Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 5574
Hei! Hva jobber du som/driver med nå?

Dette er inspirert av alle innleggene på tråden om hvor mye folk betaler i måneden, så summer oppe i 40000,-kr så lurte litt på hva folk jobber med om dagen
Å bli uføretrygdet

Det er en helvetes jobb.
I følge min mor, så har jeg ingen jobb, da jeg bare trykker på et tastatur. Andre kaller det å programmere.
Overstyrmann på konstruksjonsskip i Nordsjøen
Jobber innen IT i Helsesektoren. Semi bra betalt (Over gjennomsnittslønn) og får med mange goder fra jobben.
Sjaman og influenser
Jobber som erfaringskonsulent og hjelper rusavhengige, veldig givende jobb.
Sist endret av yomomma; 10. august 2023 kl. 11:02. Grunn: Tillegg
Driver to egne firma.

Leier meg ut i byggebransjen og tjener ca 50-60 brutto.

Leier ut leilighet ved siden av for 12 cirka.

25 år.
Sitat av yomomma Vis innlegg
Jobber som erfaringskonsulent og hjelper rusavhengige, veldig givende jobb.
Vis hele sitatet...
Åssen lønn får man i en sånn type jobb?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg kjører 2 palle truck på fabrikk
Forskalingssnekker
Sist endret av Ekstasey; 10. august 2023 kl. 15:41.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Darkbull Vis innlegg
Driver to egne firma.

Leier meg ut i byggebransjen og tjener ca 50-60 brutto.

Leier ut leilighet ved siden av for 12 cirka.

25 år.
Vis hele sitatet...
Åssen tjenester utfører du/hva er jobben din?
Folierer biler, lager skilt etc. ikke bra betalt, men morro jobb.
Prosjektingeniør innenfor elkraft
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jobber innen IT i Helsesektoren. Semi bra betalt (Over gjennomsnittslønn) og får med mange goder fra jobben.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde siviltjeneste på EDB-avdelingen på et sykehus, midt på 90-tallet.
Knall sted å jobbe. Lærte mye.
Akuttpsykiatri. Tjener ca. 700 tusen i året
Er ufør, så driver bare med mine egne greier. Driver å kjører inn noen nye akvarier, tror jeg skal skaffe meg noen snegler jeg liker og kjøpe inn noen nye planter til beboerene der i helga.

Konsulent / Webutvikler / Utvikler
Uføretrygda, men leier meg ut som gitarist der det trenges. Så det blir litt forskjellig musikk.
Sist endret av McIvar; 11. august 2023 kl. 12:36. Grunn: Skrivefeil
Driver egen bedrift men ønsker ikke å utdype pga det er nisje bransje, så lett å kjenne igjen. Det er tech selskap.
På gølvet
Jobber med drift innen statlig IT, skal snart over til nettverksdrift i kommunal sektor. Lønna øker betraktelig når jeg bytter.
kjører bud bil men krem jobben av budbilbransjen.
Jurist, forhandler opp mot utbyggere for det offentlige og kjøper og selger eiendom.
Lektor på Livets harde skole

Jeg underviser i å kommentere artikler uten å lese dem først.

Hvordan bortforklare global oppvarming 101

Og sist men ikke minst: Jeg er ikke rasist, men….101
Er vaktmester i en park. 50% ufør, så 50% stilling. Ute hele dagen men dårlig betalt. Kronisk fattig.
Kontorrotte. Ser bare på tall og beholdning hele tiden, utrolig kjedelig. Men godt betalt, må finne på noe nytt snart og mer produktiv for hjernen ellers møter jeg veggen.
Nattevakt i bolig.
Inspektør og "arbeidende" teamleder. Planlegger og tilrettelegger dagene til gjengen på jobb, men er også med i selve produksjonen og gjør drittjobber selv. Leies av og til ut og reiser rundt on og offshore som en tredjepart for og inspisere under tvister mellom sluttkunde og utførende firma for og avgjøre hvor feilen ligger, eller inspisere arbeid som blir utført underveis å dokumentere og gå god for kvaliteten til sluttkunde.

Gått fra 200ish reisedøgn til 50 da man fort blir lei av all den ventingen og sitte på ræva som det medfører.
Yrkessjåfør på modul vogntog.
Ufør Schizofren
Ufør IT-konsulent
Nå på sommeren går det stort sett i maling utvending. Siste jobben ga meg 32k netto (34% skatt) på 130 arbeidstimer.

Siste uken har jeg tatt det rolig og vært en del ute i naturen. Mye god mat å finne på denne tiden. Plukker ofte med meg en del kantareller. De får jeg solgt for 3-400kr/kg
Fullstack utvikler med lead ansvar på frontend. Dagene går for det meste med til møter og mentoring. Hobby som ble jobb via utdanning. Var superkult i begynnelsen men nå er det mer jobb for økonomien sin del og det å kunne realisere drømmene til meg og barna mine.
Kokk/kjøkkensjef.
Jobber på fabrikk innen trevare.
Lærer i videregående.
IT Support (utvikling, debugging av kode osv, ikke Support som "har du slått den av og på?").
Onlyfans.
Sitat av Bønnemann1 Vis innlegg
Onlyfans.
Vis hele sitatet...
Sjæl. Jeg setter meg på bløtkaker og fiser. Tjener rundt 100 000 i mnd
Bilde/lyd/videokonferanse

Får utbetalt i underkant av 50k /måned

Sitat av Dova Vis innlegg
IT Support (utvikling, debugging av kode osv, ikke Support som "har du slått den av og på?").
Vis hele sitatet...
Når ble IT utvikling regnet som IT support? Og hvorfor var det så viktig for deg å få fram at du ikke jobber som 1. linje support?
Sist endret av IneartheDx; 14. august 2023 kl. 16:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jobber på museum.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Bilde/lyd/videokonferanse

Får utbetalt i underkant av 50k /måned



Når ble IT utvikling regnet som IT support? Og hvorfor var det så viktig for deg å få fram at du ikke jobber som 1. linje support?
Vis hele sitatet...
Det er ikke utvikling. Det er support. Tror jeg kjenner jobben min bedre enn deg. Kunder kontakter oss og vi sjekker problemet og løser det ved å sjekke koden og debugge. Jeg driver ikke med utvikling.

Det er slett ikke det jeg forsøkte å få frem. Prøvde bare å forklare hva slags IT Support det er siden det finnes forskjellige typer. Du skjønte det jo tydeligvis ikke, så jeg burde faktisk ha sagt enda mer.

Merkelig kommentar du hadde.

Mente å si at jeg driver ikke med utvikling på samme måte som utviklere. Det er Support, men noen ganger fjerner jeg eller legger til små kodesnutter.
Sist endret av Dova; 14. august 2023 kl. 18:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dova Vis innlegg
Det er ikke utvikling. Det er support. Tror jeg kjenner jobben min bedre enn deg. Kunder kontakter oss og vi sjekker problemet og løser det ved å sjekke koden og debugge. Jeg driver ikke med utvikling.

Det er slett ikke det jeg forsøkte å få frem. Prøvde bare å forklare hva slags IT Support det er siden det finnes forskjellige typer. Du skjønte det jo tydeligvis ikke, så jeg burde faktisk ha sagt enda mer.

Merkelig kommentar du hadde.
Vis hele sitatet...
Fair enough.
Du kjenner nok jobben din bedre enn meg ja, men jeg reagerte isåfall på ordvalgene dine.

Tviler også på at noen her inne bryr seg noe særlig om andres arbeidsoppgaver så "IT" ville holdt i massevis.

Ellers vet jeg også at man vanligvis gjør mer enn bare det som står i stillingsbeskrivelsen.
Sist endret av IneartheDx; 14. august 2023 kl. 18:29.
Jeg jobber som dataanalytiker og frilanser som oversetter (i all hovedsak lokalisering av nettsteder men også andre typer oversettingsprosjekter) når jeg gidder å påta meg nye oppdrag ved siden av jobben.
Sist endret av Zahremar; 14. august 2023 kl. 18:45.
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av Dova Vis innlegg
Det er ikke utvikling. Det er support. Tror jeg Mente å si at jeg driver ikke med utvikling på samme måte som utviklere. Det er Support, men noen ganger fjerner jeg eller legger til små kodesnutter.
Vis hele sitatet...
Jeg har jobbet med programvareutvikling i 25 år, men har aldri hørt om at noen på support kødder med koden i produksjon.
Sykepleier på vei over i digitalisering/helsetech.

I IT-bransjen (selv i det offentlige) er det mye bedre betalt, bedre arbeidsvilkår og ikke minst mer fleksibelt.

Savner felleskapet og miljøet som blir dannet av å «jobbe i skyttergraven sammen» men dessverre er lønn og arbeidsvilkårer på ingen måte bærekraftig i forhold til hvor belastende jobben er over tid. Sett alt for mange flinke kollegaer bli avflatet og utbrente uten å få noe som helst igjen for det.

Gått fra ca 35k/mnd (10 års ansiennitet) til 45k i mnd hvor jeg slipper kveld/natt/helg-vakter og jobben føles halvparten så belastende. Skal sies at jeg har tatt en relevant mastergrad i forkant.
Sist endret av Cheese; 14. august 2023 kl. 19:10.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har da fått den æren av og kjøre en en svæær JCB fra Mandag. Han jeg tar over for har ligget på cirka 40 i måneden, så lønn blir spennende
Aspirerende narkoman
Maritim forsikring, ett yrke som overrasker støtt og stadig.