Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3381
Hei

Jeg ble tatt av politiet påvirket av LSD forrige Lørdag. Er det sånn at jeg ikke får lov til å ta billappen nå? Har hørt noen rykter om at man ikke får ta billappen hvis man har brukt psykedeliske stoffer pga fare for flachbacks.

Har også en datter på 1 mnd som bor med barnemor. Barnet er såpass liten enda, så jeg kan enda ikke ha barnet. Men er det sånn at politiet nå kan melde bekymringsmelding til barnevernet?

Mvh bekymret mann
Det må være en god historie bak denne, fortell hva som skjedde?
Har hørt noen rykter om at man ikke får ta billappen hvis man har brukt psykedeliske stoffer pga fare for flachbacks.
Vis hele sitatet...
Dette er i bunn og grunn bare tull, så ikke tenk på det

Er det sånn at jeg ikke får lov til å ta billappen nå?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på det, ettersom psykedeliske stoffer har såpass lite misbrukspotensiale.

Anyways, hvordan greier du å bli tatt for å være påvirket av lsd? do tell
Hehe, var en tur ute med sprayboksen i Oslo, og plutselig så sto det tre politibiler bak meg. Så jeg sa pent "Jeg har tatt lsd, kan jeg please slippe å sitte på kasjotten i natt" Til slutt så tok dem meg inn i bilen og tok en ransakelse for å sjekke om jeg hadde noe dråger på meg, og deretter fikk jeg lov til å gå hjem. Jeg var ganske så tura, men jeg klarte å oppføre meg normalt(tror jeg), eller så hadde dem vel kjørt meg på legevakta. Etter det så dro jeg tilbake på den samme festen jeg var tidligere på kvelden og ingen trodde på meg at jeg hadde blitt tatt av snuten.
Sist endret av Tryptamin; 4. april 2015 kl. 02:56.
Hyggelig av dem å la deg gå da Tror ikke du trenger bekymre deg nevneverdig for noe av det du utrykker bekymring for her.
Billappen blir tatt ved vedvarende misbruk (altså at du blir tatt flere ganger og gir inntrykk av å være rusa 24/7)
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Billappen blir tatt ved vedvarende misbruk (altså at du blir tatt flere ganger og gir inntrykk av å være rusa 24/7)
Vis hele sitatet...
Hvis du blir tatt av politiet to ganger pga. fyll, så står lappen i fare for å ryke.
Hvis du blir tatt to ganger med narkotika, eller innrømmer bruk av narkotika ved mer enn én anledning, så står lappen i fare for å ryke. Når det gjelder fyll, så velger trolig politiet sjeldent å tolke regelverket så nazi som de gjør når det gjelder narkotika.
Sist endret av caperno; 4. april 2015 kl. 16:07.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvis du blir tatt av politiet to ganger pga. fyll, så står lappen i fare for å ryke.
Hvis du blir tatt to ganger med narkotika, eller innrømmer bruk av narkotika ved mer enn én anledning, så står lappen i fare for å ryke. Når det gjelder fyll, så velger trolig politiet sjeldent å tolke regelverket så nazi som de gjør når det gjelder narkotika.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Det har jeg aldri hørt om, har du referanser?
Sitat av Tryptamin Vis innlegg
Hehe, var en tur ute med sprayboksen i Oslo, og plutselig så sto det tre politibiler bak meg. Så jeg sa pent "Jeg har tatt lsd, kan jeg please slippe å sitte på kasjotten i natt" Til slutt så tok dem meg inn i bilen og tok en ransakelse for å sjekke om jeg hadde noe dråger på meg, og deretter fikk jeg lov til å gå hjem. Jeg var ganske så tura, men jeg klarte å oppføre meg normalt(tror jeg), eller så hadde dem vel kjørt meg på legevakta. Etter det så dro jeg tilbake på den samme festen jeg var tidligere på kvelden og ingen trodde på meg at jeg hadde blitt tatt av snuten.
Vis hele sitatet...
Skikkelig tøffing du

Ikke så lurt å si man har brukt ulovlige rusmidler til politiet, konsekvensene for det er langt høyere enn herværk i form av tagging... Ja, du kan risikere at du får problemer med å ta lappen, f.eks utsettelse.
https://www.politi.no/rogaland/aktue...Nyhet_4228.xml

"Paulsen sier at alle vet at det er straffbart og betyr tap av førerkort i lenger tid å kjøre i beruset tilstand, men at det er viktig at reglene tolkes strengere når det gjelder personer som bruker narkotiske stoffer.

- Vi mener det har meget god krimforebyggende effekt å treffe vedtak om tilbakekall av førerett i slike saker. Budskapet er klart: Vil du ha førerkortet, kutt ut narkotika!"

"Av ungdommene som ble pågrepet var der tre som hadde førerkort. Alle disse mistet dette for to år. De øvrige som foreløpig ikke hadde fått førerkort risikerer å få utsettelse på å få ta førerprøve når de ønsker det."

"Eksemplene over er helt i tråd med dette, og vi ønsker en slik håndheving av disse reglene. Særlig for å holde unge mennesker borte fra narkotika, sier Pauslen til slutt."
De kommer antageligvis ikke til å nekte deg å ta førerkortet på bakgrunn av en forseelse. At LSD er stoffet du var påvirket av gjør dette ytterligere mindre sannsynlig, da stoffet praktisk talt ikke eier misbrukerpotensiale og ikke er assosiert med vedvarende oppmerksomhetssvikt. Men dersom du mot formodning skulle være uheldig å bli tatt igjen stiller situasjonen seg annerledes. Da beslag av førerkort ved gjentagende overtredelser av narkotikalovgivning ser ut til å være en økende negativ praksis hos politiet.

Disse utspillene fra denne Paulsen finner jeg meget provoserende. Hva slags rasjonale legger han til grunne for å tolke reglene strengere i situasjoner som gjelder narkotiske stoffer? Denne oppfatningen om at strengere behandling av mennesker som bruker narkotiske stoffer er rettferdiggjort er et stygt zeitgeist. All praksis burde være vitenskapelig basert fremfor å være drevet av utdaterte oppfatninger om hvilke stoffer det er moralsk riktig å ha omgang med. Videre er det provoserende at han faktisk sier rett ut at retten til å ha førerkort brukes som et slags manipulerende middel for å skremme unge mennesker bort fra illegale rusmidler. Dette fremstår for meg som et klassisk tilfelle av maktmisbruk. Retten til å ha førerkort bør være basert på objektive kriterier av skikkethet, ikke en dikotomisk vurdering ut fra hvilke rusmidler en foretrekker.
Sist endret av Amygdaloid; 9. april 2015 kl. 21:53.
Ja, jeg er helt enig, det er meget provoserende... Det er en gammel sak da, men politiet har tilsvarende holdninger i dag. Fastlåste holdninger basert på følelser og kultur, fremfor holdninger som endres ettersom forskning avdekker nye opplysninger.
Jeg pleide å være en ganske aktiv bruker på dette forumet før. Tilbake når adressen var freakforum.nu og mener og huske at det jeg skal til å gjøre er imot reglene, men jeg syns det er såpass alvorlig at jeg gir det en sjanse og håper det blir stående.

Barn og ulovlige stoffer hører ikke sammen. Ikke engang når du ikke har ansvaret for dem. Det er utrolig lite som skal til, bare snakk om ulovlige stoffer kan være nok for at barnevernet blir innblandet. Og hvis barnevernet først blir innblandet, så kommer det til å forfølge ungen helt fra det skjer og fram til den blir 18 år og hos enkelte, hele livet. Skal du bruke noen ulovlige stoffer så gjør det inne, hjemme hos deg selv, eller i andre mer kontrollerte omgivelser. Ikke rav rundt gatelangs på LSD med en sprayboks i hånda.

Jeg er selv en storforbruker av LSD og til tider cannabis, og har ingenting imot disse stoffene, men gjør det ansvarlig nå som du har en datter
Sist endret av Psychedelicum; 10. april 2015 kl. 14:55.