Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 5102
Hvordan kan man best promotere videoer på youtube?

For nettsteder har vi SEO og utveksling av linker og what not.
Men hvordan kan man promotere og sørge for stor trafikk til youtube?

Om noen har konkrete erfaringer er det kjempebra. Men ønsker også alle ideer velkommen så kan man heller diskutere hva som kan være en bra strategi. Eller hvordan de forskjellige ideene kan kombineres for mest mulig seere.
Nå er jeg ikke ekspert på emnet, men når det kommer til musikk på youtube (Og sikkert andre ting) så gjelder det å ha innhold du vet folk kommer til å søke etter for at det skal gå "viral". F.eks remix av en ny og populær mainstream låt.

Et eksempel fra egen erfaring:

Legger jeg ut en original låt youtube, får jeg kanskje noe mellom 500-10,000 views. Er såklart ingen som vil komme til å søke etter dette, så sjangsen for at denne går viral.. Sjangsen er ikke der engang.
Så lagde jeg en remix av Epic Sax Guy når det var nytt, den har nå litt over en halv mill. views.

Kanskje ikke akkurat den informasjonen du leter etter, men ville tro det er nokså vanskelig (Hvis ikke umulig) og promotere en video så bra at den går viral. Så da er det nok innhold det går på. Skyt meg hvis jeg tar feil!

Håper det kommer fler innspill her

Edit: Kan legge til at reddit er et bra sted å promotere, siden det finnes subreddits for det meste.
Sist endret av Acie; 19. januar 2013 kl. 04:22.
Ja det er selvsagt et poeng at ingen vil søke opp feks en ukjent artist eller en ukjent låt. Men det bør være måter å få frem også slikt materiale slik at mange orker å se?

Om en tenker kynisk så må en kanskje være taktisk, spekulativ og beregnende og laste opp noen videoer som en vet vil få mange views først også håpe at flere tar seg tid til å se alle videoene på profilen?

Feks søte kattevideoer og remix av de mest kjente låtene på tuben?

Btw du glemte linken til din versjon.....er det denne? http://www.youtube.com/watch?v=0ynwRZ-XCTU
Sist endret av random67489; 19. januar 2013 kl. 04:37.
Ja, det du sier er en god måte å få views på. Veldig kynisk, men skal man ha views uten å satse på flaks - tror jeg dette er den beste måten å gå frem på. Footage av dyr som gjør noe morsomt som du sier er jo en klassiker. Er du heldig får du masse views, så slenger du på en frekk liten annotation med link slik at seerne kun er ett museklikk unna der du egentlig vil ha de.

Regner med at det vil kreve en god del views før du får betydelig trafikk på andre videoer også.

Tenkte ikke det var relevant med link, men kan jo legge den til - ikke akkurat noe jeg er stolt over, så er litt kjedelig at det er den jeg er mest "kjent" for. Så ikke få inntrykk av at det er slik musikk jeg lager
http://www.youtube.com/watch?v=0ynwRZ-XCTU
Sist endret av Acie; 19. januar 2013 kl. 04:58.
Du får linke til noe du er mer stolt over, eller må vi inn på youtube profilen din?
Haha! Vel, la ut en preview her på skryteplassen i går - ellers kan du se på soundcloud linken i signaturen min. Var ikke meningen og promotere meg selv her altså, men siden du spør!
Har sett mengder med videoer de siste dagene, lest hauger av blogger og innlegg på forum.
Men det virker som en lang vei å få tips til hvordan man kan få seg mange seere på youtube.

Er det noen på freak som har erfaring i hvordan man kan få mange views på youtube?
Hva mange inbound links til videoen - er det noen hjelp i det?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Lag gode videoer, vær underholdende etc. Er ingen magisk oppskrift på å få views. Lager du dårlige videoer blir seertallene deretter.
Hvordan får man feks maksimal nedslag for musikk? Musikk er jo i aller høyeste grad subjektivt.
Men noen ganger må en jo forsøke å skape kritisk masse. Hvordan kan man gå frem for å forsøke å få folk til å dele videoen?
Sørg for god tittel, få med så mange tags som mulig, skriv en utfyllende beskrivelse, oppdater videoen en god del ganger for å øke med litt views, legg ut link på sosiale medier eller blogg etc.
http://vagex.com/ funker fett! husker jeg brukte den mye, pleide og gi meg selv ca 5000 visninger på hver video
Sist endret av koalafant; 22. januar 2013 kl. 12:39.
1. Lag en video som er veldig bra og som du vet folk kommer til og like samtidig at det er veldig få som har gjort det (funka for meg, fikk over 80000 på 2 videoer)
2. Lag en video med en helt syk overskrift mens videoen er noe helt annet. Håv inn views men ikke forvent mange likes
Sitat av koalafant Vis innlegg
http://vagex.com/ funker fett! husker jeg brukte den mye, pleide og gi meg selv ca 5000 visninger på hver video
Vis hele sitatet...
Verdt et forsøk - takk.


Sitat av grims Vis innlegg
1. Lag en video som er veldig bra og som du vet folk kommer til og like samtidig at det er veldig få som har gjort det (funka for meg, fikk over 80000 på 2 videoer)
2. Lag en video med en helt syk overskrift mens videoen er noe helt annet. Håv inn views men ikke forvent mange likes
Vis hele sitatet...
#1 kan jo være vanskelig å treffe på.

#2 Høres ut som plan B om alt annet slår feil.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Verdt et forsøk - takk.




#1 kan jo være vanskelig å treffe på.

#2 Høres ut som plan B om alt annet slår feil.
Vis hele sitatet...
Ja, du må ha litt flaks, men som sagt bombarder den med etiketter og skriv masse rart i beskrivelsen av videoen (ikke gå for langt da). Finn for eksempel et spill som ikke alt for mange folk er ute etter, og lag en video dag 1 etter at det har kommet ut. Fungerte hos meg når jeg lagde en IL2 Cliffs of Dover video.
Vill du ha mange views? Lag en video som er verdt og få mange views, og du får det.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Vill du ha mange views? Lag en video som er verdt og få mange views, og du får det.
Vis hele sitatet...

Nei det er ingen garanti - mange bra videoer på youtube som likevel drukner.
Det trengs nok litt smarte triks for å sikre views. Når en når kritisk masse så vil forhåpentligvis folk linke til videoen eller snakke om den.
Er det noen som vet om noen populære NORSKE youtube-kanaler?

Første jeg kommer på må være Lasse Gjertsen, djbroiler osv. Men har ikke Norge en ordentlig populær youtuber som for. eks pewdiepie som er sverige sin :P?
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Er det noen som vet om noen populære NORSKE youtube-kanaler?

Første jeg kommer på må være Lasse Gjertsen, djbroiler osv. Men har ikke Norge en ordentlig populær youtuber som for. eks pewdiepie som er sverige sin :P?
Vis hele sitatet...
Du har BlastFM som legger ut Call Of Duty og har 11k subs, han er vell det nærmeste du kommer en norsk versjon av pewdiepie.

http://www.youtube.com/user/MrBlastFM/featured
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
Du har BlastFM som legger ut Call Of Duty og har 11k subs, han er vell det nærmeste du kommer en norsk versjon av pewdiepie.

http://www.youtube.com/user/MrBlastFM/featured
Vis hele sitatet...
Pewdiepie var bare et eksempel, trenger ikke handle om gaming (:


Mest populære youtuberen jeg vet om som er norsk er nok Lasse Gjertsen

EDIT: PistolShrimps er jo norske å er faktisk veldig populære
Sist endret av heihallohade; 22. januar 2013 kl. 17:35.
Legger jeg ut en original låt youtube, får jeg kanskje noe mellom 500-10,000 views. Er såklart ingen som vil komme til å søke etter dette, så sjangsen for at denne går viral.. Sjangsen er ikke der engang.
Så lagde jeg en remix av Epic Sax Guy når det var nytt, den har nå litt over en halv mill. views.

Shit hvorfor har jeg ikke hørt den før! Sykt bra! Sikkert gitt deg 50 views allerede
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ha attraktive thumbnails og pirrende overskrifter. Feks "Girl on girl: Gangnam style!" får flere visninger enn "Æ e på hytta! klipp 129"
Du kan jo spise en tampong?
marilize legajuana
Broiler's Avatar
BecomeViral.com fungerer greit.

Også har du jo BlackOpsCK med 3000 subscribere.
Jeg husker jeg re-uploadet "Ølløv" videoene, hvor da deretter de jeg lastet dem ned fra ble fjernet. Da kom jeg på toppen hver gang noen søkte "Ølløv". Endte opp med 518 000 views før YouTube slettet videoene.