg selv edru haha
Jaja hadde igjen litt prøvetid som jeg måtte starte med når jeg tok lappen. De skulle inn til en som bor der for og få ett dokument signert. Maks uflaks. Skal bli clean nå og prøve å bli lykkelig igjen.
Hvor viktig er lappen for deg? De tok ikke noen prøver av deg eller, vist de ikke har gjort det så kan du prøve å gå clean nå også gi en forklaring på at det du hadde i lommene ikke var ditt, da kan de ikke ta deg for bruk og burde vel strengt tatt ikke kunne ta lappen fra deg om du kan levere en ren urinprøve. Uansett hva du selv tenker så ikke si noe om fast bruk, tar de deg på prøver så si ihvertfall at det var ett engangstilfelle. Innrømmer du bruk av typ: "røyker en gang i blant" så tar dem lappen fra deg uansett, det er min erfaring
Takk for svar Alge. Jeg er en god kjenning siden ung alder, jeg fikk beskjed at de ville hjelpe meg men jeg viser stor mistillit til systemet. Jeg skal ikke innrømme noe unødvendig, da jeg er redd det vil gjøre større skade. Veit jeg klarer og bli nykter selv med trening og fokus på andre ting. Ikke bare hasj det er snakk om, i det siste har jeg nesten dødd av amf overdose, begynt med benzo og coca iblant. Får se hvordan jeg klarer meg med hjelp fra familie.
Sist endret av Supperman; 18. november 2020 kl. 02:16.