Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 562
Amatøren
40 7
Hei.

Min pc er godt og vel 3 år gammel til oktober. Den ble slått ut av et lynnedslag rundt årsskiftet 12/13. Komplett fikset saken kostnadsfritt og det er greit nok.

Jeg har latt merke til at den bråker en del mer enn tidligere. Målte støynivå nøyaktig én meter fra fronten av pcen og måleren viste 75 dB. Jeg har vært inne i Bios'en og prøvd å redusere viftehastigheten, men det nytter ikke. Noen tips?

Det andre jeg lurte på er oppgradering til SSD. Vet dere noe om hvordan dette utføres ift OS? Jeg ønsker å flytte operativsystemet over på en SSD for bedre hastighet. Har noen erfaringer av bytte fra harddisk til SSD?

Specs:
Windows 7 Pro 64-bits OS
GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
AMD Phenom II X4 965 Quad 3,4 GHz
M4A89GTD Pro
DDR3 16GB RAM Kit
Chieftec Smart Series 550W PSU
Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower
Sist endret av krfjpe; 29. juli 2013 kl. 11:29.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan speile disken fra HDD -> SSD, men jeg anbefaler alltid clean installasjoner, du vet aldri hva slags søppelsoftware søppelnerder har fått installert på maskinen sin, tar 40minutter gjør det også.

Når det gjelder bråket så er det trolig relatert til varme, enten dårlig luftflyt eller vifter som er fulle av drit.

Som sammenligning er min tre år gamle PC med 7870 \ i5-760 og 2x mekaniske disker på 48dB under vanlig windowsesjon (ingen spill oppe).
Sist endret av AtXbYeA; 29. juli 2013 kl. 11:29.