Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4940
Hei alle,

i fjor arrangerte jeg og noen venner Spillexpo 2013. Arrangementet ble en kjempesuksess og vi fikk 10.000 deltakere.

I år arrangerer vi Norges nye, store LAN-party samtidig: LANexpo 2013. LANexpo arrangeres i samarbeid med mange av gutta fra Freak.no - og det vil være masse freaks i crewet.

Har lagt ut mer informasjon om LANexpo her:
http://www.spillexpo.no/lanexpo/

Dato: 8-10. november 2013
Hvor: Norges Varemesse på Lillestrøm

Vil du kjøpe billetter? Det koster 995 kr for 3-dagers pass. Kjøpes på Billettservice.no

Har dere spørsmål til LANexpo eller forslag? Kjør på - kom med det i denne tråden... Dette skal bli stort
Sist endret av Stormen; 14. august 2013 kl. 11:32.
Hvis dette er et arrangement for alle aldre regner jeg med at det er rusfritt, kanskje det burde høre med til reglementet?
Ikke alle som tar det som en selvfølge.
Høres meget interessant ut. Jeg blir nok å finne der sammen med noen venner hvis de er med
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Hvis dette er et arrangement for alle aldre regner jeg med at det er rusfritt, kanskje det burde høre med til reglementet?
Ikke alle som tar det som en selvfølge.
Vis hele sitatet...
Ja, god ide.. Dette er et rusfritt arrangement ja. Vi kan selvfølgelig ikke styre om noen tar seg en øl i Lillestrøm og kommer tilbake, men i hallen er det helt rusfritt - og dette håndheves strengt. Kommer mye barn og ungdom, og de har krav på rusfritt miljø.
Hade det ikke varit så jævla dyrt så hade jag blitt med. Jag menar jag betala 899 før hela dreamhack... Njæ jag tror att jag desverre kommer att passa på dette på grund av priset.. Synd før jag hade gærna sett ett LAN i oslo området.
Trenger dere flere i crew? Hvis dette arrangeres ved varemessa i Lillestrøm (slik jeg har forstått det?) bor jeg rimelig nærme.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Agamendor Vis innlegg
Hade det ikke varit så jævla dyrt så hade jag blitt med. Jag menar jag betala 899 før hela dreamhack... Njæ jag tror att jag desverre kommer att passa på dette på grund av priset.. Synd før jag hade gærna sett ett LAN i oslo området.
Vis hele sitatet...
Husk at billetten inkluderer inngang til Spillexpo alle dager. Billetten koster omtrent det samme som TG, men du får inngang på Spillexpo + ekte bord og stoler for samme prisen.. Det er ikke sånn at vi tar "høyest mulig pris" for å tjene mest mulig, men det koster MYE å leie Norges Varemesse og levere strøm til 2000 mennesker samtidig...

Sitat av Huztle Vis innlegg
Trenger dere flere i crew? Hvis dette arrangeres ved varemessa i Lillestrøm (slik jeg har forstått det?) bor jeg rimelig nærme.
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør vi.. Det finnes et skjema på Facebook sidene våre (scroll litt nedover) hvor vi linker til et skjema du må fylle ut
Stormen: Okay, kult. Skal se om ikke jeg får slengt inn en søknad der etter hvert
så litt på reglene her og hva med de som har høyere pcer en 1m får ikke de lov til og være med da eller??


Det er ikke lov å bygge større konstruksjoner på plassene; alt må passe innenfor din tildelte bordplass og kan ikke overstige 1 meter i høyden.
Sist endret av knutazz; 16. august 2013 kl. 09:56.
Vil tro de mener at hyllen ikke kan være høyere enn en meter, men får sikkert svar på det.
jo sikkert det di mener men da burde det vert litt bedre definert
Sitat av knutazz Vis innlegg
så litt på reglene her og hva med de som har høyere pcer en 1m får ikke de lov til og være med da eller??
Vis hele sitatet...
Stormen går nok rundt med målebånd og måler alle PCene for hånd. Overskrider den en meter kutter han den med sabel, som vanlig.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Husk at billetten inkluderer inngang til Spillexpo alle dager. Billetten koster omtrent det samme som TG, men du får inngang på Spillexpo + ekte bord og stoler for samme prisen.. Det er ikke sånn at vi tar "høyest mulig pris" for å tjene mest mulig, men det koster MYE å leie Norges Varemesse og levere strøm til 2000 mennesker samtidig...
Vis hele sitatet...
Førstår att det er en grund til priset, allt er dyrare i Norge.
Dock så får man tillgång til expo hallen i dreamhack og så det enda som dere har som ikke dreamhack har er "bedre" stolar og bord.. Dock så sier det ikke så mye

Men, Norges Varemesse er dyrt som fan (har egen erfaring utav det) så førstår att det kan øka prisen
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Kul sak om Spillexpo og LANexpo på Playday.no:
http://www.playday.no/content/spille...bake-i-%C3%A5r

Sitat av knutazz Vis innlegg
så litt på reglene her og hva med de som har høyere pcer en 1m får ikke de lov til og være med da eller??

Det er ikke lov å bygge større konstruksjoner på plassene; alt må passe innenfor din tildelte bordplass og kan ikke overstige 1 meter i høyden.
Vis hele sitatet...
Det vi ikke vil ha, er store hjemmesnekra tårn på 2-3 meter - som plutselig faller over en liten kid på 12 år. Derfor er den veiledende regelen max 1 meter høye konstruksjoner, men vi kommer ikke til å håndheve det veldig strengt - så lenge folk ikke overdriver
Det står at dere ikke har tilgang på dusj... Det er kanskje bare meg, men etter 3dager i en hall med gaming så er jeg temmelig ekkel. Hvordan er egentlig mulighetene for å spyle kadaveret og freshe opp deo'en?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Det står at dere ikke har tilgang på dusj... Det er kanskje bare meg, men etter 3dager i en hall med gaming så er jeg temmelig ekkel. Hvordan er egentlig mulighetene for å spyle kadaveret og freshe opp deo'en?
Vis hele sitatet...
Jobber med å ordne avtale med svømmehall eller lignende.. Så vi er på saken!
Blir det noen kreative konkurranser? eller er dette kun et gamerlan?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av F4celess Vis innlegg
Blir det noen kreative konkurranser? eller er dette kun et gamerlan?
Vis hele sitatet...
Programmet er ikke helt klart enda.. Det blir sannsynligvis kreative konkurranser med pengepremier.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Husk at billetten inkluderer inngang til Spillexpo alle dager. Billetten koster omtrent det samme som TG, men du får inngang på Spillexpo + ekte bord og stoler for samme prisen.. Det er ikke sånn at vi tar "høyest mulig pris" for å tjene mest mulig, men det koster MYE å leie Norges Varemesse og levere strøm til 2000 mennesker samtidig...



Ja, det gjør vi.. Det finnes et skjema på Facebook sidene våre (scroll litt nedover) hvor vi linker til et skjema du må fylle ut
Vis hele sitatet...
Ser dere har et skjema hvor man melder seg som frivillig til spillexpo, men ser ikke noen egen for lanexpo. Vil man jobbe med begge deler hvis man registrerer seg som frivllig ?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av VampireMoney Vis innlegg
Ser dere har et skjema hvor man melder seg som frivillig til spillexpo, men ser ikke noen egen for lanexpo. Vil man jobbe med begge deler hvis man registrerer seg som frivllig ?
Vis hele sitatet...
Vi kommer bare til å fordele mellom de to messene. Det er samme folk bak, i samme haller, til samme tid - så det blir bare et spørsmål om å fordele ressursene Totalt tipper jeg vi kommer til å ha et crew på 50-60 personer på begge arrangementene - i tillegg til selve arrangørgruppa, som består av 8-9 personer.
Det jeg lurer på er prisen, betaler vel en hundrins mer for tg som er 5 (eller 4?) døgn, som er et dataparty og inneholder konserter og hele pakka. På hvilken måte gir dere meg en bedre opplevelse enn TG hvis vi ser bort fra spillmessa? Mener ikke å være veldig kritisk eller negativ, men for meg som bor langt oppi gokk så koster det litt å reise også, så jeg må velge en av delene.
Sist endret av throwaway72; 19. august 2013 kl. 00:48.
Var det da ikke et lite lan på forrige spillexspo også da?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av fomox Vis innlegg
Det jeg lurer på er prisen, betaler vel en hundrins mer for tg som er 5 (eller 4?) døgn, som er et dataparty og inneholder konserter og hele pakka. På hvilken måte gir dere meg en bedre opplevelse enn TG hvis vi ser bort fra spillmessa? Mener ikke å være veldig kritisk eller negativ, men for meg som bor langt oppi gokk så koster det litt å reise også, så jeg må velge en av delene.
Vis hele sitatet...
Nei, forstår det På Lanexpo vil det være "ekte" bord og stoler, aircon, underholdning, egen sovesal og matavdeling. For 500 kr får du matbillett som dekker alle måltider; pizza, wraps, frukt, etc. Nærmere Oslo og sentrum, 10 gbps internett og - som sagt - gratis inngang på Spillexpo.

Sitat av MrZone Vis innlegg
Var det da ikke et lite lan på forrige spillexspo også da?
Vis hele sitatet...
Nei, det var bare en spillstasjon med 15 PC-er hvor vi viste frem noen nye spill
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hei alle, vi har en kjedelig beskjed å komme med angående LANexpo . Et LAN er et resultat av mange forskjellige forretningsavtaler: strøm, internett, hallleie, sikkerhet, osv. I år har ikke vilkårene ligget til rette for at vi kan arrangere Lanexpo; avtalene vi har blitt tilbydt har vært for dårlige. Vi må derfor beklageligvis AVLYSE årets Lanexpo. Vi vil istedenfor fokusere all vår energi på Spillexpo - og heller forsøke igjen med Lanexpo i 2014. Alle som har bestilt og betalt billetter vil få refundert pengene - og får en gratis billett til Spillexpo istedenfor.