Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1988
Anonym bruker
"Full Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
God kveld. Jeg har tatt ca 30 mg valium hver dag de siste 4-6 mnd. Jeg fikk ikke tak i mer, fikk bare tak i 10 lorazepam, som jeg fordelte litt opp så de siste 3 var 0,5mg hver dag til slutt. Har nå vært 14 dager uten, og merker angst, vondt i hodet, spiser ikke like godt. Men trodde det skulle bli mer brutalt enn dette?

Samme skjedde meg i 2018, men stoppet da også med samme rutine, bare xanor ikke lorazepam. Hva er greia?
Anonym bruker
"Full Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
30-50 mg hverdag ca.
For min del var første gangen jeg gikk gjennom benzoabstinenser omtrent som du hadde det. Psyken gikk det ganske greit med, men kjente det litt fysisk i form av dårlig appetitt, litt nummenhet og hodepine.

Desto flere ganger jeg gikk gjennom perioder med bruk etterfulgt av abstinenser ble disse verre og verre. De siste gangene har vært forferdelige.
Har lest at dette er noe mange erfarer.

Hvis du har alt på stell ellers i livet er det nok også lettere å seponere da det har mye å si for psyken hvordan livssituasjon du er i.

Er ganske sikker på at du kan forvente at abstinensene blir gradvis verre dersom du går gjennom flere omganger med (mis)bruk for så og slutte og repeat.
Sist endret av krystallkongen; 21. november 2019 kl. 00:08.
Anonym bruker
"Full Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for ett utfyllende svar, Krystallkongen!
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg opplever det samme med diazepam.

Gikk cold turkey etter 5 uker med moderate menger xanor (~2mg\døgnet) og ble så syk som jeg aldri har vært før. Kun fysisk, men vi snakker sengeliggende 2 uker, gikk ned 10 kg, endte opp med lungebetennelse+bronkitt etter abstinensene hadde gitt seg. Aldri vært så syk før. Aldri.

Har tatt rundt 10mg diazepam et år i strekk og brukte en uke på nedtrapping. Ingenting i forhold - kan ikke sammenlignes engang..

Tror det har mye med at man reagerer forskjellig.
Anonym bruker
"Full Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har du opplevd det samme flere ganger ved slutt av diazepam «Full gaupe»? Er min 2/3 gang nå som jeg opplever disse milde abstinensene. Som nesten gjør alt verdt det, farlig å si men.
R.i.p 23.04.2021
På meg i starten fikk jeg ikke abstinenser i det helle tatt fra 14års alder til 23.nå i en alder av 33 spiser jeg 100 ksalol på 1mnd får jeg syke kramper i leggene og brainzaps,aggressiv mot alle og får 0 søvn på flere uker.. hold deg unna benzo.
Sist endret av Tarm; 21. november 2019 kl. 04:15.
2mg Xanor tilsvarer 30mg Valium og har i tillegg en fjerdedel av halveringstiden - Xanor er da både mer potent enn Valium og "smeller hardere" over kortere tid enn Valium.
Er nok derfor abstinensene var så mye jævligere på alprazolam enn diazepam. De burde i teorien også vare kortere, men i praksis stemmer ikke dette har jeg erfart.

Full Turse: Om du absolutt skal bruke et benzodiazepin gjør du lurt i å bruke et relativt mildt et, med lang halveringstid. Akkurat som du gjør nå med diazepam. Dette er også mye mer komfortabelt å trappe ned på siden man kan ha lengre intervaller mellom dosene.

Kan anbefale Atarax og gjerne daglig fysisk aktivitet som et alternativ til Valium hvis du trenger noe som gjør deg trøtt om kvelden. Det har også en mild effekt på angst og tankekjør før innsovning på både meg og dama.
Tror heller ikke legen din vil nøle med å skrive det ut til deg da det "bare" er et antihistamin med søvnighet som bivirkning

Lykke til!
Sist endret av krystallkongen; 21. november 2019 kl. 04:20.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
2mg Xanor tilsvarer 30mg Valium og har i tillegg en fjerdedel av halveringstiden - Xanor er da både mer potent enn Valium og "smeller hardere" over kortere tid enn Valium.
Er nok derfor abstinensene var så mye jævligere på alprazolam enn diazepam. De burde i teorien også vare kortere, men i praksis stemmer ikke dette har jeg erfart.

Full Turse: Om du absolutt skal bruke et benzodiazepin gjør du lurt i å bruke et relativt mildt et, med lang halveringstid. Akkurat som du gjør nå med diazepam. Dette er også mye mer komfortabelt å trappe ned på siden man kan ha lengre intervaller mellom dosene.

Kan anbefale Atarax og gjerne daglig fysisk aktivitet som et alternativ til Valium hvis du trenger noe som gjør deg trøtt om kvelden. Det har også en mild effekt på angst og tankekjør før innsovning på både meg og dama.
Tror heller ikke legen din vil nøle med å skrive det ut til deg da det "bare" er et antihistamin med søvnighet som bivirkning

Lykke til!
Vis hele sitatet...
* 2mg xanor tilsvarer 20mg valium

Benzodiazepine equivalency tables state that 0.5mg of alprazolam (Xanax) is approximately equivalent to 5mg diazepam (Valium).

https://www.drugs.com/medical-answer...rence-3116677/
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått av benzo flere ganger uten store problemer, helt frem til denne gangen. Tok siste tablett 28. Februar og er fortsatt abstinent. Såkalt lavdosebruker utskrevet av dealer i hvit frakk.
2 mg xanor er nærmere 40 mg valium.
Each withdrawal leads to more severe withdrawal symptoms than in previous episodes. Individuals who have had more withdrawal episodes are at an increased risk of very severe withdrawal symptoms, up to and including seizures and death.x

Kindling

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kind...tic_withdrawal)
Sist endret av Sluzzz; 21. november 2019 kl. 18:17.
Var det ordet jeg lette etter! Takk
Sist endret av krystallkongen; 21. november 2019 kl. 22:54.