Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 551
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, kronisk, så langt uhelbredelig deppa++ her. Har prøvd alt det offentlige helseforetak har å tilby. Lever på en minsteytelse og har forpliktelser så kan ikke reise langt eller betale privat i Norge. Skulle gjerne ha forsøkt ketamin- eller psylocybinbehandling, da forskning tilsier at det har en varig effekt.

Men, til saken; er invitert til et post-korona bryllup i Nederland en gang i fremtiden. Da tenker jeg å prøve å få en resept på cannabis der, men siden økonomien veier tungt er jeg avhengig av en god, forståelsesfull behandler. Har hørt man får med seg alt fra 20 til 300g. Drakk dekarboksylert Bediol i te en gang, og da trengte jeg en ganske stor dose til tross for mye fløte sammenlignet med reseptbrukerne, som allerede hadde toleranse.

Har kun prøvd alkohol ellers, som hjelper litt, men har et lass med bivirkninger. Friheten fra alt mørket i seks timer føltes som en vidundermedisin. Hvertfall sammenlignet med alternativene fra apoteket.

Takker på forhånd for innspill!
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Billigere å kjøpe weed i norge enn å reise til nederland og hente bare så det er sagt.
Vet ikke hva du mener med en god forståelsefull behandler men om du tenker på discount så tror jeg du må sette deg litt bedre inn i prosessen, for det er det det er.
Ikke bare å fylle lommene på en coffeeshop og sette seg på flyet hjem.

Når det kommer til behandling med psykedelika så finnes det sikkert grupper på facebook, pris aner jeg ikke.
Soppsesongen er jo på hell nå men fortsatt muligheter om du ikke bor i nord!
Anonym bruker
"Orange Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dersom du har prøvd 2 forskjellige antidepresiver uten efekt kan du få esketamin nesespray. Du må gjlre det med helsearbeidere da.
Tidligere var det mulig å medbringe en måneds forbruk til Norge, men dette har nå blitt innskrenket til én uke. Dette betyr altså at du vil være nødt til å reise til Nederland hver uke for å hente cannabisen, da det ikke vil være lovlig å sende dette via post. "Det er kun tillatt å importere reseptfrie legemidler som er godkjent i Norge").

Dette forutsetter selvsagt også at du har fått dette på en gyldig resept fra en lege i Nederland, noe som i seg selv kan være en ganske omstendelig prosess. Normalt vil du behøve grundig dokumentasjon omkring ditt sykdomsbilde fra din lege i Norge, samt en anbefaling om at du skal få utskrevet cannabis medisinsk. Så blir du nødt til å finne en lege i Nederland som er villig til å skrive ut cannabis til deg. Noe som i seg selv kan by på utfordringer. Deretter kreves bestemte attester og dokumentasjon, for at du lovlig skal kunne medbringe cannabisen inn til Norge. Dette er noe det aktuelle legekontoret vil kunne være behjelpelige med. Cannabisen må deklareres når du tar den med deg fra Nederland til Norge. Dette kan igjen også by på utfordringer som beskrevet av andre som har brukt denne metoden for å bruke cannabis som et lovlig medikament. Er historier om at tollen har beslaglagt varene i en x antall tid før ting blir klaret opp i. Hovedsaklig fordi betjentene er uerfarne i dette feltet og forventer ikke at dette er helt lovlig. Hvordan du går frem med å resept og godkjennelse for import må du forvente å undersøke grundig.

Det er så klart mulig å få kloa i dette fra det svarte markede, men er selvfølgelig ulovlig og kan føre til en straffesak dersom du blir tatt. Så langt er det ingen annen måte å få tak i det lovlig så vidt jeg vet om.

Det er så klart mulig å få kloa i dette fra det svarte marked (som er billigere), men er selvfølgelig ulovlig og kan føre til en straffereaksjon dersom du blir tatt. Så langt er det ingen annen måte å få tak i det lovlig så vidt jeg vet om.
Spravato (ketamin) er også en lovlig mulighet, men er dyrt og flere behandlinger må gjennomføres. Spravato sin anti-deprisive virkning varer ikke så lenge for de fleste heller. Mikro dosering på pscilocybin (fleinsopp) har det blitt gjort mange positive erfaringer med. Er en tråd på det her på forumet, men har dessverre ikke lenken.
Sist endret av Hamacho; 22. oktober 2020 kl. 18:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.