Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1833
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ganske usikker på dette men, kan politiet ta brukerutstyr i tollen?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
19. mai 2020
Arrived at customs of destination country, Norway,Norway,NOR

det er 64 pcs med raw papes...
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva mener du nå Fortvilet Finnhval?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har bestilt raw papes fra utlandet da det var jævlig billig, kom til tolla 19. mai 2020. Har ikke sett noe til de og stedet har refunda meg spenna.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg venter en lovlig pakke fra Russland, ble sendt til Norge 5 Mai, fikk beskjed på russisk post sin sporing at pakken er til behandling 5 Juni. Den norske pakkesporingen viser bare "sendt fra avsenderland 5 Mai".
Altså kan det være en normal forsinkelse pga redusert bemanning pga corona.

Jeg har bestilt massevis av brukerutstyr som kartonger med rullepapir, bonger, piper osv osv, aldri hatt noen problemer med tollen pga det.
Tror nok mest sannsynlig den bare er veldig forsinket. Det skal være helt lovlig å bestille slikt. Ingen kan påstå at papiret skal brukes til noe ulovlig, da det (utrolig nok) også er mange som liker å rulle seg lange sigaretter med vanlig tobakk.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som vet om det er lovlig?

La oss si jeg kjøper raw papes.
Politiet "skjelig grunn" tar en razzia hos meg pga raw papsa og finner weed, er det lov, har det skjedd?
Man har faktisk ikke lov til og ta med mere en 200 rullepapir ifra utlandet. Regner med det gjelder når du bestiller også. Men tror ikke mange tollere bryr seg. Men det kan være grunnen
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukerutstyr er ikke ulovlig å være i besittelse av eller bestille fra utlandet. Tviler sterkt på at politiet kan bruke long papes som skjelig grunn, det er bare ekstra lange rullepapir som like gjerne kan brukes til Rød 3. I såfall hadde det vært enkelt for dem, stå utenfor en butikk som selger long papes å ta alle som kommer ut med hjem på en ransaking.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brukerutstyr er ikke ulovlig å være i besittelse av eller bestille fra utlandet. Tviler sterkt på at politiet kan bruke long papes som skjelig grunn, det er bare ekstra lange rullepapir som like gjerne kan brukes til Rød 3. I såfall hadde det vært enkelt for dem, stå utenfor en butikk som selger long papes å ta alle som kommer ut med hjem på en ransaking.
Vis hele sitatet...
Lange papir er ikke ulovlig men og bestille mere en 200 stk er ikke lov. Men tviler på at noen tollere kan bry seg om det.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Lange papir er ikke ulovlig men og bestille mere en 200 stk er ikke lov. Men tviler på at noen tollere kan bry seg om det.
Vis hele sitatet...
For å oppklare her, det er fullt lovlig å bestille mer enn 200 stk, verste som kan skje er at du må betale tollgebyr og avgift.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Brukerutstyr er ikke ulovlig å være i besittelse av eller bestille fra utlandet. Tviler sterkt på at politiet kan bruke long papes som skjelig grunn...
Vis hele sitatet...
Klart de kan.
For de er jo politiet. Og politiet kan gjøre hva faen de vil.
https://mobile.twitter.com/PolitiMRp...73530840281088
Sitat av svaart Vis innlegg
For å oppklare her, det er fullt lovlig å bestille mer enn 200 stk, verste som kan skje er at du må betale tollgebyr og avgift.
Vis hele sitatet...
Ja det er jeg enig i. Svarer bare trådstarter med hvorfor ting ikke kommer. Det kan være forsinket pga toll når han skriver han har bestil flere kartonger med papir. Og det er corona så tar det sikkert lenger tid for dem og ordne toll papirer
Hørt at det skjer, men de jeg har hørt det skje med har enten bestilt sinnssykt mye papes (grunnlag til mistanke om salg -> razzia) eller er allerede tidligere dømt for salg flere ganger fra før av og blir dermed gjenstand for statistikk pynting..
de kan jo ikke ta brukerutstyr. det finst jo butikker i norge som selger brukerutstyr.
Sist endret av hasjkake nr 2; 10. juni 2020 kl. 10:31.
Brukerutstyr er helt lovlig frem til det blir tatt i bruk.
Samme om det er kartonger med papes, bonger, vaporizere eller hva det måtte være.

Posten har hatt ekstreme mengder med post fra utland og innland, noe som har sprengt kapasiteten der så ting tar tid.