Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 778
Heisann.

Jeg har tidligere når jeg var rundt 8 år gammel blitt diagnosert med ADHD, og gikk på ritalin til jeg var 15, da jeg sluttet grunnet praksis utdannelse, da jeg ikke følte jeg trengte det mer.

Utdanner meg nå veldig teoretisk, og klarer virkelig ikke fokusere en hel dag, og lurer på om det er mulig å gjenstarte på ritalin, og eventuelt hvordan prosessen vil gå frem?
Det er absolutt mulig, ta kontakt med fastlegen, så henviser de deg til riktig plass. Jeg startet igjen med medisiner i voksen alder, via DPS.
Tusen takk for svar, visst jeg går til samme lege som jeg har hatt siden før jeg fikk diagnosen, vil det bli gjort prøver eller tester av noe sort?
Det er vanlig å foreta ny diagnostisering i voksen alder, så du må nok regne med grundig testing hos nevropsykolog.
Jeg ble ikke diagnostisert eller tok tester på nytt. Fikk diagnose da jeg var ganske ung, og begynte på medisiner igjen da jeg var rundt 20.
Ja, det er vel ikke universelt at det testes på ny, og når TS har vært medisinert i så mange år, kan det godt være han slipper ny testing. Vet dog om flere som i voksen alder har måttet gjennomgå ny test. Men da noe eldre enn TS antakelig er.