Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 10195
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Hadde perfekt by nå, men tror du ikke disse tullnissene klare å sulte. Jeg hadde 12 av 16 stykker på matproduksjon. Helt utrolig.

Må ha en pause nå.
har testet banished en noe og må si av de små erfaringene jeg har gjort er det et spill som egentlig kom ut fra intent, men overrasket meg i positiv forstand
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hadde perfekt by nå, men tror du ikke disse tullnissene klare å sulte. Jeg hadde 12 av 16 stykker på matproduksjon. Helt utrolig.

Må ha en pause nå.
Vis hele sitatet...
Jeg har under halvparten av voksne på matproduksjon og de eneste gangene folket sulter er på vinterstid når idle farmers løper litt for langt vekk pga byggeprosjekter. Du må ha en sær infrastruktur eller vannvittige avstander om folket sulter med 75% av befolkningen på matproduksjon.
Sist endret av Bombasa; 18. mars 2014 kl. 19:25.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hadde perfekt by nå, men tror du ikke disse tullnissene klare å sulte. Jeg hadde 12 av 16 stykker på matproduksjon. Helt utrolig.

Må ha en pause nå.
Vis hele sitatet...
Husk at husene må ligge innenfor ringen til markede ellers blir det langt for de og hente mat
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Husk at husene må ligge innenfor ringen til markede ellers blir det langt for de og hente mat
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende det ble for langt utstrukket. Jeg bygde byen som en "strek", det var kanskje det som var problemet.
Sist endret av uaexed; 18. mars 2014 kl. 19:37.
Hvis man vil skaffe seg f.eks sauer. Hvordan får man til denne? Finner ingenting på handelen / trading der.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hvis man vil skaffe seg f.eks sauer. Hvordan får man til denne? Finner ingenting på handelen / trading der.
Vis hele sitatet...
Vent til det kommer en merchant som har det i bestillingsutvalget. Hvis du er heldig så har han med seg den husdyrtypen du er ute etter, hvis ikke må du bestille og vente til han kommer tilbake neste gang. Ikke bestill mer enn en type, da merchanten bare tar med seg en (i alle fall ut i fra min erfaring), og du kan ikke vite hvilken hvis du bestiller flere.

Det kan ta flere år før han kommer tilbake, så du bør belage deg på å vente litt. Hvis du vil ha oftere besøk, kan du bygge flere trading posts.
Sist endret av steili; 18. mars 2014 kl. 21:06.
Jeg får merchant inn til meg hvert år. Ca tidlig høst kommer han.
Har satt bestilling på Sau, men det har gått 8 år nå, men han kommer bare med mat eller tømmer.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Jeg får merchant inn til meg hvert år. Ca tidlig høst kommer han.
Har satt bestilling på Sau, men det har gått 8 år nå, men han kommer bare med mat eller tømmer.
Vis hele sitatet...
Det er ikke samme trader som kommer. De har forskjellige navn og utvalg
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det er ikke samme trader som kommer. De har forskjellige navn og utvalg
Vis hele sitatet...
Damn :P
Hvorfor skal det være så vanskelig :P
Da får jeg håpe han kommer en gang de nermeste åra da :P Har sikra meg med nok mat for folka, så skal vell holde ut noen år til
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Damnit, fikk 850 innbyggere før jeg overekspanderte byen.
Vet ikke helt hvorfor, men innbyggertallet har falt de siste 5 årene ned til bare 600, selv om alle har mat, boplass, klær og alt av ressurser.

Virker som gamle folk dør fortere enn de unge får unger
Satt å spilte å hadde gjevn flyt trodde jeg, med 300+ pop.
Mekka trekk
kom tilbake til 27 inbyggere. DAMN!
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Når byen blir så stor så ma du øke takten du bygger hus i. Det er en stor forsinkelse på barn etter at hus er bygd.
Og voksne får kun barn hvis de bor 2 sammen. Hvis det blir 3 generasjoner i et hus, stopper det huset å produsere barn til de to øverste generasjonene dør.

Så du må bygge hus som en idiot i slike perioder
Sist endret av Dr. fungitumb; 19. mars 2014 kl. 14:17.
Haha. Shit hva gjør jeg nå a?
Må vel pause det å slå av production på alle greier langt unna å tvinge folka til å jobbe/bo nærme hverandre. Stress!
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg hadde startet på nytt

http://bildr.no/thumb/T2ZjalRK.jpeg

Dette er byen jeg la ut en save til i går. Jeg har hoppet over 2-3 ganger med nomads ellers ville jeg nok hatt fler folk.
Men jeg har ikke tatt sjangsen ettersom de sprer sykdom, og jeg har ikke giddet/hatt plass til å bygge sykehus.

Neste steg nå er å øke matreserver til 100'000 for så å øke befolkningen deretter

Men en ting jeg ikke forstår er hvorfor jeg bare har 94% educated. Jeg har plass til 100 på skole og jeg har aldri gått over 60 elever..
Sist endret av Dr. fungitumb; 19. mars 2014 kl. 14:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Skolene har ikke evig range rundt seg. Bygg skolene litt rundt forbi din så får du 100% fort.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Jeg tror jeg knakk koden etter å ha lest på Google.

Hvis man starter/har hovedfokuset på å ha gatherer+forester i lag så vil forester gjøre skogen mer frodig og slikt mens gatherer vil tjene mest food av alle foodfolkene.

Per nå har jeg kanskje 6k food og 50 innbyggere. Bruker ofte de ulike gather funksjonene når jeg trenger varer som sten og iron asap. Den gjør at du kan velge hvor stort område du skal gathere på også samler folkene inn alt som er i området av ressursen du valgte. Genial funksjon.
Er jo bare å fylle brettet med gatherers og hunting-cabbins før du bytter om til farms og pastures. Ikke bygg ting uten å ha stacket litt ressurser. Snart tusen innbyggere null pes
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sant nok @Tøffetom, men etter å ha kjempet mot naturen og folkenes idioti blir dette nesten for lett :P Jeg bruker jo 100% av tiden min nå på å ekspandere, ikke å overleve.

http://i.imgur.com/uUHxcLL.png

40 minutter senere så har jeg fiksa det slik:
http://i.imgur.com/XZJYieG.png
Sist endret av uaexed; 19. mars 2014 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
der ja....
Sist endret av Tøffetom; 20. mars 2014 kl. 00:09.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
der ja....
Vis hele sitatet...
Fint det der

Har selv hatt min andre runde med at over 100 stk. dør pga. dårlig plassering av mat. Irriterende å skulle rekonstruere byen hver j... gang. Nå tror jeg atter en gang jeg har knekt koden. Var på ca 380 innbyggere når det gikk til h sist. Er vell på rundt 250-300 nå.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Woho. 1001 innbyggere og nær 400k food stockpiled.
Sist endret av Bombasa; 20. mars 2014 kl. 13:00.
Skjønner ikke hvordan dere klarer det. Mine slutter neste å prudusere barn og inbyggertallene dropper helt plutselig uten at jeg får melding om at noen dør.

Har også problemer med å sørge for å ha nok stein og jern for å bygge. Må mere trening til her trur jeg :P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan dere klarer det. Mine slutter neste å prudusere barn og inbyggertallene dropper helt plutselig uten at jeg får melding om at noen dør.

Har også problemer med å sørge for å ha nok stein og jern for å bygge. Må mere trening til her trur jeg :P
Vis hele sitatet...
Er folket ditt unhappy så produserer de mindre barn, selv om du har tomme hus tilgjengelig.
Videre må du også konstant bygge nye hus slik at ungene flytter ut av foreldrene sine hus.
Flere generasjoner i samme hus = få/ingen nye unger.

Trade til deg stein, jern og kull ved firewood. Det funker knall etter du har brukt opp det som ligger på bakken.
Sist endret av Bombasa; 20. mars 2014 kl. 14:20.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Er folket ditt unhappy så produserer de mindre barn, selv om du har tomme hus tilgjengelig.
Videre må du også konstant bygge nye hus slik at ungene flytter ut av foreldrene sine hus.
Flere generasjoner i samme hus = få/ingen nye unger.

Trade til deg stein, jern og kull ved firewood. Det funker knall etter du har brukt opp det som ligger på bakken.
Vis hele sitatet...
Har faktisk fullt opp med stjerner, så de er så happy som de kan bli egentlig, så jeg skjønner ikke det der. Bygger nye hus osv, men bare enkeltpersoner som flytter inn der, mest gamle personer og ingen barn produseres. Hadde 80 innbyggere og 2 barn i sta og da hadde jeg 8 hus helt tomme.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Kan du ikke legge ut saven din? Kan jo kikke på den
Sist endret av Dr. fungitumb; 20. mars 2014 kl. 14:33.
Utrolig morro spill.. i begynnelsen. Etter at man har bygd alle bygningene å stein, jern og ved er selvoppholdende forsvant utfordringen helt. Den eneste utfordringen som gjenstår på saven er bare å stappe kartet med flere hus, noe som ikke var så gøy i seg selv.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av murloc Vis innlegg
Utrolig morro spill.. i begynnelsen. Etter at man har bygd alle bygningene å stein, jern og ved er selvoppholdende forsvant utfordringen helt. Den eneste utfordringen som gjenstår på saven er bare å stappe kartet med flere hus, noe som ikke var så gøy i seg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde også det der helt til jeg overekspanderte noe sinnsykt hele to ganger i går kveld. Begge gangene gikk det store mengder av innbygerne. Artig å lete etter problemet, rette opp i det og fortsette å ekspandere. (synes nå jeg da)
Sitat av uaexed Vis innlegg
Jeg trodde også det der helt til jeg overekspanderte noe sinnsykt hele to ganger i går kveld. Begge gangene gikk det store mengder av innbygerne. Artig å lete etter problemet, rette opp i det og fortsette å ekspandere. (synes nå jeg da)
Vis hele sitatet...
Joda ser den. Men for meg slutter det rett og slett å være morro når det eneste nye som skjer er at innbyggertallet blir høyere. Selv om det er litt mer komplekst enn akkurat det, så er det bare det man sikter mot. Det er et utrolig bra spill, spesielt med tanke på at det er så få som har jobbet med det, og var absolutt verd de kronene jeg betalte for det. Men det hadde vært så uendelig mye morsommere med litt teknologisk utvikling og slike ting.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av murloc Vis innlegg
Joda ser den. Men for meg slutter det rett og slett å være morro når det eneste nye som skjer er at innbyggertallet blir høyere. Selv om det er litt mer komplekst enn akkurat det, så er det bare det man sikter mot. Det er et utrolig bra spill, spesielt med tanke på at det er så få som har jobbet med det, og var absolutt verd de kronene jeg betalte for det. Men det hadde vært så uendelig mye morsommere med litt teknologisk utvikling og slike ting.
Vis hele sitatet...
Helt enig i det. Forhåpentligvis ser vi litt mods etterhvert.
Hvordan løser dere problemet med barns som blir full? Lager dere bare flere på rekke og rad?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Yep

Har kommet opp i 820 innbyggere ca. Noe som er ny pers

Men sliter med å holde det gående.. maten varierer på rundt 60'000 iløpet av et år

Pc'en har også begynt å lagge når jeg kjører spillet på 10x -.-

Hun satt vel ikke pris på livet da xD Første gangen jeg har sett noen ta selvmord :P

http://i.imgur.com/9YV729Q.png
Sist endret av Dr. fungitumb; 21. mars 2014 kl. 13:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Yep

Har kommet opp i 820 innbyggere ca. Noe som er ny pers

Men sliter med å holde det gående.. maten varierer på rundt 60'000 iløpet av et år

Pc'en har også begynt å lagge når jeg kjører spillet på 10x -.-

Hun satt vel ikke pris på livet da xD Første gangen jeg har sett noen ta selvmord :P

http://i.imgur.com/9YV729Q.png
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en som daua fordi lungene kollapset
Sitat av KurtKåreJhonny Vis innlegg
Satt å spilte å hadde gjevn flyt trodde jeg, med 300+ pop.
Mekka trekk
kom tilbake til 27 inbyggere. DAMN!
Vis hele sitatet...
Marijuana kills.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Rekorden ble 1450+
På slutten så lagget spillet noe helt vilt. Var nesten ikke mulig å spille på 5x eller 10x.

Jeg gikk også tom for område ettersom de siste 20 årene hadde jeg 45 woodcutters og et lass med foresters. Pluss 230 laborers Jeg overlevde med å selge firewood for mat Men grunnet plassmangel døde folket ut :P