Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1293
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har et par spørsmål om flytende metadon. Har ikke veldig peiling på dette området, så blir gjerne noen litt dumme spørsmål.

- hvilke saft (smak, type) brukes vanligvis til å blande ut metadon? Kan en bruke andre typer saft?

- en metadon kork - hvor mye tilsvarer det i ML?
Det første spørsmålet ditt aner jeg ikke svaret på, men på ditt siste spørsmål vil svaret mitt være at du definitivt bør skaffe deg en pumpe som kan måle milliliter nøyaktig!
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Det første spørsmålet ditt aner jeg ikke svaret på, men på ditt siste spørsmål vil svaret mitt være at du definitivt bør skaffe deg en pumpe som kan måle milliliter nøyaktig!
Vis hele sitatet...
Takker for svar!

Det skal jeg gjøre’
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
...
- en metadon kork - hvor mye tilsvarer det i ML?
Vis hele sitatet...
Dette varierer fra produsent til produsent.
Eterfabrikken foreksempel, bruker èn oppløsning i alle styrkegradene. 5mg metadon pr milliliter veske. (Eller saft, om du vil.)
Slik at en flaske med 90mg metadon inneholder 18 ml saft. Mens en flaske på 110 mg inneholder 20 ml saft.
Så hvis du vil ha 30 mg metadon trekker du opp (30mg delt på 5mg/ml) 6 ml.
Men, andre produsenter gjør det på en annen måte. De har en fast mengde saft der antall mg metadon varierer.
Så det er veldig viktig at du leser på flaska.
Hvis det står 90 mg oppløsning/mixdur 50 ml, og du vil ha 30 mg, da blir regnestykket:
Først vil du vite antall mg per ml (ml=milli-liter). 90mg/50ml= 1,8 mg/ml.
30mg delt på 1.8 = 16.6 ml.
(Går ut ifra at du vet dette er farlig. Og spesiellt farlig å kombinere med benzo. Spesiellt hvis du gjør dette alene.)
Sist endret av Arex_x; 7. juni 2020 kl. 16:57.
Hvalross, om du ikke har toleranse må du være klar over at Metadon er et meget potent Opioid, og om din toleranse = 0 vil du merke 5-10mg fint. 15mg og oppover kan begynne å bli risikabelt.

Absolutt ingen mixing og trixing med Benzodiazepiner eller Alkohol, hvis du vil gjøre dette på en trygg måte.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Dette varierer fra produsent til produsent.
Eterfabrikken foreksempel, bruker èn oppløsning i alle styrkegradene. 5mg metadon pr milliliter veske. (Eller saft, om du vil.)
Slik at en flaske med 90mg metadon inneholder 18 ml saft. Mens en flaske på 110 mg inneholder 20 ml saft.
Så hvis du vil ha 30 mg metadon trekker du opp (30mg delt på 5mg/ml) 6 ml.
Men, andre produsenter gjør det på en annen måte. De har en fast mengde saft der antall mg metadon varierer.
Så det er veldig viktig at du leser på flaska.
Hvis det står 90 mg oppløsning/mixdur 50 ml, og du vil ha 30 mg, da blir regnestykket:
Først vil du vite antall mg per ml (ml=milli-liter). 90mg/50ml= 1,8 mg/ml.
30mg delt på 1.8 = 16.6 ml.
(Går ut ifra at du vet dette er farlig. Og spesiellt farlig å kombinere med benzo. Spesiellt hvis du gjør dette alene.)
Vis hele sitatet...
Tusen takk for utfyllende godt svar. Mye der som var informativt og jeg lurte på uten å tenke over det.

Jeg er godt innspist på det meste av downers (piller osv). En dose på 30 MG med meta funker fint.

Har god erfaring når det gjelder blanding av diverse medikamenter, men selvsagt forsiktig.

Igjen, supert svar som gav meg svar på mer enn det jeg spurte om, men samtidig lurte på.
Er vel ikke vanelig og blande ut metadonen med saft mer det at jeg har hørt folk kaller det for saft ?

Men for all del , husholdningssaft og sprite med 2 styrofoam cups så ser du ut som du sipper på lean haha merkelig nok anbefalt for jeg har sett folk som gjør det, for lean er så jævlig kult
Sitat av AbSoul Vis innlegg
Er vel ikke vanelig og blande ut metadonen med saft mer det at jeg har hørt folk kaller det for saft ?
Vis hele sitatet...
Metadon er ofte tilsatt smak av produsenten. Man tilsetter ikke saften selv
Sitat av AbSoul Vis innlegg
... jeg har hørt folk kaller det for saft ?
Vis hele sitatet...
Det kalles saft fordi før i verden ble brukerdose flaskene lagd på apotekene av en stamløsning de fikk fra en fabrikk. Det ble veid/målt opp, tømt på flaske og resten ble fyllt opp med sukkerfri solbærsaft.

Glad vi begynte å få profesjonellt lagde brukerdose flasker.
For de flaskene der lak. Du kunne risikere at flaska var bare 3/4 full etter du hadde gått hjem med flaska i lomma.
Det hendte et par ganger.
Sist endret av Arex_x; 9. juni 2020 kl. 17:00.