Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2551
Hei,
jeg arbeider på en bok om psykedeliske stoffer. Det er ingen encyklopedi, men hvilket spesifikt emne boka skal omhandle lar jeg ligge. Håper på forståelse for det.

I forbindelse med boka ønsker jeg å komme i kontakt med personer som har brukt psykedeliske stoffer på følgende måter:

1) Har du brukt psykedeliske stoffer som selvmedisinering mot en lidelse?
2) Har du brukt psykedelika som del av et rituale/som del av en organisert gruppe/event? Dette inkluderer ikke fester, uansett hvor rituelle og organiserte de har vært :-)
3) Har du brukt norske hallusinerende planter/sopper?

Kan du svare ja på ett eller flere av disse spørsmålene, ønsker jeg å komme i kontakt med deg. Send meg en mail, så tar vi kontakten derfra. Ønsker du mer informasjon om meg og prosjektet, er det bare å spørre. Alle henvendelser er selvsagt beskyttet av kildevernet.

Mvh
Håkon Fostervold Høydal
Journalist

E:
hvilke stoffer er psykedeliske stoffer???
fleinsopp. cubensis , lsd. meskalin?
Sitat av piasau
hvilke stoffer er psykedeliske stoffer???
Vis hele sitatet...
Psykedelika er en gruppe stoffer, som blant annet omfatter
LSD, meskalin og psilocybin/psilocin. De jeg nevner er de stoffene som oftest forbindes med utrykket "psykedeliske stoffer". I tillegg kan cannabis settes i denne gruppen, samt en rekke andre stoffer som ofte kjennetegnes med at de gir hallusinasjoner, i større eller mindre grad, og endrer virkelighetsoppfatningen og tankemønsteret generelt, uten at de har noen markant stimulerende eller sedativ effekt.
Tja, kan muligens hjelpe jeg.
Skal tenke litt på saken. Sender en mail senere i kveld eller i morgen.
http://www.youtube.com/watch?v=X_WyObcPV_0

Se denne filmen så får du kanskje en liten innsikt i hvordan effekten av psykedeliske stoffer er.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kom over denne på dagbladet. Noen som kan gjette hvem det er? Alt i alt synes jeg det er litt synd, ettersom han faktisk belyser temaet fra et litt mer rasjonelt ståsted, forhåpentligvis.
Sitat av Sinister
Kom over denne på dagbladet. Noen som kan gjette hvem det er? Alt i alt synes jeg det er litt synd, ettersom han faktisk belyser temaet fra et litt mer rasjonelt ståsted, forhåpentligvis.
Vis hele sitatet...
Synd om boka blir bra så klart, men man brenner sånt på cd en gang i uka minst og legger et sted ingen tar det... å ha en minnebrikke hjelper så lite når den står i pcen til enhver tid, da skjer det som skjedde her, alt forsvinner. Burde kanskje ha 2 brikker, en i lomma til en hver tid og en på kontoret? Håper denne saken kan minne folk på at BACKUP ER EN VELDIG FIN TING. Man vet aldri hva som skjer.
Sitat av Sinister
Kom over denne på dagbladet. Noen som kan gjette hvem det er? Alt i alt synes jeg det er litt synd, ettersom han faktisk belyser temaet fra et litt mer rasjonelt ståsted, forhåpentligvis.
Vis hele sitatet...
Den kan ikke være god nei, Håper boka kommer til rette.
Teller da RC-stoffer, som 2C-E? Eller er du mer interessert i ecstacy, LSD og sopp, slik det står bl. a. her og i artikkelen?
Jeg synes dette er et flott emne for en journalist å ta for seg. Har meldt min interesse og håper Håkon lar meg få delta.
Hvordan blir det nå fremover?
Ser du har mistet minnebrikken, http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/04/490925.html

Lykke til, håper virkelig du får deg igjen!
Hadde blitt en kul bok
Stormen: Sier du at de mest uærlige sjelene her kommer fra rusmiddel-forumet? Hva får deg til å si noe slikt som at noen av dem bryter loven?
neon som vet om det har kommet no vei ang. den brikka??
Håper at minnebrikka kommer til rette og at boka kommer i fremtiden.
Høres ut som at du ikke setter rusmidlene i et dårligt lys, er på tide at folk får øynene opp og innser at rusmidler ikke bare er negativt men at det faktisk finnes posetive sider med dem!

Stå på Håkon!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Han burde kanskje ha tilbrakt litt tid på it delen av forumet og ikke bare en post på rusmidler. Så hadde han sluppet problemet.
Jeg svarer gjerne på noen spørsmål. Hvis ikke de er helt ute av bane da.
Send meg en privat melding eller hvor mange det nå kreves. Flott at noen har plukket opp dette og gjør en innsats for å få temaet på dagsorden. Jeg stiller.
Sist endret av Nichotin; 9. februar 2007 kl. 01:37.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Dere som vil ha kontakt med han bør nok sende han en e-post. Han har ikke vært innlogget siden 16. januar.
Psykeldeliske stoffer er vel LSD, Salvia, Sopp, Meskalin, MDMA, research chemicals, ketamin. Sikkert mange mange fler :P
Han var ihvertfall interessert i å høre mer om 2C-E.

Gleder meg til å hjelpe ham