Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 843
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Først av alt. Beklager for lang tekst

Over de siste årene har jeg gradvis opparbeidet meg et ganske seriøst rusproblem. Jeg har nok alltid vært avhengig av noe og når jeg ser tilbake til barndommen så brukte jeg mat for å dempe vonde følelser. Mat ble senere erstattet med trening og så festing og sex. Da jeg aldri har vært særlig glad i alkohol eller cannabis så begynte ikke de ordentlige problemene før første gang jeg prøvde et opiat.

På den tiden hadde jeg bestemt meg for å aldri prøve noe sterkere enn cannabis og da jeg ble tilbudt en oxy av en kompis så tenkte jeg naivt nok at dette ikke var så farlig da det tross alt ikke var «narkotika».

Jeg husker enda at pillen fikk meg til å føle meg «hel» for første gang i livet.
Utenom den fysiske euforien så følte jeg meg for første gang i livet glad i meg selv. Heldigvis hadde jeg ikke tilgang på mer så jeg glemte det litt bort. Men så en stund senere fant jeg ut at man kan bestille hva man vil av dop hjem i postkassen via darknet så jeg begynte å kjøpe små mengder med oxy hjem i posten en gang i blant.

Fast forward 3 år fram i tid så var bruken blitt daglig. Jeg hadde også utviklet sterke ryggsmerter grunnet en prolaps og andre problemer og fikk nå også smertestillende av legen. Så mellom mandag og tirsdag hver uke så tok jeg tramadol og cannabis og i helgene brukte jeg store mengder oxy. Jeg har også prøvd tilnærmet alt av stoffer og bunnen ble nådd da jeg kjøpte en liten mengde heroin Fordi jeg ikke lengre hadde råd til oxy som mot slutten kostet meg over tusen kroner dagen.

Det har hele tiden ligget et sterkt ønske i bakhodet om å slutte, men det skulle en trip på psilocybin til før jeg fikk hentet motivasjonen til å slutte. Så for noen mnd siden så sa jeg til legen at jeg ikke ønsket mer resepter og jeg slettet kontoen min på bitcointilbyderen jeg brukte og kastet pcen min for å unngå at jeg kom til å kjøpe mer.

Å slutte med stoffer har gått overraskende bra, Med unntak av en sprekk for et par uker siden, men jeg sliter med depresjon, angst og gjeld fra tiden jeg brukte. Jeg er i full jobb og har gode venner og familie rundt meg, men jeg har ikke klart å være årlig med dem om hvor ille det har vært eller at jeg har opparbeidet meg forbruksgjeld. Jeg har kommet i gang med trening igjen og jeg tror at jeg vil klare å bli smertefri med tiden til hjelp. I tillegg har jeg også begynt å gå til psykolog som hjelper en del.

Men problemet er at jeg nå føler mye skam over hvordan jeg klarte å fucke opp livet mitt så til de grader og jeg kunne derfor ønske meg å møte andre mennesker som har vært gjennom det samme og som kan relatere. Har derfor vært inne på tanken om å oppsøke NA, men jeg er litt redd for at de er for ekstreme da jeg har planer om å fortsette å bruke psykedelika et par ganger i året og kanskje ta meg en øl med gutta i blant.

Så det jeg lurer på er om det finnes alternative grupper hvor man kan møte andre rusmisbrukere uten de strenge reglene til NA?
Kanskje psykologen din kan henvise til gruppeterapi, som alternativ til NA?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så for noen mnd siden så sa jeg til legen at jeg ikke ønsket mer resepter og jeg slettet kontoen min på bitcointilbyderen jeg brukte og kastet pcen min for å unngå at jeg kom til å kjøpe mer.
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare rose deg for dette. Dette er sterkt, og du burde være stolt.
Sitat av Bær Vis innlegg
Kanskje psykologen din kan henvise til gruppeterapi, som alternativ til NA?



Jeg vil bare rose deg for dette. Dette er sterkt, og du burde være stolt.
Vis hele sitatet...
Takk, skal høre med henne til uken
Jeg kan relatere. Heldigvis så har jeg ikke opparbeidet meg gjeld som følge av bruk. Heldigvis skjønte jeg aldri hvordan jeg skulle opprette en konto og kjøpe bitcoin heller.
Veldig sterkt av deg å bare slutte sånn. Det fikk jeg aldri til..
Sist endret av Teacherpreacher; 7. september 2020 kl. 01:42.